Belastingen

€0

3 likes

280 betalen :unamused::unamused:

1 like

Oh dus daarom de vraag of iedereen bedragen wilde delen. Zodat je tof kon doen met je eigen 6000 euro! :joy:

38 likes

Bij Meesman. Het is simpel, kosten zijn laag. Zodra het zich loont ga ik het wel overzetten naar de Rabobank oid waar je een beleggingsplan kunt maken en niet telkens zelf boekingen moet doen en keuzes moet maken. Of ik ga weer ergens werken waar ik wel fatsoenlijk pensioen opbouw. Een van beide haha

4 likes

€720 terug, 2x in loondienst met een huis samen. Verder geen alimentatie of bijzondere dingen. Dus het bedrag terug is door de jaarlijkse hypotheekrenteaftrek.

2 likes

€1200 bijbetalen. Met dank aan het feit dat er bijna geen fulltime-banen in het VO-onderwijs te vinden zijn en je mag sprokkelen voor je uren. Laatste jaar als het goed is :crossed_fingers:t3:

Ik krijg €1957,- terug. :partying_face:

4 likes

€3608,- terug :sparkles: wel echt blij mee want ik kan maar geen buffer opbouwen, deze maand ook ineens allemaal rekeningen van bij elkaar ongeveer €900,- :smiling_face_with_tear:

5 likes

Oeh goede vraag, meteen even opgezocht want wij hebben ook zoiets… (al zou dat voor ons te laat zijn)

Helaas.:sweat_smile: Wij hebben wel een deel eind 2022 en een deel 2023 laten overmaken dus voor 2023 hebben we een belastingvrij bedrag.

Edit: sorry heb jouw bericht verkeerd gelezen, over dat jij de schenker bent. Er zijn dus wel wat voorwaarden waardoor je misschien niet als 1 schenker gezien wordt.

1 like

2800€ in de pocket :sunglasses:

1 like

Bedankt voor het opzoeken! De uitzonderingen gaan voor ons niet op maar goed om te weten

1 like

Ik had dit vorig jaar echt zo zuur. Iets meer gaan verdienen in het midden van 2021 dus in 2022 mocht ik 436,- terugbetalen (en dankzij het forum snap ik nu waarom). Moet sowieso nog even bij p&o checken hoe het zit met de CAO die nu rond lijkt en ik met terugwerkende kracht salarisverhoging krijg.

Dit jaar krijg ik dan wel weer 125,- terug terwijl ik nog in een betalingsregeling zit van die 436,- :smiling_face_with_tear:

Ik dacht dat je niks meer kreeg voor leerwerktrajecten omdat het stapbudget er nu is. Of heb ik het mis? Ik doe namelijk een BBL studie en het zou fijn zijn als ik dit aan kon geven. Maar ik dacht dus dat dit niet meer kon.

2 likes

Aah vandaar! Dankjewel voor je reactie!

2 likes

€1600 terug, snap het niet want huurhuis en verder niets spannends. Partner en ik hebben los aangifte gedaan, enige wat ik kan bedenken is die iack? Die heb ik vorig jaar niet gekregen, toen hebben we wel samen aangifte gedaan. Ach ja t zal wel, ben er blij mee!

2 likes

Nou ik moet 1900 betalen omdat ik vorig jaar naast mn stufi volledig heb geleefd van ‘inkomsten uit overige werkzaamheden’. Ik moet 1000 loonheffing betalen en 900 bijdrage aan de zorgverzekeringswet

2 likes

Ik krijg 1600 terug.:heart_eyes:

1 like

Ruim 4000 terug (samen). Veel meer dan ik had verwacht maar mocht dit jaar ook mijn studieschuld aftrekken. Verder zit er ook hypotheekrente aftrek en inkomensafhankelijke combinatiekorting in het bedrag.

4 likes

Ik vind het veel te ingewikkeld :sob: ik ben pas een halfjaar zzp’er en ik kom niet aan het urencriterium, maar ben voor de inkomstenbelasting wel ondernemer. Geloof ik. Maar ik durf het allemaal niet alleen in te vullen omdat ik bang ben dat ik een fout maak en dan een boete krijg dus nu moet ik wachten tot een vriendin me er bij kan helpen.

Wel meteen nog meer motivatie om gewoon een fulltime baan in loondienst te vinden want wat een ellende is dit.

1 like

€243,- terug en m’n man en dus toeslag partner €1209,-

2 likes