Best ook Maasregio en Herenthout overslaan.
Kom ik sowieso niet haha
Nochtans goed hier hoor .
die registratie is er gekomen na de aanslagen in 2014 als ik het me goed herinner, alhoewel ik me nu afvraag hoe dit nog mogelijk kan zijn met de GDPR…
Ah ja, overvolle treinen zijn sowieso wel kut. Maar als je plaats hebt om te kiezen vind ik het wel heel chill dat er stille optie zou zijn
dat zal dan wel aan je lijn liggen, mijn dagelijkse rit is gevuld met groepen moeders die gaan dagtrippen en al maar beginnen met de cava in de trein, inclusief gigantisch veel geschaterlach
ja maar dat zal wel echt aan de lijn liggen! ik moet er ergens tussen uit en pak de trein na 8 uur waardoor er amper nog werkmensen op zitten en vooral mensen die niet werken om eender welke rede en dus heel jolig zijn. Als ik een trein vroeger neem is dat helemaal anders omdat het ook quasi alleen studenten en werkmensen zijn.
Op zaterdag nog erger, ook de enige reden dat ik dan altijd met de auto ga
Heeft iemand toevallig de fysieke editie van De Morgen van vandaag (dus met het Magazine supplement) ?
Ik ga binnenkort met vriendinnen een weekendje naar Leuven, heeft iemand nog tips qua accommodatie? We zijn met zn 6en, ik zocht een appartement oid.
Ik wil heel misschien (ivm werk vriend) vanuit Nederland verhuizen naar Antwerpen. Of in die omgeving met een goede ov verbinding naar Antwerpen en Nederland, maar is het leuk om daar te wonen? Dan ook nog het liefst in een rustige buurt naast een winkelcentrum en basic fit. Ik hoor zulke verschillende verhalen, maar ik denk: hoe erg kan het zijn
Je stelt net de vraag of het leuk is om in Rotterdam te wonen, het is een grootstad, hangt af van de buurt, etc…
Ik ben zelf niet van Antwerpen en kom er te weinig om u echt te zeggen neen niet doen, maar de mensen die er wel wonen zijn allemaal fan.
@tuula kan je verder helpen en ze heeft ook een blog waarin ze haar ervaringen deelt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga alle plekken die je genoemd hebt googelen en dan kijken wat het beste aansluit op mijn wensen. Ik had inderdaad ook gelezen over de verschillen en dat sommige mensen zich sneller thuis voelden & zich konden aanpassen dan anderen
Ik weet (uiteraard) niet waar je vriend juist werkt, maar ik vind zelf niet alle plekken even makkelijk bereikbaar met het OV in Antwerpen. Het verschil in bereikbaarheid tussen pakweg de haven en het centrum is best groot.
Ik woon zelf al sinds mijn studententijd in Antwerpen (opgegroeid in een dorp vlakbij) en woon hier supergraag. Maar ik heb hier uiteraard een heel netwerk. Heb op verschillende plekken gewoond en er is heel wat verschil tussen verschillende buurten (logisch), dus het is maar net wat je wil. Ik heb bv relatief dicht bij het centrum gewoond in een erg rustige plek (vlakbij een basic fit :p) en woon nu wat verder op een plek met wat meer leven (ook vlakbij een basic fit :p). Maar hier woon ik eigenlijk veel liever.
Ik woon zelf 3 jaar in Antwerpen, en heb daarvoor als Nederlandse 6 jaar in Leuven gewoond (ik kwam naar België voor mijn studie). Omdat ik al zolang hier woon voel ik me heel erg thuis in België en heb ik ook een fijne groep mensen om me heen verzameld, maar ik herken het moeten wennen als Nederlander wel heel erg. Dat heb ik in mijn eerste jaar/twee jaar ook wel moeten doen, maar uiteindelijk vind ik het heel fijn dat ik heb doorgezet. Ik heb zoveel waardevolle vriendschappen met Belgen opgebouwd en ben bepaalde Belgische gebruiken en gewoontes ook heel erg gaan waarderen. Dus houd daar rekening mee, en probeer je open op te stellen. Benader BE niet als het schattige, lieve kleine onhandige zusje van NL haha, het heeft echt een eigen identiteit en Belgen zijn er niet altijd in geinteresseerd hoe de dingen in NL gaan of wat er beter is geregeld in NL
Ik vind Antwerpen heel fijn, maar zoals anderen ook aangeven; het is een grootstad en dus super divers. Ik denk eerlijk gezegd dat je het gewoon moet “beleven”; het is zo persoonlijk en elke buurt is weer anders. Ik heb 2 jaar in het centrum gewoond en dat was leuk en prima, maar ik woon nu in een wijk en dat vind ik echt super leuk. De wijk is opzichzelf een beetje een community (zonder dat iedereen elkaar kent gelukkig) en ik hoef de wijk niet uit voor leuke cafe’s en eettentjes, maar ik vind het juist heerlijk dat als ik een grote weg oversteek ik in een compleet andere wijk sta met weer een heel eigen karakter.
Dit is zooooo Nederlands en moet overal vermeld worden. "Ja in NL dit en in NL dat …dat hebben wij toch goed geregeld "
Ik woon in een deelgemeente van Antwerpen en ik woon hier super graag…
Ik woon in Deurne, we hebben hier een heel groot mooi park, schoppingcenter ( wijnegem ) en heel mooi super groot park. Hebben 2 trams waar je op 10m in centrum Antwerpen bent. ( ook een goeie fitness )
Helaas is het hier al heel duur om te wonen…
Inderdaad. Letterlijk alles is beter geregeld in Nederland. Hoef je echt niet constant te benoemen, weten we allemaal toch.
Sure Jan
Sgat, heb je de huizen bij jullie wel eens goed bekeken…