België topic

Lunch/koffie/taartje: Foom, Gato Kateaux

Dinner: Carbon (op voorhand reserveren), Arax (libanees)
Funky Jungle is ook leuk, vegan restaurant, toffe mensen, maar interieur is vrij outdated

3 likes

Ik heb laatst discodip gezien! Bij Sugar Crash in Brussel, zag dat iemand het op haar ijsje deed maar het was wel schepijs, geen softijs. Komt in ieder geval een beeetje in de buurt haha!

Ja maar discodip vind je wel overal hier! Het is vooral softijs dat niet zo’n ding is.

2 likes

Aah sorry, verkeerd begrepen! Heel apart, discodip op schepijs lijkt mij helemaal niet zo lekker ook haha

1 like

ik ben onderweg naar antwerpen en zag dat het vandaag ook pride is daar :sun_with_face:

weet iemand hier toevallig wat de leukste plekken/feestjes zijn om naartoe te gaan?

1 like

Woodpop is sowieso leuk, ook voor een breder publiek.

1 like

Ik ben op zoek naar een leuke airbnb/huisje voor 2 personen in de belgische ardennen. Heeft iemand een tip?

Je zou eens de insta @odierbaarbelgie kunnen checken, staat vol met mooie vakantiehuizen/speciale overnachtingsplekken. Veel ervan zijn wel voornamelijk geschikt voor grotere gezelschappen dus het is wel even zoeken.

2 likes

Dankjewel, ik ga eens kijken!

O blanche/ o noire, heb ik via airbnb geboekt. Op 10 minuten van de Franse Ardennen ook.

@flalamingo jij bent toch van omgeving Brugge he? de Damse vaart, je mag daar officieel enkel zwemmen als je aangesloten bent bij een zwemclub als ik het goed begrijp? Wordt dat ook echt gecheckt? Of kun je dat riskeren als gewone zwemmer?

Of heeft iemand anders nog goede tips voor zwemplekken in Vlaanderen? Idc of ze legaal zijn, maar geen Blaarmeersen achtige plaatsen (druk) graag.

1 like

Ja echt zo kut, en het slaat ook helemaal nergens op… Misschien is naar Nederland rijden wel gewoon de beste tip

2 likes

De Steenberg in Kinrooi of het Zilvermeer in Mol? In Mechelen heb je ook nog Keerdok en De Nekker!

Klopt. Geen idee of ze er op controleren. Bij mijn weten niet, maar je weet nooit dat een toevallige passant de politie belt… dus durf het niet met zekerheid zeggen.

Ik ga zelf regelmatig kanoën op de Damse Vaart en ik moet zeggen dat ik het water wel vrij stinky/vuil vind, dus ik weet niet of het echt aangenaam is om in te zwemmen. De vaart is ook hoog dus je moet ook wel even een plekje zoeken waar je er gemakkelijk in en uit kan.

1 like

Oo ik mis dat ook zo erg aan Nederland. Maar 1 zwemplas hier in de buurt en dat is te betalen en alleen mogelijk met een redder. Heb t wel een paar x “illegaal” gedaan hoor. Maar meestal zit het vol met mensen en voelt het niet fijn daar. Veel te massaal.
Kga dan gewoon naar NL of de zee😅…
Buitenbaden zijn er ook niet/amper? Ja in zeeuws vlaanderen haha.

1 like

Echt geen idee.

2 likes

@Eileen ik wou vandaag toevallig gaan kajakken op de Damse Vaart en had info opgevraagd bij de dienst Toerisme i.v.m. blauwalgen en en de waterstand. Ik kreeg volgende doorgestuurd en dacht dat het je ook wel zou interesseren:

De basis is dat zwemmen in de Damse Vaart verboden is met uitzondering van de zwemzone t.h.v. de Gemeneweideweg in Sint-Jozef (Brugge). De waterkwaliteit van deze zwemzone kan je altijd raadplegen op www.kwaliteitzwemwater.be.

Deze informatie zegt helaas alleen iets over de zwemzone. Vragen rond bv. kajakken of suppen op de rest van de vaart (wat wel toegestaan is) zijn moeilijker te beantwoorden. Op de website Blauwalgen: actueel | De Vlaamse Waterweg nv vind je meer informatie over meldingen van blauwalgen. Alleen, de Vlaamse Waterweg kleurt standaard de ganse vaart (over de ganse lengte) in van zodra er ook maar 1 melding is gedaan.

Helaas zijn er momenteel veel blauwalgen op de Damse Vaart. Ik ben dan uiteindelijk gaan kajakken op het Schipdonkkanaal in Sint-Laureins, waar zover ik weet geen blauwalgen zijn. En is ook zalig rustig daar :ok_hand:t3: Er is een ponton waar je gemakkelijk in de vaart kan. En ik had ook de indruk dat het water minder stonk.

2 likes

Misschien is dit algemeen bekend maar ik wist het nog niet: zondag kun je omdat het autoloze zondag is, voor 8 euro heen en terug naar een aantal steden. Ik verhuis hoogstwaarschijnlijk binnenkort weer terug naar Nederland dus ik ga nog even kijken waar ik heen wil voor het allemaal minder bereikbaar wordt haha

2 likes

oh merci voor de tip, ik ga toevallig zondag naar Antwerpen voor opera

2 likes

Iemand een tip voor een diamant juwelier in Antwerpen die ervaring heeft met maken sieraden? Ik heb een losse diamant geërfd en daar wil ik graag een sieraad van laten maken.

1 like