Kun je niet beter een goeie accountant zoeken? Maakt het leven een stuk makkelijker als ZZP’er
Ja die vriendin is accountant dus dat komt wel goed gelukkig.
Ik snap er echt helemaal niks van. Tot nu toe kreeg ik altijd terug bij mijn belastingaangifte, maar nu is het opeens 0. Ik heb verder niks bijzonders (volgens mij) en klik dus altijd gewoon door door door.
Ruim €900 terug
Ik krijg 1900€ terug! Ik weet niet hoe dit kan, heb een huurhuis, fiscaal partner en een kind. Maar geen bijzonder jaar gehad ofzo. Ook geen aftrekposten. Maar goed ik klaag niet! Kan het goed gebruiken
Wij krijgen maar 1290 terug. Vorig jaar 2400, is de hypotheekrente-aftrek zoveel verlaagd? Ik had verwacht dat het meer zou zijn omdat ik de laatste 4 maanden van het jaar bij twee werkgevers heb gewerkt, waarbij er maar bij een van de twee loonheffingskorting is toegepast. Ben nu bang dat we iets fout hebben ingevuld, dus ga het straks nog maar eens langs lopen allemaal…
Iemand anders met twee werkgevers hier?
Ik krijg 800 euro terug. Kan direct door naar mn tandarts, dat ben ik aan het uitstellen want wat ik allemaal moet laten fixen in mn mond is al geraamd op 700 euro
Als je salaris is veranderd kan dat ook invloed hebben op je HRA. En inderdaad, als je twee contracten hebt waarbij je bij een de loonheffingskorting hebt, krijg je vaak nauwelijks wat terug. Komt door arbeids- en loonheffingskorting.
Zoals ik het begrijp krijgt ze dat bedrag achteraf pas terug (jaarlijks) dus dan kan ik me wel voorstellen dat je maandelijks soms net aan uitkomt qua financiën, omdat je dus niet maandelijks profiteert van de teruggave
Zeg ik het zo goed @anon3219017 ?
Als je daarnaast kinderen, een eigen woning en wellicht eigen auto’s hebt is het niet ‘veel’. Alles is relatief ofc, ik vind het ook veel haha. Maar stel je moet eens een andere auto is je spaargeld van de voorgaande 4 jaar ineens weg…
Lijkt me heerlijk om in een koophuis met kinderen te kunnen klagen over inflatie.
Er is een kinderwens topic waar je vast welkom bent
Mijn uitkomst is niet heel verrassend maar toch hoop je altijd dat je geld terug krijgt Ik moet alleen bijbetalen voor de inkomstenbelasting en zorgverzekeringswet. Maar het is ook weer niet zo veel - waar ik dan ook altijd bang voor ben. Het is ongeveer 12% van mijn extra inkomsten uit overig werk. Dus het valt me allemaal mee. Voor komend jaar heb ik voor het eerst een voorlopige aanslag hiervoor gekregen dus ik moet niet vergeten dat ik dat dan wel moet invullen.
En ik heb ook altijd dat er steeds dingen zijn die ik nog nooit heb hoeven invullen maar nu ineens wel terwijl het niet nu voor het eerst voorkomt (beetje vaag sorry), maar dan vraag ik me af of ik het vorig jaar dan toch verkeerd heb ingevuld Maar ja, niet dat het iets uitmaakt voor het geld wat ik moet betalen of zou terugkrijgen dus het zal wel loslopen.
0 ekkies hier. Vorig jaar mocht ik bijbetalen, in september geswitcht naar een nieuwe baan dus ik was bang dat ik nog iets mocht afdragen.
Hier zoals altijd ook €0,00 dus ook niet ingestuurd.
Ik weet niet of je een brief hebt ontvangen waarin ze je uitnodigen om aangifte te doen, maar mocht je die gekregen hebben zou ik die aangifte wel indienen, ondanks dat het €0 is
Waarom zou je een 0 euro aangifte niet insturen?
En @Kultakala @Feather, ik heb geen brief gehad en als je minder dan € 16,- terug krijgt of minder dan € 49,- moet betalen dan hoef je de aangifte niet in te sturen (bij geen brief dus).
Maar wat is daar het voordeel van? Ben gewoon benieuwd hoor, heb het zelf eigenlijk altijd opgestuurd zonder verder nadenken.
In het verleden stuurde ik ook altijd in, ook als het € 0,00 was. Omdat alles tegenwoordig vooraf ingevuld is, kan ik makkelijk even checken of we toch nog iets terug krijgen of moeten betalen.