O en een persoonlijke frustratie met betrekking tot belastingen. Waarom is het zo vreselijk ingewikkeld allemaal? Ik (HBO’er, belastingrecht gehad tijdens mijn juridische opleiding, heb in het dagelijks leven veel te maken met belastingdienstzaken) snap geen reet van het wijzigen van mijn voorlopige aanslag (iets met eigen woning deel van het jaar, eigenwoningforfait die ik als alimentatie mag opvoeren, hypotheekschuld waarbij ik niet op kan geven dat ik daar maar een deel van het jaar verantwoordelijk voor ben…). Ik ga maar eens een afspraak maken bij de Belastingdienst zelf en hopen dat ik daar een kundig iemand tref.
Iemand hier die ook btw aangifte heeft gedaan en nog geen brief oid heeft gehad? Vorige keren was het echt na 2 weken ofzo en nu nog niks, beetje jammer want krijg leuk bedrag terug. Heb al 3x gecheckt of ik m wel in heb geleverd maar dat wel.
Ja ik hetzelfde inderdaad. Heb hem wel vrij laat ingediend, maar wel gewoon op tijd.
Wij vullen het altijd eind maart in en in 2021 kregen we het pas 8 juni terug en vorig jaar al 13 mei. Kan dus weken verschillen!
Dit is ook wel echt ingewikkelde materie, ook voor mensen die er verstand van hebben/ veel mee bezig zijn en zie het dan ook nog maar eens goed in de aangifte te krijgen. Hopeliijk heb je wat aan de Belastingdienst
Wij kregen tegelijk de brief. Ik moest betalen en mijn man kreeg een bedrag terug. Dagtekening 9 mei, het zou binnen een week worden overgemaakt. Nog steeds niet binnen… Weet iemand of het zin heeft om hierover contact met de belastingdienst op te nemen? (Kunnen het geld goed gebruiken)
Ik heb vakantiegeld gekregen en dat is meer dan verwacht. Dat komt omdat ik maar 7% belasting betaal erover? Nu verdien ik niet veel en betaal ik sowieso maar iets van 9% belasting maar op mijn EJU betaalde ik een bijzonder tarief van 40% en dat leek mij veel logischer. Online kan ik het niet vinden. Het is natuurlijk lekker zo’n meevaller maar ben dan bang dat het helemaal niet klopt en ik later alles mag terugbetalen. Dit is mijn eerste vakantiegeld bij deze werkgever overigens. Ik kan mij herinneren dat ik bij andere werkgevers (en het uwv) meer belasting moest betalen.
Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar lage(re) inkomens zouden dit jaar sowieso meer vakantiegeld krijgen.
Oh! Maar lees dat het dan om ongeveer €20 gaat, bij mij ligt het echt aan het bijzonder tarief van 7% en dat scheelt een paar honderd euro in vergelijking met 40% (zoals bij eindejaars).
Volgens mij tot €3000,- bruto per maand krijg je €259,- extra. Volgens mij is die €20,- als je tot €1250,- bruto per maand verdient. Maar goed, zoals ik al zei heb verder geen idee haha. Dus hier heb je niet heel veel aan sorry.
Ik heb hetzelfde, vakantiegeld €999 netto gekregen en er staat bij loonheffing BT €73 dus echt weinig. Ik ben flexer dus werk ook niet elke maand veel daar. Ik had nog een mail gestuurd naar de salarisadministratie met een andere vraag en een screenshot van mijn loonstrook erbij gevoegd en kreeg toen niet te horen van oh dit is incorrect ofzo.
Geeft niet, bedankt!
@Nysmn ooh goed om te horen want dat lijkt zelfde % te zijn als bij mij! Ik doe alleen geen flexwerk maar gaat neem ik aan om hoeveel salaris je krijgt. Als jij het ook hebt zal het wel kloppen en ligt het dus niet per se aan mijn werkgever (tenzij je bij dezelfde werkt haha maar volgens mij niet).
Ik heb voor de zekerheid toch nog de salarisadministratie deze vraag gesteld dus als ik straks antwoord heb zal ik het je laten weten!
De hoogte van de loonheffing op eenmalige betalingen (waaronder vakantiegeld) hangt af van je totale jaarinkomen, zie tabel hieronder uit het handboek loonheffingen. Tot een inkomen van 11.600 wordt inderdaad 36,93 - 29,86 = 7,07 procent loonheffing ingehouden. Als het qua jaarinkomen klopt, dan lijkt met loonheffing dus ook te kloppen. Meevaller Voor de zekerheid altijd goed om even navraag te doen bij salarisadministratie idd!
Ja tot nu toe zit ik inderdaad op 10.000 ofzo, maar ik werk er nog geen jaar! Bedankt
Klinkt logisch, alleen mijn jaarinkomen is wel een stuk hoger dan dit en ook wat ik tot nu toe daar heb verdiend (9 maanden ong). Op mijn loonstrook staat ook dat het bedrag waarmee gerekend wordt hoger is dan dat bedrag wat jij noemt en in dat tabel komt het ook overeen met het % wat ze hebben gebruikt voor mijn EJU. Toch maar even de salarisadministratie een bericht sturen. Thanks!!
Ik heb toevallig gisteren een brief gekregen dat ik mijn rekeningnummer nog moest doorgeven. Mijn dagtekening was 17 mei. Zou het kunnen dat jouw rekeningnummer niet bekend is? Je moet het doorgeven als ze langer dan 36 maanden niks naar je hebben overgemaakt. Anders zou ik gewoon bellen hoor!
@Nysmn klopte bij mij inderdaad niet. Goed dat ik er nu achter kom. Gaat om een paar honderd euro
Hier is ie net binnen
Oh fijn! Bij mij staat er 3 juni bij dagtekening inmiddels dus hij zal bij mij ook deze week wel binnen komen. Ik moet betalen helaas dus niks leuks, maar wel fijn dat ik het kan afronden dan.