Belastingen

omg mn account is al bevroren omdat ik te lang. Iet actief ben geweest hahaha, moet nu eerst bewijzen dat ik nog besta. maar dankjewel! denk dat ik ook de gok maar waag (wanneer m’n account weer actief is)

Lol mijn voorlopige aanslag zorgverzekeringswet is binnen. Of ik even 800 euro wil overmaken :two_hearts: ze hebben gerekend met een inkomen uit 2022. Dus nee dat wil ik niet. Ik heb 10x minder freelance inkomen (1500 vs 16.000) :sweat_smile: maar dat zelf aanpassen lijkt weer onmogelijk

1 like

Ja is uiteindelijk gelukt!

1 like

Bij mij kan ik zowel in de app als via de website op laptop niet inloggen helaas vanwege drukte dus nog even geduld. Ik heb twee jaar heel veel terug gekregen maar nu een andere baan dus ben zenuwachtig haha.

3 likes

Ik dacht ook eens verstandig te zijn en het meteen te doen ( vind het altijd lastig) maar kom er ook niet in :frowning:

2 likes

Ik kon er vanmorgen om 8 uur direct in, ik krijg 2300 terug, geeeen idee waarom, maar wel lekker

1 like

Ik heb hem ook om 8 uur al gedaan, moet een beetje terugbetalen voor zorgverzekeringswet en krijg een fijn bedrag loonheffing terug

Ik krijg 100 euro terug.
Soms kan ik er echt geen pijl op trekken haha. Maar ik vind het allemaal best :slight_smile:

1 like

Ik kan de hele app niet vinden in de Appstore? Meer mensen die dat hebben?

1 like

Is de app makkelijker? Ik heb gewoon de site gebruikt

1 like

Inmiddels gevonden: ik liet mij misleiden doordat er in de ondertitel ‘2022’ werd genoemd :rofl:. Ik krijg €65 terug, wat een feest!

1 like

Geen idee of die gemakkelijker in gebruik is dan de website, want ik doe het al jaren via de app, dus kan niet echt vergelijken. Volgens mij is de app zeer gebruiksvriendelijk als je geen ‘afwijkende’ kosten hebt.

Wij krijgen 4612 euro terug (laten hypotheekrenteaftrek jaarlijks uitbetalen Ipv maandelijks). Maar het is nog meer dan vorig jaar, snap er niks van maar mega blij mee!

4 likes

ik moet €470,- betalen :cry: Balen!

Ik moet veeel betalen. Ik begrijp er niets van, heb zelfs een kleine duizend euro aan reiskosten te declareren. :woozy_face:

1 like

Ik zou vandaag alles aanleveren bij de boekhouder. En nu kom ik erachter dat ik een fout heb gemaakt in m’n omzetbelasting van kwartaal 1 :sob: ik heb perongeluk m’n btw al van de omzet afgetrokken waardoor het omzetbedrag niet klopt. Ik heb wel gewoon genoeg btw betaalt, maar wel even paniek hoe ik dit ga rechtzetten.

Je kan een suppletie indienen (of laten doen door je boekhouder)

1 like

Ja had ik gevonden via Google inderdaad! Ik ga alles even heel goed narekenen en het dan indienen zo.

1 like

Ik snap hier echt geen kut van. Ik moet ineens 414 euro betalen terwijl ik voorgaande jaren altijd geld terug kreeg. Ik ben gewoon in loondienst, heb en huurhuis en geen extra inkomen of bezittingen =’)

Volgens mij kan dat dan komen doordat je werkgever te weinig heeft ingehouden? Ze moeten natuurlijk over een jaar berekenen en ook rekening houden met eventuele stijgingen.
Ik heb dit ooit gehad en werd me toen als reden gegeven iig.

Wij gaan hem thuis hopelijk vandaag ook invullen, als we erin kunnen komen :rofl:

4 likes