Ah ja bij mij was het duidelijk te herleiden naar die 10 jaar. Ik heb het inderdaad ontvangen en de aanslag is nu definitief. Ik heb er toen over gebeld en er werd toen ook gezegd dat het klopte, maar elke situatie is weer anders.
Ik dacht dat ik 2.000 zou terugkrijgen maar wordt 1.300, ook goed. Krijg het binnen een week al?
Huh hoe krijg je t binnen een week?
2k terugbetalen doordat werkgever te weinig heeft ingehouden. Ik voel me zo dom en ook wel genaaid.
Zou je werkgever wel even bellen en vragen of het omhoog kan! Mijn vriend had hetzelfde vorig jaar. Bij hem is het missgegaan omdat hij de eerste maanden niet veel werkte (op invalkracht) en daarna naar fulltime is gegaan. Maar ze hebben dat percentage nooit aangepast.
Er staat binnen een week na dagtekening van deze brief. Dagtekening is 17 maart dus eigenlijk binnen 2 weken. Snel he?
Wow wij krijgen 4400 euro terug
Dat ligt er toch maar helemaal aan? Dit soort bedragen komen in de regel niet door teveel ingehouden inkomstenbelasting (waar de aangifte op gericht is) maar doordat er extra aftrekposten worden toegevoegd los van inkomsten waarmee de overheid bepaalde groepen extra ondersteunt en bepaald gedrag stimuleert. Ik denk dat het bijvoorbeeld heel terecht is om de hypotheekrenteaftrek als een ‘extraatje’ te zien. (En ik snap best dat veel huizenbezitters daarvan afhankelijk zijn en voor wie het dus ‘nodig’ is, maar juist die constructie is een van de redenen waarom het vrij problematisch is.)
Edit: Ik ben het er overigens wel mee eens dat die grote naheffingen (of ze nou positief of negatief zijn) onwenselijk zijn. Maar daarvoor moet waarschijnlijk het hele stelsel op de schop.
En @Kultakala ik snap wat je bedoelt maar het gaat bij ons idd om de hypotheekrenteaftrek! Wij zien het wel echt als een extraatje, laten het ook bewust niet maandelijks uitbetalen.
Ik ben eind vorig jaar begonnen met het reizen met het OV, en dat mag ik nu met de inkomstenbelasting meenemen.
Ik snap het alleen niet zo goed.
Screenshot
Vraagteken:
Dit bedrag staat op de salarisspecificaties die u hebt gekregen van uw werkgever.
Het gaat om de vergoeding voor het openbaar vervoer tussen uw tussen uw woon- of verblijfplaats en uw vaste werkplaats. Bijvoorbeeld het kantoor waar u werkt.
Het gaat in dit geval dus om maar 1 maand, van 8-11 tot 9-12. Ik krijg lang krijg niet alles vergoed van het werk.
De 1356 heeft de belastingdienst zelf ingevuld, maar dit is wat ik het gehele jaar heb gekregen als reiskosten vergoeding. Maar als ik bij het vraagtekentje lees, moet ik het op mijn salarisspecificaties terugvinden. Dus zou ik dan bijv. in november moeten checken wat ik kreeg en dat bedrag daar neerzetten?
En die vraag onderin ook. Ze gooien bij ons de reiskostenvergoeding allemaal op 1 hoop. Auto, fiets en OV-verkeer, iedereen krijgt hetzelfde ongeacht hoe je reist.
Wij hebben nog helemaal niet zo’n aanslagbiljet gehad van de gemeente, nog meer mensen niet? Normaal komt die altijd rond februari geloof ik…
Twee gehad en beide moeten betalen voor eind maart.
Van de waterschapsbelasting, afvalstoffenheffing etc? Ik moet daarvoor gewoon inloggen met digid bij de instantie die ze hier uitgeeft (woon gehuurd). Kreeg dat als eigenaar ook niet per post meen ik.
Ik ook niet maar de woz waarde is ook nog niet bekend voor ons huis. Dat komt omdat we vorig jaar een bouwvergunning hebben aangevraagd en nu aan het uitbouwen zijn, dan laat de berekening kennelijk (heel) lang op zich wachten. Weet niet of dat misschien ook bij jou aan de orde kan zijn?
Ik vond ook dat het lang op zich liet wachten, maar ik heb 'm ondertussen vorige week ontvangen. Voorgaande jaren kreeg ik het altijd in januari al.
Misschien als digitale post ontvangen? Bij mijnoverheid
Ik wel iig en niet per post
Nee want die mails krijg ik altijd netjes en er zit niks in mn inbox, maar zal nog wel komen dan…
Heeft iemand wellicht een idee wat DOB is?
Vriendin van mij (Duitse woonachtig in Nederland werkzaam voor Zwitsers bedrijf) moet voor de belastingaangifte BSN en DOB aanleveren
Burger servicenummer en ???!
Google geeft ook geen antwoord
Lekker laat, maar ik wilde eigenlijk uitstel aanvragen, alleen nu zie ik dat je dan rente van 4% moet betalen .
Nooit van gehoord. Waar heb je dat vandaan?