België topic

Ik vind dit zooooo irri als mijn Nederlandse vrienden hierheen komen. Schaam me dan altijd een beetje :joy:.

Oja dat er niks open is op zondag vind ik vervelend. In NL ging ik er gewoon van uit, maar hier moet ik het echt opzoeken van oh zou die winkel misschien open zijn vandaag?
Behalve de bakker😅die is wel al om 7:00 open, in Nederland zijn die dicht. Mn vriend wilde me een keer na zijn nachtdienst toen hij naar mij in NL reed, verrassen met koffiekoeken vd bakker, tot zijn verbazing was die dicht op zondag! Grappig momentje.

3 likes

ik ga binnenkort een paar dagen (alleen) naar Gent, heeft iemand van jullie tips voor bezienswaardigheden, leuke plekken of restaurantjes?

1 like

Iemand leuke tips voor de omgeving van Manhay? We zitten er volgende week vanaf het weekend 5 dagen. Duimen op goed weer.

Iemand tips voor leuke tentjes in Brugge? Voor zowel lunch, borrel als diner.

1 like

Ik gaf al een paar keer tips voor brugge, die zou je met de zoekfunctie moeten kunnen vinden

2 likes

Hmm krijg het helaas niet gevonden. Of ik kan niet zoeken haha. Ik zoek op ‘Brugge tips’ maar krijg niet echt iets naar voren.

1 like

Voor diner kan ik Bij Koen en Marijke - In ‘t Nieuw Museum heel erg aanbevelen. Is wel wat duurder, maar is het geld meer dan waard. Ik vond Poules Moules ook lekker en gezellig.

That’s toast en Sanseveria Bagelsalon voor lunch.

Verder The Old Chocolate House voor de lekkerste warme chocolademelk.

1 like

Niet goedkoop, maar wel super lekker: L.E.S.S, Le Mystique, Quatre Vins, Rose Red

Apero/cocktails: Bar Ran, Blend, Republiek, Groot Vlaenderen, Punta Est
Bruin volkscafé (moet je ook doen vind ik!): Vlissinghe, 't Gezelletje, 't Terrastje, 't Brugs Beertje, De Verloren Hoek
Bier: Halve Maan, Bourgogne des Flandres,

Chocolade: skip The Chocolate Line, maar ga naar Sukerbuyc, Sweertvaegher of Depla.

Als je tijd hebt: bezoek Damme (vind ik stiekem veel leuker), huur een Vespa en rijd daar rond, en ga naar Mout, tante Marie, de Lamme Goedzak, de Siphon, de Smisse…

4 likes

Heeft iemand tips voor leuke uitjes met een kleuter in de omgeving van Oostende?

Oeh dat ziet er interessant uit. Die ga ik opslaan, dank je wel!
Tip voor gezinsuitjes richting De Haan / Nieuwpoort zijn ook welkom.

Ken jij trouwens Maison La Confiance in Brugge? Die wil ik ook graag bezoeken, lijkt me zo leuk en lekker al die koekjes.

2 likes

Haha ja alles ziet er lekker uit hè. Er is ook een boek waar ik erg benieuwd naar ben.

Culinaire tips (en dan met name over koekjes, taarten, koffiebroodjes etc) zijn zeker welkom. :smiley:

1 like

De Sierk in de Haan is heel leuk!
Ziet er misschien wat ‘oud’ uit maar echt heel toffe originele speeltuin.

1 like

In de Haan zitten de minigolf en verschillende skelterverhuurders vlak naast elkaar

2 likes

Dank, die gaat op de lijst! De foto’s zien er veelbelovend uit.
@Serendipity Ja die had ik gevonden via Google en ik twijfelde een beetje omdat het er inderdaad wat ‘oud’ uitziet. Maar fijn om te horen dat 'ie toch tof is, ik ga hem ook op de lijst zetten.
@Peony Klinkt ook goed, dank!

Mijn man wil heeeeeel graag ook nog even de grens over naar Duinkerken en ik vind het helemaal prima want dan kan ik daarna een Franse supermarkt in. :rofl: Daar verheug ik me enorm op, want mijn laatste keer Frankrijk is al een hele tijd geleden.
Ik ga nog even naar het buitenlandse-supermarkten-topic!

1 like

In Oostende:

De Mercator bezoeken: grote oude boot die dicht bij het centrum ligt

Mu’zee: museum met kunst die ook voor kinderen toegankelijk is, er is ook een ruimte waar ze zelf kunst kunnen maken. Ligt niet zo ver van de Mercator

James Ensorhuis: geschiedenis van James Ensor, maar wel op een educatieve manier gebracht

In Nieuwpoort:

Sunparks: soort Centerparcs

Plopsaland: het pretpark van studio 100 (wel prijzig, maar je bent hier een hele dag)

Raversyde/Atlantikwall is al genoemd

Met een gocart/billenkar rijden

Zoektocht in Natuurreservaat Ijzermonding

Jeanne Panne heksenjacht: speurtocht waar je meer leert over een vrouw die onterecht veroordeeld werd als heks

De Haan:
Heel leuk om een paar uur in de wandelen. De straten en veel huizen zijn nog in Belle epoque stijl. Voor de rest niet veel te doen

2 likes

Ohhh wat een mooie lijst, dank dank dank! :heart:

Ik kan hangtime en Sierk (de Haan) aanbevelen!

2 likes

Plopsaland De Panne heeft ook een zwembad: plopsaqua. Maar Centerparks De Haan is ook heel tof.

1 like

Sorry, ik heb geen koekjestips. Mijn tips voor chocoladewinkels staan hierboven :smiley:

1 like

Is Mechelen leuk om een nachtje te verblijven en heeft iemand (restaurant)tips? We gaan daar wss een escape room doen en plan was dan naar Antwerpen om daar te slapen maar daar zijn we wel vaker geweest, dus misschien is Mechelen wel wat?

1 like