België topic

Ik vond het er wel echt grimmig, zou zeker niet alleen naar buiten gaan ook. Is het voor een overstap? Er was in de avond nog wel een Mac Donalds open waar ik toen ben gaan zitten, dat voelde wel oké

Nee, ik ben sowieso niet van plan om naar buiten te gaan. Ik moet er inderdaad 17 min. zijn voor een overstap.

Hebben jullie nog wat leuke shoppingtips in Antwerpen? Vintage, tweedehands, kleine ondernemers, speciale boetiekjes, unieke merken, … voor dingen als kledij, sieraden, interieur, boeken en curiosa. De usual dingen al T2 ken ik al.

ik zag gisteren toevallig dat artikel vl eettips voor brussel voor de geïnteresseerden

2 likes

Zeer goede lijst! Moet er nog drie doen en ben dan overal geweest.

2 likes

Ik ga binnenkort een nachtje naar Mechelen. Iemand nog tips voor horeca en leuke dingen die je daar kunt doen?

Wat is een leuke plek om te ontbijten/brunchen in Kortrijk op een zondag?

Huyze Begga of in het parkhotel eens kijken?

1 like

Ik ben nog niet heel bekend in Mechelen, maar ik kom er de laatste tijd vaker en ik vind het volgende wel leuk;

• Beans - Koffie, lunch, taartjes. Ik vind het bij mooi weer wel heel leuk om achter buiten te zitten

• Coffice - Koffie, ontbijt en Lunch

• Gra - Koffie en lunch

Qua winkels heb je MIST als je van specialty tea houdt, er zijn ook een aantal duurzame woon-/kledingwinkels, en de Stek is een leuke winkel als je into kamerplanten bent!

Lunch/koffie/taartje: Foom, Gato Kateaux

Dinner: Carbon (op voorhand reserveren), Arax (libanees)
Funky Jungle is ook leuk, vegan restaurant, toffe mensen, maar interieur is vrij outdated

3 likes

Ik heb laatst discodip gezien! Bij Sugar Crash in Brussel, zag dat iemand het op haar ijsje deed maar het was wel schepijs, geen softijs. Komt in ieder geval een beeetje in de buurt haha!

Ja maar discodip vind je wel overal hier! Het is vooral softijs dat niet zo’n ding is.

2 likes

Aah sorry, verkeerd begrepen! Heel apart, discodip op schepijs lijkt mij helemaal niet zo lekker ook haha

1 like

ik ben onderweg naar antwerpen en zag dat het vandaag ook pride is daar :sun_with_face:

weet iemand hier toevallig wat de leukste plekken/feestjes zijn om naartoe te gaan?

1 like

Woodpop is sowieso leuk, ook voor een breder publiek.

1 like

Ik ben op zoek naar een leuke airbnb/huisje voor 2 personen in de belgische ardennen. Heeft iemand een tip?

Je zou eens de insta @odierbaarbelgie kunnen checken, staat vol met mooie vakantiehuizen/speciale overnachtingsplekken. Veel ervan zijn wel voornamelijk geschikt voor grotere gezelschappen dus het is wel even zoeken.

2 likes

Dankjewel, ik ga eens kijken!

O blanche/ o noire, heb ik via airbnb geboekt. Op 10 minuten van de Franse Ardennen ook.

@flalamingo jij bent toch van omgeving Brugge he? de Damse vaart, je mag daar officieel enkel zwemmen als je aangesloten bent bij een zwemclub als ik het goed begrijp? Wordt dat ook echt gecheckt? Of kun je dat riskeren als gewone zwemmer?

Of heeft iemand anders nog goede tips voor zwemplekken in Vlaanderen? Idc of ze legaal zijn, maar geen Blaarmeersen achtige plaatsen (druk) graag.

1 like