België topic

Bij instellingen staat er ‘betaalopties’. Ik heb daar maestro aangeduid en betaal gewoon met mijn bancontact app

Oké wow ik heb nog eens mijn kaartgegevens opnieuw ingevoerd en nu werkt het wel! Hiervoor kreeg ik altijd een melding dat het niet ging dus ik was op andere methodes aan het focussen.

1 like

Hoi Gentenaren,
Ik heb spontaan een weekendje België geboekt. Nu zag ik dat er in Gent zomerfeesten gaande zijn en vroeg me af of dat leuk is om mee te maken? Of is de hele stad nu in chaos en kan ik beter ergens anders heen?

Ik woon zelf niet in Gent maar de Gentse Feesten zijn volgens mij redelijk all over the place dus je kan er echt niet omheen :smiley: In elk geval vrees ik wel dat de binnenstad chaos is…

1 like

Gentse Feesten is heerlijk, maar in de stad heerst inderdaad wel een beetje chaos en een constante drukte. Ben zelf niet van Gent maar ga er speciaal van donderdag tot zaterdag heen om de sfeer op te snuiven en mee te feesten. Veel plezier!

1 like

Hmm moeilijke vraag haha. Op dit moment draait alles in de stad rond de feesten, dus ja, beetje chaos wel :)))
Hangt er misschien ook wat vanaf met welke intentie je komt. Als je gewoon een citytrip wil doen om de stad te verkennen en rustig een terrasje te doen zou ik niet gaan. Maar als je wil dansen, cocktails drinken en genieten van verschillende optredens is het wel the place to be.
Er is inderdaad niet echt een weg omheen, dus tenzij je graag mee wil feesten zou ik het afzeggen.

2 likes

@NeverLeNkemise @trompeloeil @xoxocharlie
Ahh zoiets verwachte ik al! Het lijkt mij opzich wel leuk, dus ik denk dat we vrijdag sowieso gaan en dan eventueel door naar Brugge op zaterdag.

Thanks!!

1 like

Goedemorgen! Heeft er iemand ervaring met 's avonds de trein pakken op station Brussel Zuid? Dit artikel heeft me afgeschrikt, hoe stom dat ook klinkt. :confused: Ik kom uit NL, dus ik heb geen idee.

Ik denk dat er geen reden is om bang te zijn. Ik pak vaak daar laat de trein. Gewoon extra alert zijn.

Ik zou graag morgen naar Antwerpen gaan voor het laatste weekend solden. Hoe druk gaat het zijn? Geen zin in ellenlange rijen.

1 like

Ik heb het idee dat de drukte dit jaar redelijk meevalt. Ik ben de eerste zaterdag van de solden de stad ingegaan, en het was redelijk druk, maar vergelijkbaar met een normale zaterdag in de vakanties.

2 likes

Ik vond het er wel echt grimmig, zou zeker niet alleen naar buiten gaan ook. Is het voor een overstap? Er was in de avond nog wel een Mac Donalds open waar ik toen ben gaan zitten, dat voelde wel oké

Nee, ik ben sowieso niet van plan om naar buiten te gaan. Ik moet er inderdaad 17 min. zijn voor een overstap.

Hebben jullie nog wat leuke shoppingtips in Antwerpen? Vintage, tweedehands, kleine ondernemers, speciale boetiekjes, unieke merken, … voor dingen als kledij, sieraden, interieur, boeken en curiosa. De usual dingen al T2 ken ik al.

ik zag gisteren toevallig dat artikel vl eettips voor brussel voor de geïnteresseerden

2 likes

Zeer goede lijst! Moet er nog drie doen en ben dan overal geweest.

2 likes

Ik ga binnenkort een nachtje naar Mechelen. Iemand nog tips voor horeca en leuke dingen die je daar kunt doen?

Wat is een leuke plek om te ontbijten/brunchen in Kortrijk op een zondag?

Huyze Begga of in het parkhotel eens kijken?

1 like

Ik ben nog niet heel bekend in Mechelen, maar ik kom er de laatste tijd vaker en ik vind het volgende wel leuk;

• Beans - Koffie, lunch, taartjes. Ik vind het bij mooi weer wel heel leuk om achter buiten te zitten

• Coffice - Koffie, ontbijt en Lunch

• Gra - Koffie en lunch

Qua winkels heb je MIST als je van specialty tea houdt, er zijn ook een aantal duurzame woon-/kledingwinkels, en de Stek is een leuke winkel als je into kamerplanten bent!

Julia’s of de Dingen!

@jahoor
Kato Gâteaux vond ik leuk om een taartje te eten. En qua winkels vond ik de Onze-Lieve-Vrouwestraat het tofst om af te lopen!

1 like