België topic

Heb jij eettips in Brugge? Zowel lunch als diner. En leuke kroegjes, barretjes.

Of iemand anders hier? :grin:

1 like

Heeft iemand soms tips voor een lekkere lunch met vegan opties in Antwerpen in de buurt van de winkelstraten? Kammenstraat / Oudaan die omgeving. Mag heel simpel een broodje zijn ook, als ze maar iets lekker vegan hebben

Camion/Camionette misschien? (heel lekker iig!)

1 like

Diner: Orfeo, de republiek en rosered
Lunch: snelle lunch thats toast, babbete (enkel take away), matin midi, kamiel
Drankjes: cocktails in groot vlaenderen, pub 't poatersgat, de republiek

2 likes

Ik ga binnenkort weekendje naar Antwerpen. Ik heb nu een reservering staan bij Briquet, is dat een aanrader? Verder staat Walvis, Tinsel en Camino en een kaneel broodjes bij Nordica nog op t lijstje voor dat weekend. Nog aanraders waar je lekker m’n borrelen (met name natuurwijn of bijzondere cocktails).

2 likes

Dogma is een zeer goede cocktailbar! Cafe Ernst, Osaka, Bar Brut en Titulus zou ik kiezen voor natuurwijn.

Briquet ben ik zelf nog niet geweest maar de rest van je lijstje zijn zeker aanraders. Boker Tov is ook super als je lekker wilt lunchen trouwens (of Butchers Coffee, lekker eten én goede koffie)!

1 like

Barok is ook wel een leuke cocktailbar in het centrum. Als je naar het zuid gaat kan je ook goeie cocktails drinken in de bar van Marineau. Heel gezellig en super vriendelijk personeel (ik werk daar haha)

1 like

RT

1 like

Briquet is leuk, maar ik heb heel hun kaart geprobeerd en ik vond ongeveer de helft de moeite waard. Concept is sharing (zoals veel plekken tegenwoordig :expressionless:) en met zo’n kleine kaart ben je al snel rond als je in groep gaat eten, dat vond ik wel wat jammer. De wijn (op fles) vond ik ook best duur.

Ik kan nog wel wat tips geven afhankelijk van wel type restaurant je precies zoekt (vibe, prijs, type keuken etc)

1 like

Natuurwijn inderdaad bij bar brut, osaka (een van mijn favorieten, daar kan je ook eten - lekker maar ook weer van die ellendige kleine overpriced sharing dishes) en Ernst. Ik zou er ook nog station 1280 en titulus aan toe willen voegen, allebei goed centraal gelegen.

De allerbeste cocktails in Antwerpen kan je drinken bij Belroy’s. Dogma vind ik wat overrated. Ook een mega aanrader voor wat specialere cocktails is Tazu in de vlaeykensgang. Ze serveren ook eten (japans/sushi-wel duur) maar ze hebben een grote bar waar je ook gewoon iets kan gaan drinken.

1 like

Vriendin van mij die er vandaan komt zegt Cambrinus en Ribs n Beers.

3 likes

Wat toevallig, die had ik genoteerd! Mooi.
Cuvee wil ik ook naartoe (soort wijnbar met eten).
Bedrankt!

1 like

Glou Glou is men favoriete plek voor natuurwijnen en enorm lekkere food sharing

2 likes

Is er een leuke belgische stad waar geen/nauwelijks carnaval wordt gevierd? Ihkv carnaval ontvluchten.

In Brussel bestaat het niet meer toch? Geen idee of dat klopt, ooit eens ergens gelezen

1 like

De grootsteden vieren geen carnaval. Kom niet naar Aalst, ninove, Halle, Dendermonde, Binche en je zit wel safe. Brussel is altijd wel een goed idee.

1 like

Om programma’s op vrt max etc. Te kijken vraagt hij om een verificatie van een Belgisch telefoonnummer. Ik ben zelf Nederlands maar ga binnenkort een weekendje naar Luik en dan lijkt het mij wel slim om gewoon een goedkope simkaart te kopen.

Weten jullie of je die ook gewoon kan kopen in de supermarkt of zitten er meer haken en ogen aan?

Dat gaat helaas niet zomaar. Je moet je namelijk registreren. Zie hier: Verplichte identificatie van gebruikers van prepaid-kaarten voor mobiele communicatie | Agentschap Integratie en Inburgering.

Zoals @Afstandsbediening20 zei, moet je je legitimeren. Mijn eerste Belgische simkaart (Lebara) kocht ik bij zo’n dagwinkel, waar ze ook alles hebben geregistreerd zoals het moest. Zulke winkels heb je vaak wel in het centrum zitten! Bij Proximus kan je ook online een prepaidkaart kopen, maar die moet je dan alsnog in een winkel laten registreren, en ik weet niet of die naar Nederland versturen.

1 like

Oh joh! Wat streng. ik dacht zo lekker tv te kunnen kijken haha. Vind dit toch te veel gedoe. Bedankt voor jullie antwoorden! @Amethista

2 likes