België topic

Brugge is vooral een stad waar je door mag slenteren en naar alle neo-gotische gevels mag kijken. Het gruuthusemuseum en groeningemuseum zijn twee fijne plekken voor meer omkadering qua cultuur. Het gruuthuse is ook recent volledig gerestaureerd wat fijn is, ik heb zelf een paar dagen door de werf mogen slenteren ald student en het is echt een speciale plek. Als het toegankelijk is kan je zelf via een privékapel de aanpalende kerkmis volgen :’)
Qua eten heb ik niet echt tips, ik denk dat anderen hier wel in het verleden al dingen hebben gepost.

1 like

Weet iemand of deze thee in België te koop is, bij de Carrefour of ergens anders? Hij is echt megalekker maar ik heb maar 1 doosje meegenomen uit Frankrijk :sob:

1 like

Ook deze specifieke smaak? In Nederland heb je het merk namelijk wel maar niet deze smaak :smiling_face_with_tear:

lijkt niet op de sites te staan…

https://www.delhaize.be/shop/search?q=clipper%3Arelevance&text=clipper&sort=relevance

https://drive.carrefour.be/nl/Brand-pages/Clipper/c/BP005542

2 likes

Ik heb deze nog nergens gezien, dus denk het niet maar wil er gerust eens op letten!

4 likes

En @Ainu ja ik was er al bang voor ): maar superlief, heel graag! :blush:

1 like

Volgende week ben ik een dagje met mijn schoonfamilie in Brussel. Zij willen graag ergens mosselen eten of in elk geval Vlaamse keuken, maar ik eet zelf vegan. Is er toevallig iemand die hier een tip voor heeft?

Nuetnigenoegh is lekker en ubervlaams qua keuken, maar ik zie dat er maar 1 optie op de kaart staat die vegan te maken valt (paddenstoelensteak). Ik zou googlen op restaurants in de Dansaertwijk, daar moet vast wel iets te vinden zijn.

1 like

Iemand tips wat betreft een goede kapper in of rond Antwerpen? Vorige keer ging ik bij een Australische jongen die @tuula tipte. Super tevreden van maar hij lijkt niet meer te werken bij dat salon. (Of weet jij @tuula misschien waar hij momenteel werkt? Vond 'm echt goed)

Beetje een niche vraag, maar ik overweeg om een extra kamer op airbnb te zetten. Vind het alleen wat vaag hoe dat moet qua belastingen. Als ik het goed begrijp is er een verschil tussen occasioneel en regelmatige verhuur. In het tweede geval moet je je inschrijven als zelfstandige, terwijl je in het eerste geval gewoon moet aangeven als roerende en onroerende inkomsten.

Maar wanneer is iets regelmatig, en wanneer slechts af en toe?? Twee weekends per maand, is dat vaak?

Als je twijfelt kan je wel een afspraak de dienst wonen van je gemeente, die moeten je wel verder kunnen helpen en uitleg geven voor jouw situatie.

2 likes

Ik wil tussen kerst en oud en nieuw een paar nachtjes naar Brussel met mijn dochter (bijna 4 jaar). Heeft iemand tips? Ik zag al het kindermuseum en chocolademuseum. En verder zijn de toeristische trekpleisters als Manneke Pis en het Atomium ook leuk voor haar. Hebben jullie verder nog ideeën? Of tips voor locatie / accommodatie?

Voor mij leukste museum voor kinderen: het dinomuseum in de Europese wijk en ook het muziekinstrumentenmuseum in een prachtig art deco gebouw en als je helemaal naar boven gaat dan heb je een zeer mooi zicht over Brussel.
Accomodatie: Ik slaap heel graag in het NH Sablon, centraal en zeer mooi gelegen. De zavelwijk is mooi versierd tijdens kerst. En kan je ontbijt halen bij Fresh Bakery en de beste koekjes bij Maison Dandoy. Het Jam hotel is ook een leuke met een gezellige koffiebar dichtbij, je kan stappen naar de winkels of de tram nemen.

7 likes

Geen concrete tips (hoewel: ik ga binnenkort met peuter/kleuter naar het dinomuseum), maar ik vind deze site wel fijn om even te kijken voor inspiratie.

1 like

Je linkt naar FF en niet naar een andere site haha.

1 like

He wat gek, merci om het te melden. Als ik er op klik kom ik wel op de juiste site uit (en die staat er ook als ik de post in editmodus bekijk). Het is iig de site van Maison Slash.

1 like

Ik denk dat het margrittemuseum ook wel fijn kan zijn met kleine kinderen, zijn werk kan wel speels overkomen en ze zouden een goede audio gids hebben

2 likes

Superfijn deze tips, dank jullie wel! Ga het even bekijken allemaal, maar zo te zien krijgen we se dagen wel vol.

Ik ben Brussel-ambassadeur en zou Brussel boven alles zetten.

3 likes

Heeft iemand nog aanraders om goedkoop te gaan eten in Brugge 's avonds? Mag heel casual zijn! Heb de eerdere suggesties in het topic al bekeken

1 like