Al veel suggesties gekregen, maar wil nog salt&mint tippen voor heerlijke Midden-Oosterse brunch/lunch
@Rozabella Salt&Mint is idd heel lekker.
Vitis voor avondeten vind ik ook fijn, en Overzee en Humm ook.
Edit: niet centraal, maar Si Bon is ook heel lekker.
Oh perfect! Bar Brut ooit al eens opgeslagen, maar als die op loopafstand ligt dan is dat perfect gezien we pas half 9 hebben gereserveerd!
Ben gisteren naar Commotie geweest in Gent en is nu naast Oak mijn lievelingsrestaurant. Alles was lekker van begin tot einde.
Ik wil een nachtje naar een Belgische stad cadeau doen aan mijn moeder en twijfel tussen gent en brugge. Mijn plan is om rond te wandelen, beetje in winkeltjes kijken, bierproeverij, uit eten gaan. Welke is leuker voor zoiets? Ik ben ooit eens in Gent geweest, maar Brugge nog nooit.
Ik vind Gent ook leuker. Brugge is wel leuk om eens gezien te hebben maar héél toeristisch en kan dus best druk zijn. Gent is ook toeristisch maar is groter dus daar heb je daar naar mijn mening minder last van.
Misschien ook afhankelijk of je je bierproeverij het liefst echt in een brouwerij wil doen? Want dan kan je in Brugge wel naar de brouwerij van Brugse Zot.
Anders dan de reacties hierboven vind ik Brugge mooier, gezelliger en leuker. Gent is rauwer/meer grootstad qua gevoel.
Voor een bierproeverij kan je in Brugge naar brouwerij De Halve Maan (van Brugse Zot) of Bourgogne des Flandres gaan. Als je dat gegidst door een professionele zitoloog wil, kan je terecht bij Kates Bieradvies.
Heeft iemand een tip voor een snel en casual avondmaal ergens rond Brussel-Centraal/Koninklijk Circus?
Bia Mara voor lekkere fish & chips. Sushibeurs voor top sushi.
Wat zijn aanraders in Brussel voor iemand die geobsedeerd is door koekjes?
Maison Dandoy, die in de boterstraat of in de Koninginnegalerij. Ik koop elke keer een doos van 2 kilo haha. Ze hebben zo lichte speculooskoeken. Echt de beste!
In de supermarkt dinokoeken en jules destrooper
Dat klinkt heerlijk, dank je wel!
Absoluut Maison Dandoy idd @FrauHelga ! Ik ben zelf geen grote koekjesliefhebber maar hun speculoos met een laagje chocolade erover is echt to die for.
Iemand tips voor plekken waar je goeie gebakjes / (hartige) snacks kan afhalen in Antwerpen?
Nona’s bakery heeft wat koffiekoeken (ook hartig) betreft wel echt heerlijke dingen! In hun IG stories zie je vaak ook in welke andere Antwerpse zaken ze verkopen. En Nordica als je fan bent van cinnamon buns, zijn echt top daar.
Lints voor zoet en les tartes de francoise voor zoete en hartige taarten (ook goeie om in de gaten te houden op too good to go).
Niets is ambachtelijk meer bij les tartes de Françoise. Ik zou andere bakkerijen doen.
Leo in de solvynsstraat is mijn favoriet voor patisserie & viennoserie
Domestic heeft ook heel lekkere dingen
Verlooy voor patisserie, zitten in de schermersstraat
Als je deze week nog in Antwerpen bent, kun je je ook laten leiden door de Chocolate & Pateekesweek.