België topic

Beetje een niche vraag, maar ik overweeg om een extra kamer op airbnb te zetten. Vind het alleen wat vaag hoe dat moet qua belastingen. Als ik het goed begrijp is er een verschil tussen occasioneel en regelmatige verhuur. In het tweede geval moet je je inschrijven als zelfstandige, terwijl je in het eerste geval gewoon moet aangeven als roerende en onroerende inkomsten.

Maar wanneer is iets regelmatig, en wanneer slechts af en toe?? Twee weekends per maand, is dat vaak?

Als je twijfelt kan je wel een afspraak de dienst wonen van je gemeente, die moeten je wel verder kunnen helpen en uitleg geven voor jouw situatie.

2 likes

Ik wil tussen kerst en oud en nieuw een paar nachtjes naar Brussel met mijn dochter (bijna 4 jaar). Heeft iemand tips? Ik zag al het kindermuseum en chocolademuseum. En verder zijn de toeristische trekpleisters als Manneke Pis en het Atomium ook leuk voor haar. Hebben jullie verder nog ideeën? Of tips voor locatie / accommodatie?

Voor mij leukste museum voor kinderen: het dinomuseum in de Europese wijk en ook het muziekinstrumentenmuseum in een prachtig art deco gebouw en als je helemaal naar boven gaat dan heb je een zeer mooi zicht over Brussel.
Accomodatie: Ik slaap heel graag in het NH Sablon, centraal en zeer mooi gelegen. De zavelwijk is mooi versierd tijdens kerst. En kan je ontbijt halen bij Fresh Bakery en de beste koekjes bij Maison Dandoy. Het Jam hotel is ook een leuke met een gezellige koffiebar dichtbij, je kan stappen naar de winkels of de tram nemen.

7 likes

Geen concrete tips (hoewel: ik ga binnenkort met peuter/kleuter naar het dinomuseum), maar ik vind deze site wel fijn om even te kijken voor inspiratie.

1 like

Je linkt naar FF en niet naar een andere site haha.

1 like

He wat gek, merci om het te melden. Als ik er op klik kom ik wel op de juiste site uit (en die staat er ook als ik de post in editmodus bekijk). Het is iig de site van Maison Slash.

1 like

Ik denk dat het margrittemuseum ook wel fijn kan zijn met kleine kinderen, zijn werk kan wel speels overkomen en ze zouden een goede audio gids hebben

2 likes

Superfijn deze tips, dank jullie wel! Ga het even bekijken allemaal, maar zo te zien krijgen we se dagen wel vol.

Ik ben Brussel-ambassadeur en zou Brussel boven alles zetten.

3 likes

Heeft iemand nog aanraders om goedkoop te gaan eten in Brugge 's avonds? Mag heel casual zijn! Heb de eerdere suggesties in het topic al bekeken

1 like

Heeft er toevallig iemand tips om oud op nieuw leuk door te komen in Antwerpen? Diner hebben we al gereserveerd.

Zijn met totaal 8 stellen vrienden willen in de avond graag op stap naar een kroegje of gezellig pleintje oid. Echte grote club hoeft niet perse voor ons.

We blijven trouwens 2 nachten van 31-12 t/m 2-1. Dus andere tips ook welkom. Ons eerste diner is gereserveerd bij brasserie Appelmans. Verder hebben we nog niks gepland.

In Antwerpen is zowat alles op NY met tickets/voorverkoop die nu bijna allemaal zijn uitverkocht. Ik hoorde laatst van een vriendin dat ze elk jaar naar de kaaien gaat om het vuurwerk aan het water te zien, en dat het daar ook wel gezellig kan worden. Vorig jaar stond er ook een dj daar buiten.

1 like

Ik heb lekker gegeten bij ONE en kan dat zeker aanraden voor waar je naar op zoek bent qua sfeer.

2 likes

Je kamer moet aan drie voorwaarden voldoen:

Je vraag i.v.m. occasioneel of regelmatig verhuur zou ik vragen aan een boekhouder. Misschien dat Toerisme Vlaanderen dit ook weet, dat ben ik niet zeker. Ik denk dat occasioneel gezien wordt als je bv. een kamer in Boom hebt, en 1/2 keer per jaar met Tomorrowland die verhuurt maar de rest van het jaar niet. En regelmatig als je bv. een kamer in centrum Gent hebt, en die elke maand verhuurt aan toeristen.
Vergeet ook niet dat als je stad of gemeente een toeristenbelasting heeft, je dit ook zal moeten aangeven.

1 like

Zijn er hier mensen die nog spaarzegels Delhaize x Smeg kunnen gebruiken? Heb er 28 op overschot en kan ze digitaal doorsturen.

Ik ga binnenkort een weekendje naar Antwerpen en ben op zoek naar leuke tips voor borrel en lunch.

Al eens geweest: Walvis, de Veranda, Briquet, Osaka, Tinsel, Nordica.

Ik heb al gereserveerd voor diner bij Bistrot Lilot. Maar ben wel benieuwd of dat een aanrader is.

Boker Tov, Camino, Camionette, Mission Masala, Little Bun, Jean Sur Mer!

2 likes

Ja bistrot lilot is lekker!

Kan je daarvoor eventueel nog naar Bar Brut voor een drankje, is op wandelafstand.

Wat centraal gelegen tips:
Borrel: Cordobar, Vitrin, Café Ernst
Lunch: hotel Pilar, butchers coffee, mico & Jon, picniq, little bun, Boker tov is ook lekker maar duur voor het type restaurant

1 like

Ik vind Boker Tov, die in Gent toch, irritante kleine tafels hebben.

1 like