België topic

Ik vind de zoetigheden van Funk ook heel erg lekker. En als je classic koffiekoeken wilt dan zou ik langs een Dellafaille gaan (die aan het MAS is heel klein en schattig)

1 like

Kleine kans maar heeft iemand een aanrader waar ik een lash lift kan laten doen in Gent? Er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

1 like

Ik heb dit enkele weken geleden bij Flamingo beauty in de Brabantdam gedaan. Beetje shabby salon, niet erg fancy maar niet duur en goed gedaan.

1 like

Dnails in Gent kan je proberen.

3 likes

Ik ga binnenkort een weekendje naar Gent. Heeft iemand tips voor gezellige/sfeervolle restaurants en barretjes?

Edel rot en Astro boy vind ik heel leuk en lekker!

1 like

Barretjes:

-Mosquito Coast

-’t Kanon

-Le Bal Infernal (als je van boeken houdt)

-Elmo

-Het terras van de Geus van Gent (bij mooi weer)

-Ona (wijnbar)

-Café Ventura of Albatros

-André

-Eltòn (aan station)

-Hot Club (live jazz)

-Jan van Gent

-The Cobbler (fancy cocktails)

-Dragòn (bier)

2 likes

Dankje! Astro boy gaan we sowieso heen! Heel leuk.

En @xoxocharlie bedankt voor de uitgebreide lijst!

1 like

We gaan voor een bruiloft 4 dagen naar Brugge en eigenlijk wil ik ook naar Gent. Ik ben in beide steden eens geweest maar niet gecombineerd. Is het logisch om voor Gent 1 nachtje daar extra te boeken? Dus dan 3 nachtjes Brugge en 1 Gent? Of kan ik gemakkelijk vanuit Brugge met de trein op en neer? Wil liever niet rijden. Heeft iemand ook aanraders qua hotel in Brugge en/of Gent waar je zelf geweest bent?

Brugge-Gent heeft 5 treinverbindingen per uur, en als ik het me goed herinner duurt de snelste rit 22 min. Station Brugge ligt in het centrum van de stad en station Gent-Sint-Pieters ben je met tram 1 ook zo in het centrum (bv. halte Korenmarkt of Savaanstraat)

Als je in gent geen nachtje wil bijboeken en dus nog terug moet naar Brugge: laatste trein vertrekt om 01 uur 's nachts 's weekends en 23:45u op weekdagen

1 like

Hotels in Gent: pillows, van der valk(buiten centrum), The post, novotel.
En ik zou eigenlijk switchen, minder dagen in Brugge. Ik vind het een leuke stad maar je hebt alles wel op 1 dag gezien.

4 likes

Thanks!! Heel makkelijke verbinding, en tot heel laat blijf ik ook niet dan in de stad… Is beetje het ding met parkeren ook, dat ik twijfel of ik met de trein heen en weer ga of daar blijven (want willen sowieso ook in Gent lekkere biertjes drinken op terras in de zomer). Maar zo te zien genoeg opties!!

@daelyss ja de 3 dagen is vooral voor de bruiloft, na het arriveren even uitrusten en namiddag/avond Brugge centrum, dag 2 en 3 bruiloft, dag 4 dus Gent. Misschien moet mn vriend maar nog een dag extra vrij nemen, dan 2 dagen Gent en dan sowieso een hotel daar.

Beiden bedankt voor het meedenken en de tips!!

1 like

Je kan in Gent ofwel aan de parkings Ledeberg( net aan de rand vh historisch centrum en goedkoop) of Flanders expo je auto zetten. Je kan vanuit die twee plekken makkelijk met de tram naar de binnenstad.
Wil je toch met je auto naar centrum dan is 24u in de reep of vrijdagsmarkt aan ongeveer 26 euro, niet zo duur als bij jullie.

Ik ben enkele dagen geleden naar WhyNot in Gent geweest, vond het zo goed! Lekkere speciale cocktails, gerechtjes om te delen en fijne bediening. De barman heeft nog bij Sergio Herman gewerkt. Is wel heel klein dus zeker reserveren.

1 like

Je bent terug😘

1 like

Waar ga je uit in Brussel? Ga dit weekend naar een concert/ feestje en dat is gedaan om 3 uur. Als we dan nog ergens naartoe willen, waar kunnen we nog naartoe?

1 like

Als je van techno houdt naar C12. In de bonnefooi is het wat meer general (hangt een beetje van de avond af), en gaat vaak tot laat door. Vaak zijn er wel specifieke feestjes op leuke unieke locaties in Brussel. Meestal te vinden via Facebook events

1 like

Iemand een tip voor een leuke lunchtent rond de meir of niet te ver lopen vanaf het winkelgebied?

1 like

Dit is een beetje afhankelijk wat voor je lunch je zoekt. Ik ga graag eten in Bourla als ik een brasserie-stijl lunch wil. Meer hippe lunch ga ik graag naar Tinsel. Voor een snelle ramen bowl kan je altijd naar een Takumi ramen filiaal.

1 like

Mooy, Garden of flavors, Bubble waffle cafe (voor een wafel) :blush: