België topic

Domestic of Delafaille!

2 likes

Lints, Les Tartes de Françoise en Momade cupcakes :drooling_face:

1 like

Kan iemand een goede plek aanraden voor een gezichtsbehandeling/-masssage in Gent centrum?

2 likes

Misschien wat laat maar toon de Clercq op het eilandje en Leo in de solvynsstraat hebben vind ik echt de lekkerste taartjes!

Hi! Ik ga volgende week naar Antwerpen en verblijf in een hotel zonder ontbijtopties tussen het station en het centrum in. Heeft iemand aanraders voor goede bakkerijen om broodjes/koffiekoeken af te halen of leuke plekken om te ontbijten? En als iemand nog fantastische tips heeft voor lunch of diner hou ik me natuurlijk ook aanbevolen.

De taarttips hierboven heb ik al opgeslagen. :smile:

Salt&Mint vind ik heel lekker, Bar’rique ook. En bakker Aldo is heerlijk. Dit is wel allemaal op Zurenborg,maar wel de moeite. Meer in het centrum Lints, Pain Quotidien, Nives, Escobar, Barchel, Caffénation, … .

1 like

Nordica of butchers coffee. Bij Love at First Bite kan je ook heel lekker uitgebreid ontbijten voor weinig geld en zit pak in het centrum! Is alleen niet echt een typische hippe plek

1 like

Ik ben een paar weken geleden bij deze adresjes geweest:

  • koffiekoek bij Goossens.
  • lunch bij Bistro Bar 2 op de Vrijdagmarkt.
  • diner bij L’épicerie dus Cirque.
    Allemaal aanraders wat mij betreft!
1 like

Iets meer in de Stationsbuurt:

  • Viggo’s Coffee (heerlijke koffie, gezellig zitten)
  • Cornichon (lekkere ontbijtjes!)
2 likes

Thanks allemaal! Heb ze opgeslagen en heb er al helemaal zin in!

Ik wil een vriendin graag een workshop cadeau doen voor haar verjaardag (om samen te doen), heeft iemand misschien een leuke tip voor iets in omgeving Antwerpen (stad)? :relaxed: Ik dacht aan iets creatiefs, maar ik weet nog niet goed wat haha.

1 like

Leuk idee! Al gekeken bij:

  • Circuit (fermenteren en wildplukken)
  • De Groene Stadshut (zeep maken)
  • Atelier van Eva V (weven, borduren, glas in lood (als je op tijd bent), visual mending)
  • Tekenfabriek (design & wine!)

Edit: en lepel snijden is ook een aanrader. Kan oa bij Hausgemacht bij Studio Fluo!

4 likes

Oh super bedankt! Hier kan ik zeker wat mee!

Een kintsugi workshop is echt leuk! Is een Japanse methode om gebroken keramiek terug te ‘lijmen’ met gouden lak. Je mag ook je eigen kommetjes/koffiemok oid meenemen. In Antwerpen kan het bij Chiyu!

3 likes

Wat zijn nog leuke plekjes in België voor een kort citytripje? Natuur of cultuur, ik sta voor alles open. Wel graag iets dat goed te doen is met het OV. Ik ben zelf van Gent dus dat valt al af.

Ik vond Luik heel leuk, of Mechelen. Allebei goed bereikbaar met de trein.

2 likes

Ieper en Dinant zijn ook tof!

2 likes

Bergen vond ik verrassend leuk! En veel natuur in de buurt

1 like

Volgend weekend ga ik een lang weekend met vrienden naar de Gentse feesten. Waar zijn de leukste plekken dan?
En zijn winkels enzo gewoon open? Wat is leuk om overdag te doen en het gefeest soms te kunnen vermijden?

Nog nooit gezien, dus denk het niet.

2 likes