Volgens mij niet gek hoor, bij ons is dat ook zo.
Dagtekening 9 mei en net het geld gestort gekregen. Lekker snel!
Hier ook dagtekening 9 mei, dus hopelijk ook vandaag
Dagtekening 9 mei en zojuist ontvangen! Hier gaat een deel door naar DUO denk ik.
Hier helaas nog niet! Maar hopelijk ook vandaag!
Ze zijn me niet vergeten gelukkig
Ik ontving vandaag 14 brieven van de belastingdienst. Ze hadden alles ook gewoon in één document kunnen versturen. Zonde van de geslachte bomen.
Op 1 dag?!
Ja.
Ik had netjes vorig jaar bepaalde zaken ingediend waarover ik nog belasting moet betalen en nu is dat pas verwerkt. Maar zo onlogisch als het allemaal meetelt voor hetzelfde jaar om het dan zo in losse brieven te versturen.
Ja inderdaad… wat een verspilling en voor jou lijkt me dit ook gewoon onduidelijk.
Maar misschien had ik dit kunnen voorkomen om iets uit te zetten. Ik ga morgen is kijken of je ook alleen nog digitale post van ze kunt ontvangen. Maar omdat ik normaliter hooguit 1x per jaar iets ontvang vond ik dat niet nodig.
Nee begrijp ik… maar wie verwacht er dan ook 14 brieven op 1 dag! Je zou verwachten dat de belastingdienst dit ook ergens wel zou bundelen tot wat minder brieven.
Hoe irritant ook, ik snap dit inderdaad wel. Het is ook een groter risico dat er fouten gebeuren als alle verzendingen zó op elkaar afgestemd moeten worden dat verschillende brieven aan één persoon die op verschillende zaken betrekking hebben wel in één envelop gestopt moeten worden, denk ik. Dat weegt waarschijnlijk niet op tegen de porto- en milieukosten…
Je kan ook met een vriend of familielid een gezamenlijke rekening nemen daarvoor hoef je geen fiscaal partners te zijn.
Ik ben jouw vriend geweest in deze situatie. Ivm zorgtoeslag was het handig om geen fiscaal partner te zijn.
Ik woon ook samen met partner zonder samenlevingscontract. We hebben wel een gezamenlijke rekening maar die is alleen voor gezamenlijke uitgaven en sparen doen we apart. We hebben geen koophuis en sommige huishoudelijke apparaten kopen we samen, andere apart. Werkt tot nu toe prima! Ik zou ook pas een samenlevingscontract o.i.d. willen zodra we samen een huis zouden kopen, tot die tijd heeft het voor ons geen meerwaarde.
Fiscaal partnerschap kan nog wel eens helpen omdat je teruggave dan net anders uitvalt, maar ik zou niet durven zeggen of dat in jullie geval in voordeel of nadeel is. Ik schat dat het in zijn nadeel en joiw voordeel is. Belangrijker: ik denk vooral dat het in je voordeel is om goed vast te leggen wat van jullie samen is én hoe je met elkaar om gaat gaan als het verkeerd loopt. Wil jij dan een deel van wat je voor hem betaald hebt terug? Hoe lang mag hij in jouw huis blijven? Hoe ga je om met grote uitgaven? Wat gebeurt er als er iets met jou gebeurt? Is hij dan zijn woonplek kwijt? Van wie is het geld op de gezamenlijke rekening? Er zit een behoorlijke ongelijkheid in het feit dat jij én een huis én inkomen hebt. Daar zou ik samen goed over nadenken.
Denk op zich dat je prima kan samenwonen zonder dit ook vast te leggen, maar het is wel handig om niet voor verrassingen te komen te staan.
Mijn man moet betalen en heeft nog geen bericht gehad, ik krijg terug en had vorige week de brief.
Lieve mensen, ieder jaar is het weer hetzelfde; dat je samen aangifte doet, betekent niet dat je op hetzelfde moment bericht krijgt! Krijg je dat wel? Dan is dat toeval. Maar er zit totaal geen logica in.