België topic

Kennen jullie leuke Vlaamse foodie instagrammers? Met vooral reviews van producten en restaurants, niet zozeer eigen recepten en koken enzo. Een beetje zoals snackdetectives, snackspert en livingproof.

Niet @Marsepein maar ga vooral ter plaatse kijken. Is het groot genoeg (niet kleiner dan 12m²), kunnen de vensters open om te verluchten (je wil geen schimmelkot), is de huurprijs redelijk, hoe zit de regeling van de e/g/w, hoeveel maanden huurwaarborg, plaatsbeschrijving (als hij het niet deftig wil doen, dan beter geen dan een halve! Geen plaatsbeschrijving is in het voordeel vd student, een halve enkel in jouw nadeel) enzovoort.

Als je nog een kot zoekt voor dit academiejaar ben je wel erg laat vrees ik

1 like

Ik ga volgende week waarschijnlijk een dagje naar Antwerpen om een expo te bezoeken en daarna nog wat kuieren. Hebben jullie nog aanraders qua betaalbare eetplekjes (zowel lunch als avondeten)? En wat zijn leuke en betaalbare kring- en tweedehandswinkels (zowel kledij als andere spullen) die vrij centraal liggen?

Wat voor dingen eet je graag?
Er is een kringwinkel aan het begin van de Meir, in de Otto Veniusstraat die best leuk is.

1 like

In Antwerpen vind je verschillende locaties van T2 (think twice), waar je tweedehands kleding kunt kopen: https://thinktwice-secondhand.be/

Dansing Chocola is een leuk en betaalbaar eetcafe met typisch Belgische gerechten. Bij Otomat eet je heel lekkere (en orignele) pizza’s, Localstore2000 is een van mijn favorieten voor lunch. Niet duur, ruime kaart dus er staat sowieso wel iets lekkers voor je op, midden in de stad maar meestal wel genoeg plek. Mission Massala voor Indiaas eten en qua lunch zijn er zoveel leuke plekken, de meeste zijn wel betaalbaar.

3 likes

Als je tweedehands designmerken zoekt, schijnt Rosier 41 een aanrader te zijn. De Kringwinkel is de gewone kringloop.

Mocht je van de ene naar de andere kant van de stad willen. Of gewoon verder willen gaan dan het historisch centrum, raad ik je aan een dagpas voor een velo te nemen of een elektrische step te pakken. Aangenaam om je mobiliteit te vergroten en daardoor bijvoorbeeld de kringwinkel in de Kroonstraat te kunnen bezoeken, of die in Circuit op het zuid.

Beste dames, Belgen, Vlamingen, maar vooral: Antwerpenaren ! Mijn vriend is een rasechte Gentenaar die ik wil overtuigen van de kwaliteiten van Antwerpen. Zodus boek ik een weekendje in november. Hij is een echte foodie dus vroeg ik me af: wat zijn nu écht de beste restaurants in de stad? Verborgen gastronomische pareltjes? Ik zie hierboven ook al wat meer betaalbare tips maar het mag :sparkles: LaVIsH :moneybag: zijn, hoor :grimacing:

Voor resto tips in Gent; hit me up! :wink:

Dat lukt niet met een Gentenaar, ken het probleem :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

wat betekent precies in deze context?

Het is bijna net als lopende pralinevulling

2 likes

haha dus juist niet precies in t nederlands. leuk om te weten, dankje

weet nog dat een vlaamse jongen die ik van mn sport kende een keer na de zomerstop zei “ah ge zijt precies gegroeid” en ik dacht alleen maar huh bedoel je nou dat ik in een 5tal precieze centimeters langer geworden ben ofzo :rofl:

Fiera in Antwerpen?:grin:

1 like

rip mijn abn :sob:

2 likes

maar hemel prijst je abv :heart_eyes:

3 likes

Sowieso the Jane als je het wilt en kan betalen.

1 like

Ja dat zeg je als je niet zeker bent over iets. " Je hebt precies een nieuwe broek aan."

2 likes

Haha ja @MENDOWN dit was ook mijn eerste reactie toen ik Gentenaar las :joy:

Maar Gent heeft Oak en Vrijmoed zou hij dan kunnen zeggen :smiley:

:smiley: :smiley: my god

Ik ken die rivaliteit tussen Antwerpen en Gent trouwens niet. Ik heb vrienden uit Gent die even graag naar Antwerpen komen en wij doen ook wel al eens een citytrip naar Gentz