België topic

Sorry we hebben geen plaats meer voor Nederlanders. Er is een wachtlijst als je de grens over wil.

*dit is een stomme grap, ik weet het.

9 likes

Nog een Belg hier :slight_smile: ik woon in Gent en ben geobsedeerd door eten en drinken :slight_smile:
Roots ken ik goed en is echt top.

Nonam waren wij niet weggeblazen. De service was echt ondermaats en het vlees/vis menu trok op niet veel. Mijn vegetarisch menu en de wijnen waren wel echt top!

Karel de stoute is vaste klassieker, heel lekker.

In Boca Lupo vinden wij erg gezellig.

Bavet als je fastfood pasta wil haha.

Of een kaasplank bij Edgar de kaasbar.

Beste steak bij Argenvino.

Heritage viel ons ontzettend tegen wel al jaren geleden.

Publiek en Vrijmoed vind ik de lekkerste sterren in Gent.

1 like

Gezellige lunchplekjes in Gent? Ik ga 's middags niet zo vaak buiten de deur eten of eindig altijd in dezelfde plekken dus ik zoek voor m’n bezoek eens iets anders! Als het maar gezellig is en niet te duur.

vriend en ik gaan vrijdag bij John Dory gaan lunchen :slight_smile:
laatst in Bar Bask geweest ook, was top !

1 like

Veel plezier! Wij moeten nog eens terug gaan.

Hoe was je lunch?

1 like

Heel fijn, zeker voor herhaling vatbaar voor die prijs omdat het resto ook vlak tussen ons huis en kantoor is. Ik vond het VG niet heel gebalanceerd en tijdens het HG kregen we bericht dat onze dochter positief getest was, dus snel snel opgegeten, dessert sneller later komen en haar gaan ophalen van school… :woozy_face:

2 likes

:persevere: wat vervelend, veel beterschap en hopelijk is ze er snel bovenop!

1 like

Heeft iemand leuke diner tips voor Antwerpen? Ben op zoek naar iets in de trant van natuurwijnen, zuurdesem, beetje hipster en fancy cleane gerechtjes. Wou naar Lewis, maar die zit dan al vol.

Mocht iemand tips hebben voor leuke vintage of hebbedingetjes winkels of leuke borrelplekken/cocktailbars dan zijn die ook zeer welkom!

Camion? Zelf nog niet geweest maar staat op mijn verlanglijstje!

1 like

Zoek je echt iets in het centrum?
Vitis en Brutal zijn niet superhip, maar vind ik wel aanraders, alleen zijn ze niet echt (helemaal niet) in het centrum. Camion is ook lekker.
Veranda ligt ook niet in het centrum en ik ben er zelf nog niet geweest, maar het staat wel op m’n lijstje.

2 likes

Restaurant Essen (Borgerhout) ben ik onlangs geweest, nieuw restaurant en superlekker. Kleine kaart, maar ieder gerecht is ook vegetarisch te verkrijgen.
Restaurant Veranda en graanmarkt 13 ook aanraders, zeker eerste wel wat duurder.
Wild project was heel erg lekker (veganistisch), en betaalbaar. Camion ook al goede dingen over gehoord maar nog niet geweest.

1 like

Dank allemaal, het is Veranda geworden. Als het goed genoeg is voor Kanye, is het goed genoeg voor mij :sweat_smile:.

2 likes

Ik ben daar in de zomer geweest en ik vond het ook echt een aanrader! :slight_smile:
Fun fact waar ik juist aan moest terugdenken:
Veranda kreeg ook de approval van de chef van Noma [https://headtopics.com/be/het-team-van-restaurant-noma-kwam-lunchen-bij-davy-schellemans-ik-was-ontzettend-gestresseerd-23115846]

2 likes

Veranda klinkt exact als wat je zoekt!!

Camion is wel ok voor een veganistisch restaurant maar zou er niet zo snel gewoon naartoe gaan, is ook wel echt heel casual, eerder een lunch dingetje.
Wild project bestaat niet meer

Osaka had ook een leuke optie geweest, super lekkere sharing dishes met bijpassende natuurwijnen. De beste cocktailbar in Antwerpen is Belroy, ze hebben 2 locaties. Dogma is ook leuk voor cocktails

1 like

Nog een leuk restaurant in Gent: Karel De Stoute. We hebben er gisteren een arrangement genomen en elke gang was zo lekker.

2 likes

Dat is idd echt een vaste waarde in Gent!

Ik heb deze ochtend een tafeltje kunnen bemachtigen bij Oak voor zes personen, wel voor binnen drie maanden. Vind het niet erg om hier een jaarlijkse gewoonte van te maken

1 like

Weet iemand waar ik de beste frituur van Antwerpen kan vinden? :sweat_smile:
Ik heb een schooltripje naar daar en wil mn buitenlandse klasgenoten meenemen naar de frituur haha

1 like

De Puntzak in de Haantjeslei maar dat is niet in het centrum. En anders Chips idd, zeker met vegetariers een aanrader.

1 like