België topic

Thanks!! Heel makkelijke verbinding, en tot heel laat blijf ik ook niet dan in de stad… Is beetje het ding met parkeren ook, dat ik twijfel of ik met de trein heen en weer ga of daar blijven (want willen sowieso ook in Gent lekkere biertjes drinken op terras in de zomer). Maar zo te zien genoeg opties!!

@daelyss ja de 3 dagen is vooral voor de bruiloft, na het arriveren even uitrusten en namiddag/avond Brugge centrum, dag 2 en 3 bruiloft, dag 4 dus Gent. Misschien moet mn vriend maar nog een dag extra vrij nemen, dan 2 dagen Gent en dan sowieso een hotel daar.

Beiden bedankt voor het meedenken en de tips!!

1 like

Je kan in Gent ofwel aan de parkings Ledeberg( net aan de rand vh historisch centrum en goedkoop) of Flanders expo je auto zetten. Je kan vanuit die twee plekken makkelijk met de tram naar de binnenstad.
Wil je toch met je auto naar centrum dan is 24u in de reep of vrijdagsmarkt aan ongeveer 26 euro, niet zo duur als bij jullie.

Ik ben enkele dagen geleden naar WhyNot in Gent geweest, vond het zo goed! Lekkere speciale cocktails, gerechtjes om te delen en fijne bediening. De barman heeft nog bij Sergio Herman gewerkt. Is wel heel klein dus zeker reserveren.

1 like

Je bent terug😘

1 like

Waar ga je uit in Brussel? Ga dit weekend naar een concert/ feestje en dat is gedaan om 3 uur. Als we dan nog ergens naartoe willen, waar kunnen we nog naartoe?

1 like

Als je van techno houdt naar C12. In de bonnefooi is het wat meer general (hangt een beetje van de avond af), en gaat vaak tot laat door. Vaak zijn er wel specifieke feestjes op leuke unieke locaties in Brussel. Meestal te vinden via Facebook events

1 like

Iemand een tip voor een leuke lunchtent rond de meir of niet te ver lopen vanaf het winkelgebied?

1 like

Dit is een beetje afhankelijk wat voor je lunch je zoekt. Ik ga graag eten in Bourla als ik een brasserie-stijl lunch wil. Meer hippe lunch ga ik graag naar Tinsel. Voor een snelle ramen bowl kan je altijd naar een Takumi ramen filiaal.

1 like

Mooy, Garden of flavors, Bubble waffle cafe (voor een wafel) :blush:

Laatst op werk zei een collega die ik nooit ontmoet had “hoor ik daar een West Vlaams accent?” En ik zei “nee ik ben van Gent” en ze antwoordde “ah ja, wel van die kanten dus”

Uhm nee? :rofl: Alsof Gent niet de provinciehoofstad van Oost-Vlaanderen is :sweat_smile: Het was ook echt echt een vrouw van middelbare leeftijd die dat zei.

Hahaha de vrouw was van Antwerpen zeker? :sweat_smile:

2 likes

En Gents en West Vlaams is toch ook totaal iets anders :smiley:

Ho ho, dat verschil horen wij hier wel hoor😄

Met de verkiezingen in aantocht wil ik graag de partijprogramma’s doorlezen, maar ik vind het niet evident. Weet iemand of er ergens een soort samenvatting per thema staat?

Ik heb verschillende stemtesten gedaan maar ik vind die altijd zo beperkt en ik kom ook steeds andere resultaten uit per stemtest.

Ohja ik kijk ook naar Het Conclaaf, maar ik word daar boos van, als dat de mentaliteit van partijvoorzitters is… Je verliest toch alle vertrouwen in de politiek.

2 likes

In De Standaard staat sinds vandaag een Partijvergelijker online. Ze hebben de afgelopen weken ook de grootste programmapunten opgelost van elke partij.

2 likes

Exact wat ik zocht, thanks!

1 like

Ik vond de stemtest van de standaard/VRT eigenlijk wel verbazingwekkend goed en uitgebreid. De Standaard schrijft sowieso wel veel over de programmas nu in meerdere series, Petra de Sutter had een heel goed interview dit weekend.

1 like

Ik blijf me toch afvragen waarom Melissa niet Vooruit vertegenwoordigt. Jij bent partijvoorzitter, niet Connor Wie neemt die beslissingen daar? Volledig verkeerde communicatie- en pr-strategie.
Tom Van Grieken is wel een beetje de kleuter die op strafkamp is gestuurd. Altijd kritiek dat hij nooit wordt uitgenodigd en dat andere partijen het zo slecht doen maar dat hij nu spreekt en zegt waar zijn partij voor staat en verdedigt dat. Hij werd omvergeblazen door Bart.

2 likes

Volgende week ga ik een paar dagen naar Gent met een vriendin waarvan 1 dag met de trein op en neer naar Brugge.
Alle tips uit dit topic heb ik al gelezen en opgelagen haha. Maar wat zijn nu jullie tips voor gewoon lekker en goed eten, maar niet super luxe of met heel verfijnde smaken? Gewoon ‘basic’, maar wel goed? Zowel qua lunch als diner.

Mocht je nog andere specifieke tips hebben ben ik ook zeer benieuwd! :blush:

Lunch:

• Blackbird
  • Nomad
  • Le Pain Quotiden
  • De Lange Muur (Chinees met een goed lunchmenu)

Diner:

• Stoepa
  • pizzeria Amuni
  • Brugs Pitahuis (is beter dan de naam doet vermoeden haha)
  • Bistro Du Phare
  • Rose Red
2 likes