Dat klinkt heerlijk, dank je wel! ![]()
Absoluut Maison Dandoy idd @FrauHelga ! Ik ben zelf geen grote koekjesliefhebber maar hun speculoos met een laagje chocolade erover is echt to die for.
Iemand tips voor plekken waar je goeie gebakjes / (hartige) snacks kan afhalen in Antwerpen?
Nona’s bakery heeft wat koffiekoeken (ook hartig) betreft wel echt heerlijke dingen! In hun IG stories zie je vaak ook in welke andere Antwerpse zaken ze verkopen. En Nordica als je fan bent van cinnamon buns, zijn echt top daar.
Lints voor zoet en les tartes de francoise voor zoete en hartige taarten (ook goeie om in de gaten te houden op too good to go).
Niets is ambachtelijk meer bij les tartes de Françoise. Ik zou andere bakkerijen doen.
Leo in de solvynsstraat is mijn favoriet voor patisserie & viennoserie
Domestic heeft ook heel lekkere dingen
Verlooy voor patisserie, zitten in de schermersstraat
Als je deze week nog in Antwerpen bent, kun je je ook laten leiden door de Chocolate & Pateekesweek.
Ik vind de zoetigheden van Funk ook heel erg lekker. En als je classic koffiekoeken wilt dan zou ik langs een Dellafaille gaan (die aan het MAS is heel klein en schattig)
Kleine kans maar heeft iemand een aanrader waar ik een lash lift kan laten doen in Gent? Er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie!
Ik heb dit enkele weken geleden bij Flamingo beauty in de Brabantdam gedaan. Beetje shabby salon, niet erg fancy maar niet duur en goed gedaan.
Dnails in Gent kan je proberen.
Ik ga binnenkort een weekendje naar Gent. Heeft iemand tips voor gezellige/sfeervolle restaurants en barretjes?
Edel rot en Astro boy vind ik heel leuk en lekker!
Barretjes:
-Mosquito Coast
-’t Kanon
-Le Bal Infernal (als je van boeken houdt)
-Elmo
-Het terras van de Geus van Gent (bij mooi weer)
-Ona (wijnbar)
-Café Ventura of Albatros
-André
-Eltòn (aan station)
-Hot Club (live jazz)
-Jan van Gent
-The Cobbler (fancy cocktails)
-Dragòn (bier)
Dankje! Astro boy gaan we sowieso heen! Heel leuk.
En @xoxocharlie bedankt voor de uitgebreide lijst!
We gaan voor een bruiloft 4 dagen naar Brugge en eigenlijk wil ik ook naar Gent. Ik ben in beide steden eens geweest maar niet gecombineerd. Is het logisch om voor Gent 1 nachtje daar extra te boeken? Dus dan 3 nachtjes Brugge en 1 Gent? Of kan ik gemakkelijk vanuit Brugge met de trein op en neer? Wil liever niet rijden. Heeft iemand ook aanraders qua hotel in Brugge en/of Gent waar je zelf geweest bent?
Brugge-Gent heeft 5 treinverbindingen per uur, en als ik het me goed herinner duurt de snelste rit 22 min. Station Brugge ligt in het centrum van de stad en station Gent-Sint-Pieters ben je met tram 1 ook zo in het centrum (bv. halte Korenmarkt of Savaanstraat)
Als je in gent geen nachtje wil bijboeken en dus nog terug moet naar Brugge: laatste trein vertrekt om 01 uur 's nachts 's weekends en 23:45u op weekdagen
Hotels in Gent: pillows, van der valk(buiten centrum), The post, novotel.
En ik zou eigenlijk switchen, minder dagen in Brugge. Ik vind het een leuke stad maar je hebt alles wel op 1 dag gezien.