Ik krijg 46 euro terug .
Ik krijg een paar duizend euro terug. Maar heeft te maken met de operatie die ik heb laten doen die niet vergoed werd.
Wil iemand mij helpen? Moet ik hier iets van aanklikken? Ik heb in 2021 geld gekregen uit de overwaarde van het gekochte huis dat mijn ex en ik samen hadden.
Gvd ik zou een flink bedrag moeten betalen maar inloggen op de site lukt niet. Een deze dagen maar eens rustig bekijken.
Normaal zit ik op 1 maart 00:00 klaar om mijn belastingaangifte te doen, maar dit jaar is het een stuk ingewikkelder ivm huis en moet ik het samen doen met partner. Ik ben hier echt veel te nieuwsgierig voor en ben stiekem ook bang dat ik er nu echt niks van begrijp. Ben ook te eigenwijs om hulp te vragen van een bekende, die denkt dat diegene het allemaal heel goed weet maar ondertussen dingen zegt (en doet) die niet kloppen. Dat levert me alleen maar meer stress op. Krijgen/‘kopen’ jullie hulp bij de aangifte?
Ik heb vorig jaar de belastingtelefoon gebeld voor hulp bij de aangifte, ook omdat we net een huis hadden gekocht dus voor de eerste keer allemaal dingen moesten doen. Onze situatie was ook niet heel makkelijk (aangifte programma kon dat niet eens standaard verwerken, alleen met een work around) en was er zonder hun hulp echt nooit uitgekomen. Voor komend jaar weet ik daardoor hoe 't zelf moet, dat belletje gaf mij net even wat meer vertrouwen ook!
ik heb het eerste jaar dat ik mijn huis had gekocht hulp gehad van mijn financieel adviseur(die ook mijn hypotheek had geregeld), misschien kun je die vragen?
Wat fijn dat zij konden helpen!! Vorig jaar heb ik ook de belastingtelefoon gebeld om te vragen waar ik een bijzondere iets onder moest plaatsen maar werd toen telkens doorverwezen omdat niemand het wist, toen dacht ik wel van oh, blijkbaar weten ze niet zoveel haha. Maar dat was denk ik te uniek zeg maar, een huis weten ze wss wel omdat heel veel mensen daar mee te maken krijgen. Wel een goeie om te bellen inderdaad, dankjewel.
Edit; @Takkie ooh ja, dat is ook een goede! Bedenk me door jouw berichtje dat we sowieso informatie van hen hadden gekregen via de mail en dat we ze geloof ik altijd kunnen bellen, dankjewel!
@kaneel ik krijg dus letterlijk ELK jaar die brief dat ik aangifte moet doen? Snap er niks van haha
Ik heb ooit gehoord dat als je zelf een paar keer belastingaangifte hebt gedaan (zonder de brief) dat je daarna wel verplicht bent?
Nee, dit komt verderop naar voren, bij bezittingen en schulden geloof ik.
Oke thanks! Ik was al even doorgegaan ja, ben er nu bijna haha.
Graag gedaan, ik doe zelf vaak ook gewoon even helemaal invullen zodat je alles keer gezien hebt en dan loop ik hem opnieuw door.
Oh, ik hoefde het alleen maar aan te geven als het een schuld was. Overwaarde hoefde niet.
Alsnog wel balen, ik heb twee banen en ik krijg maar 230 terug terwijl er elke maand meer dan 400 loonheffing wordt ingehouden.
Ik ben vanmorgen vrij, kwam er eerst niet doorheen maar gelukt! Vorig jaar had ik de terugbetaling al op 10 mei, dus hopelijk nu weer zo snel.
Maar zo werkt belasting toch juist?
Ik heb echt een ultiem saai belastingjaar gehad, 1 werkgever, geen huis, kind, partner of gekkigheid, dus kom op 0 uit!
Ik heb jaren gehad dat ik 4000 terug kreeg met twee banen. Dus ben snel teleurgesteld met aangifte doen tegenwoordig.
Dat was altijd mijn vakantiepotje haha.
Ja herkenbaar, bij een wordt 50% ingehouden en vorig jaar kreeg ik ook niets terug. Snap het wel maar is wel wat zuur.
Ja, alleen maar meer motivatie voor mij om fulltime bij de ene te gaan werken vanaf de zomervakantie.
Ohh twee werkgevers, ja dan snap ik dat je teleurgesteld bent. Jammer!