Belastingen

Helaas heb ik hetzelfde als @Sensatie, normaal altijd al geld voor de brief, nu niet :rofl:

2 likes

Zaterdag een brief ontvangen dat we nog wat langer moeten wachten omdat we vermogen in Box 3 hadden. Volgens mij gaat dit maar over 10 euro belasting ofzo en daar moet dan een ambtenaar speciaal naar gaan kijken vanwege de nieuwe regelgeving.

Laat ze toch eerst de toeslagenaffaire netjes afhandelen ipv rijke zeurende mensen bedienen :roll_eyes:

2 likes

Ik wil ook even klagen, ik verwacht voor het eerst best wat terug omdat ik het huis van mijn ex en mij zelf heb gekocht. Ik zou voor 1 juli de brief krijgen en heb nog steeds niks, duurt lang ik wil mijn geld

1 like

Ik heb ook nog niks gehoord. Ik krijg als het goed is niks terug en hoef niks te betalen, maar ben nu toch bang dat ik het verkeerd heb ingevuld ofzo.

Nou zal je net zien, na het plaatsen van dit bericht kreeg ik een mail van mijn overheid en ik krijg het binnen 1 week. Jij wellicht ook?

Ik heb m ook!

Alleen er staat dat ik geen voorlopige aanslag krijg. Ik heb gegoogled maar ik kom er niet echt uit wat dat nou inhoudt. Er staat:
U heeft onlangs een aangifte inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2021 gedaan. De gegevens die u daarin heeft vermeld, leiden er toe dat u geen voorlopige aanslag krijgt.

Edit:
Ik heb het gevonden. Je krijgt geen voorlopige aanslag als het terug te betalen of ontvangen bedrag €0 is.

1 like

Ik heb nog steeds niks gekregen. Heb op 4 maart al aangifte gedaan😔

Heuj dat is snel! :money_with_wings:

1 like

Kan ook andersom. Ik moet betalen, heb op 1 maart aangifte gedaan en nog steeds geen bericht gehad. :woman_shrugging:

1 like

Nou ik heb nog wat gehoord voor 1 juli hoor. Namelijk dat de beoordeling van mijn aangifte vertraagd is en ik in ieder geval voor 1 maart 2023 bericht krijg :smiling_face_with_tear:.

Dikke domper want vorig jaar een huis gekocht en we verwachten op mijn aangifte een fiks bedrag terug. Het stomste is nog dat ik samen met partner aangifte heb gedaan en over zijn gedeelte heeft hij wel al een brief gekregen en is inmiddels het bedrag gestort.

Snap er niks van. Naast het huis was er ook niet veel bijzonders te melden (1e huis, baan in loondienst).

Iemand hier ervaring mee?

Edit: oh ik krijg binnen 3 jaar bericht, maar het streven is voor 1 maart 2023 zie ik nu dat er staat. Wat een ambities :sob:

1 like

Ik vind het wel heel gek, hebben ze nou het ā€œdeelā€ van je partner als het ware los getrokken van jouw ā€œdeelā€?
Dat is wel heel bizar als je fiscaal partner bent van elkaar.

Mijn partner wacht nog steeds op bericht over zijn aangifte over 2020 (als het goed is krijgt hij geld terug). WƩl al bericht gehad over 2021, dat is ook raar.

1 like

Jeetje zo lang al …echt vreemd.

Nouja je krijgt sowieso beiden bericht begreep ik (eerste keer dat we samen aangifte doen), maar op zich is zijn kant ingewikkelder dan die van mij, dus vind dit wel raar.

@Cauchi jij ook al dus. Ik baal ook echt inderdaad. We verwachten ons eerste kindje over een paar maanden en had erop gerekend voor de kinderwagen, babyfoon etc. Gaat toch om best een bedrag namelijk. Hopelijk krijgen we alsnog snel bericht!

1 like

Wat gek!! Zeker als ze je los trekken van je partner, want bij ons is het altijd de een betaald paar duizend euro en de ander krijgt het. Als ze dat lostrekken en je moet wel dokken maar ontvangt pas over 2 jr :sweat_smile:…

Dat zou pas echt zuur zijn inderdaad!! Wij krijgen als het goed is wel allebei terug, maar ik een stuk meer dan partner. Nouja we wachten ā€˜geduldig’ af.

3 likes

Ben benieuwd… die van ons is van de week ingediend (uitstel regeling, ondernemers en de accountant heeft het nu af). Hoop dat het of allemaal samen gaat, dan maakt wanneer me niet uit… maar eh, niet los van elkaar en dat we wel moeten dokken dan haha

2 likes

Hoop het ook voor jullie! Of dat je nu wat krijgt en volgens jaar opeens dubbel moet betalen omdat dan pas de andere helft beoordeeld is. Maar laten we er niet vanuit gaan, want dit is echt voor het eerst dat ik überhaupt hoor over een vertraging op deze manier.

1 like

Ik heb nog steeds geen geld terug… Meteen de eerste dag dat het kon aangifte gedaan. Nog meer mensen nog steeds niks gehad?

NEVERMIND ik zie nu dat ik 'm nooit ondertekend heb. I’ll see myself out :thumbsup:

8 likes

Ik heb net een brief gekregen van de belastingdienst dat ik m’n volledige huur- en zorgtoeslag van dit jaar moet terugbetalen nu ik sinds mei ben gestart met werken; 2300 euro :cry: Had niet verwacht dat die beschikking nu zou komen, zit midden in m’n verhuizing. Doei buffer :cry:

2 likes

Je mag ook in termijnen terug betalen. Mijn ex en ik kregen dit destijds ook, en ik was zo boos dat ik zoiets had van ā€˜wacht maar een tijdje op jullie geld’ :sweat_smile:

Hahaha ik was ook gefrustreerd en dacht dat ze een rekenfout hadden gemaakt, maar was niet zo helaas. In termijnen kan inderdaad, maar dan betaal je er wel rente over volgens mij? Vind het overzichtelijker om het in 1 keer te betalen, dan kan ik in ieder geval geen geld uitgeven dat ik niet heb :upside_down_face:

1 like