België topic

Via kotwijs? Dat lijkt gereguleerd door KULeuven.

1 like

Ik ga vrijdag met die vriendin mee naar Leuven om wat kamers te bezichtigen! Ze zei ook dat als het er heel veel zijn ik maar even zelf Leuven moet gaan verkennen.
Wat is leuk om daar te doen eventueel in je eentje?

Ik hou altijd wel van de toeristische clichés, zoals het groot begijnhof, de kruidtuin of de bibliotheektoren beklimmen. Leuven heeft ook een mooi stadhuis.

Oh leuk! Ik zag deze dingen al staan in alle lijstjes, maar vind het fijn om te lezen dat ze ook hier aangeraden worden!

Mijn vriend woonde in Leuven, dus ik kwam er een tijdje regelmatig. Ik vind het echt een hele mooie stad! Veel plezier alvast. En hopelijk vindt je vriendin die dag ook een goed kot.

1 like

Is er nog solden in België eigenlijk? Ga morgen naar Gent en vraag me af of ik nog ergens koopjes kan scoren.

Neen niet echt, misschien nog een rek achteraan de winkel.

1 like

Lieve Belgen, zijn er op andere dagen dan zondag ook koffiekoeken te koop? Zo ja, wat zijn de aanraders?

Hier zijn ze altijd wel te koop. Allemaal eens proberen zou ik zeggen ;). Ik ben zelf fan van pecannotenkoeken, en (ronde) rozijnen. “Eentje met crème en sjokolat” is ook altijd goed.

1 like

Kriekenkoek, pecannotenkoek en idd zo’n vierkante chocoladekoek met pudding (een boekske!). :drooling_face:

1 like

In steden ga je altijd wel iets vinden, lijkt me. Ik hou van cremekoeken, notenkoeken, chocoladekoeken en frangipanekoeken!

1 like

Ga op zaterdag naar de markt in Antwerpen op het theaterplein. Zoek naar een bakker (is er geloof ik maar een? hij heet op fb iig ‘de bakker van de markt’ haha) en koop een cremekoek in mokkasmaak… dat is echt mijn verslaving haha. Ik heb de mokka-variant alleen nog maar daar gezien.

1 like

afbeelding
Vierkante chocoladekoek met crème.

6 likes

Sowieso alle aanraders die al gegeven zijn, maar nog een tip: ga naar een echte bakker, niet gewoon de supermarkt of Panos oid. En niet de typische koffiekoek maar ook erg lekker: een mattentaartje
download

4 likes

Mijn tip: kaneelbroodje. Nog niet veel tegengekomen. Wel altijd lekker. Én chocoladecroissants van de supermarkt. Die verschillen precies per vestiging, bijna altijd goddelijk. Precies lopende pralinevulling in een croissant :drooling_face:

1 like

Het water loopt mij nu al in de mond, bedankt allemaal!

2 likes

Ik woon in een gemeente en val zelfs wat uit de lucht door je vraag, koffiekoeken worden hier echt elke dag verkocht :grinning: moest je toch koffiekoeken in een supermarkt kopen, dan bij Delhaize, die hebben ook het beste supermarktbrood als je het mij vraagt :slight_smile:

1 like

Kennen jullie leuke Vlaamse foodie instagrammers? Met vooral reviews van producten en restaurants, niet zozeer eigen recepten en koken enzo. Een beetje zoals snackdetectives, snackspert en livingproof.

Niet @Marsepein maar ga vooral ter plaatse kijken. Is het groot genoeg (niet kleiner dan 12m²), kunnen de vensters open om te verluchten (je wil geen schimmelkot), is de huurprijs redelijk, hoe zit de regeling van de e/g/w, hoeveel maanden huurwaarborg, plaatsbeschrijving (als hij het niet deftig wil doen, dan beter geen dan een halve! Geen plaatsbeschrijving is in het voordeel vd student, een halve enkel in jouw nadeel) enzovoort.

Als je nog een kot zoekt voor dit academiejaar ben je wel erg laat vrees ik

1 like

Ik ga volgende week waarschijnlijk een dagje naar Antwerpen om een expo te bezoeken en daarna nog wat kuieren. Hebben jullie nog aanraders qua betaalbare eetplekjes (zowel lunch als avondeten)? En wat zijn leuke en betaalbare kring- en tweedehandswinkels (zowel kledij als andere spullen) die vrij centraal liggen?