België topic

Ja, eerst naar de gemeente en dan met je voorlopig rijbewijs, attest theorie naar de rijschool.
En weet dat je van rijinstructeur kan veranderen als het niet matcht.

1 like

Ik heb de foodtips voor Brussel al uit dit topic opgeslagen, maar zijn er ook leuke cafés om te dansen of met livemuziek? Ik las online ook dat er leuke Jazz-bars zijn bijvoorbeeld?
Ik ga binnenkort een weekendje met vriendinnen en we zitten vlak bij Brussel Midi. Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

1 like

Kan je nog een ander hotel zoeken dan dicht bij Brussel MIDI? Ik zoek nog voor danscafé’s

2 likes

Nee helaas niet! De airbnb is al betaald enzo. Is het geen fijne buurt? Het is wel even lopen naar het centrum geloof ik/zag ik op maps.

@morale bedankt voor de tips! Ik ga ze opzoeken en opslaan.

Het is zo’n grote buurt en je kan chance hebben en grenzen aan het centrum of het station zelf dat nu een grote werf is.

1 like

Ik ga volgend weekend naar couleur café in Brussel en we slapen in een airbnb. We willen daarom graag fietsen huren om naar het festivalterrein/stad te gaan. Weet iemand een plek waar dat kan? Idealiter in de buurt ook van het festivalterrein.

Je kan in Brussel overal Villo fietsen huren of de deelfietsen van Bird denk ik. Couleur café is ook goed bereikbaar met openbaar vervoer en op het einde van het festival zijn er shuttles met de Noctis-bussen

2 likes

Oh top! Ja ov kan idd ook, maar tot hoelaat is er ov 's nachts?

1 like

Aan de uitgang van de site van Couleur Café ga je allemaal Noctis-bussen zien en die gaan naar de grote kruispunten van Brussel. Waar verblijven jullie?

In de veeartsenstraat!

2 likes

Oh bedankt voor de tip! Zelf had ik ook liever een locatie dichter bij het centrum gekozen maar met een groep een airbnb uitzoeken betekent altijd consessies doen. Dan ga ik even kijken of OV/Uber s avonds een betere optie is haha

1 like

Zelf nooit geweest maar hier staan spikkels op de plaatjes op de website! Alleen geen gewone hoorntjes maar misschien dat ze die ook wel hebben?

Edit: ohh sorry dode mus, volgens google permanent gesloten :frowning:

Edit2: misschien de HEMA proberen? Volgens mij hebben die in Nederland wel softijs met spikkels, of in ieder geval gehad

Ik heb ook in België gewoond en er ook een keer een zoektocht naar gehad. Had ook zo zin in spikkels, nooit gevonden in mijn omgeving helaas.

Je kunt ook zo’n potje Dr.Oetker discodip kopen in de supermarkt en dan zelf je ijsje gaan dippen

1 like

Hebben ze geen softijs bij Ikea? Dat is natuurlijk niet echt centrum Antwerpen, en ook geen idee of die lekker zijn, maar ik meen me te herinneren dat ze daar softijsjes hebben (in de bistro).

oh, dat weet ik niet …

1 like

Volgens mij heeft Ikea geen dip.

1 like

Vraag het hier maar even ipv het Vintedtopic omdat het een Belgische issue is (denk ik toch?): weet iemand hoe je Payconiq kan gebruiken om op Vinted te shoppen? Het staat bij de aanvaardde betaalmethodes in de faq, maar ik krijg geen optie om het te gebruiken als ik effectief iets wil kopen, enkel paypal en cc.

bedoelen ze daar mee niet gewoon bancontact? aangezien dat gewoon dezelfde app is

1 like

Geen idee maar bancontact staat er ook niet bij…