België topic

De Rodin tentoonstelling vermoed ik? Kan je iets laten weten als je bent geweest? Ik twijfel nog of ik ervoor helemaal naar Bergen wil gaan haha.
Bergen heeft veel moderne architectuur wat wel interessant is als je interesse daar ook een beetje ligt, hun toeristische site heeft een goede kaart Le top 15 de l’architecture contemporaine - Mons | visitMons - Officiële portaalsite voor toerisme van de regio Bergen www.visitmons.be/

1 like

Zijn mensen nog aan het twijfelen over hun stem voor zondag? Ik be, me al twee weken mentaal aan het voorbereiden op een depressieve uitslag en begin nu zelfs te twijfelen of ik niet beter PVDA dan Groen zou stemmen omdat ze echt met de kiesdrempel lijken te flirten in mijn provincie.
Het helpt niet als ik een slechte poll als dit zie waar meer homomannen op Vlaams Belang stemt die letterlijk zeggen dat ze rechten willen inperken dan dat er op Groen zouden stemmen.

Ik twijfel ook nog steeds. Denk dat ik het voor Europa wel weet en Vlaams bijna, federaal vind ik nog moeilijker. Ligt het trouwens aan mij of krijgt VB echt zoveel aandacht in de media, itt andere partijen? (En ik durf zelfs nog niet denken aan 13 oktober.)

Heel de campagne gaat echt over Vlaams Belang naar mijn gevoel ja, en dan als achtergrondthema welke partijen met elkaar samen willen werken na de uitslag. Inhoudelijk is het ook best wel een raar jaar vind ik, er zijn niet echt grote debatten maar iedereen doet zijn eigen ding en dan wel die deeldebatten bij de VRT terwijl ik wel graag gewoon alle partijleiders zelf eens bezig zou horen? Blijkbaar doet het Conclaaf het wel heel goed dus daar put ik nog een beetje hoop uit dat mensen afknappen op hoe knullig Van Grieken er in overkomt haha…

De gemeenteraadsverkiezingen gaan sowieso een ramp zijn door de afschaffing van de opkomstplicht en de rechtsrreeks verkozen burgemeester, ik denk dat veel mensen daarbij geshockeerd gaan zijn…

Mja, ik vrees alleen dat er nu ook weer niet heel veel mensen die anders op Vlaams Belang zouden stemmen daar naar kijken en er op afknappen. Ik begrijp ook echt niet hoe weinig mensen echt weten/doordenken over wat die partij eigenlijk wil (net zo goed met andere partijen uiteraard).
En er is inderdaad zo veel info langs zo veel kanalen, en verschillende stemtesten met weer andere accenten etc dat ik ook wel snap dat je er niet meer wijs uit geraakt.
En je weet bijna dat er weinig regeringsvorming gaat zijn voor de gemeenteraadsverkiezingen dus ook dat is weer zo opportunistisch als iets.

1 like

Er is vanavond een debat op vtm met alle partijvoorzitters en er is ook een super handig overzicht van tijdvoorthee op insta met alle belangrijkste punten per partij opgelijst.

Ik zou heel graag voor Petra De Sutter willen stemmen maar sta niet volledig achter groen. Vind het echt een vervelende en zou ze willen lostrekken van de partij.

5 likes

Oh dat wist ik niet, misschien straks toch even naar kijken alhoewel ik VTM echt een kutzender vind haha.

Ik snap je punt van Petra en Groen wel deels, ik kan me ook niet in alle standpunten vinden maar heb me de afgelopen jaren ook gewoon zo hard geërgerd aan hoe ze zelfs in het bestuur van de partij heel kneuterig en ideologisch willen doen waarbij ze zichzelf gewoon kei hard in de voet schieten, in Limburg halen ze waarschijnlijk geen zetel puur omdat de leden Johan Daenen aan de kant hebben geschoven terwijl hij de enige herkenbare persoon op de lijst is, idem met Van Besien en Almaci in Antwerpen.
Terwijl ik wel nog steeds hele hard achter hun regeringsdeelname en manier van werken sta, Petra heeft zoveel kunnen doen en zichzelf zichtbaar kunnen maken op een van de meest oninteressante posten en Van Der Straeten heeft wel gewoon 15 jaar stilstand op Energie proberen op te kuisen. Daar zie je ook weer dat ze zo zwak en passief over kunnen komen, ik zou Bouchez gewoon een dreun verkocht hebben toen hij begon te zaken over de kerncentrales en vermeende leugens.

1 like

Helemaal akkoord met jou en het gebrek aan duidelijk beleid van de co-voorzitters nekt hun ook. Ik snap het co-voorzitterschap maar is dat nog altijd in voordeel van de partij? Niemand kent ze.

En ja Bouchez mag echt de hoogtse boom in!

2 likes

Het meest ironische is dat Vaneeckhout waarschijnlijk zelf ook geen zetel gaat krijgen omdat hij niet bekend genoeg is haha. Nochtans zou hij wel veel nuttigs in de boerendiscussies kunnen vertellen denk ik, zijn ouders zijn zelf boeren.

Iemand een leuke tip voor een vakantiehuisje in Belgisch Limburg? We willen graag toch even naar het buitenland, maar niet te ver. Ik zag al vakantie parken van Europarcs en Centerparcs maar de recensies zijn erg wisselend. Liefst vlakbij de Hoge Kempen, maar we hebben een auto dus even rijden is geen probleem! Ik vond deze wel leuk lijken: Landhuisjes bij de Wouterbron - De Wouterbron maar kan er geen recensies van vinden.

Terhills in Maasmechelen, prachtige omgeving! Of eventueel Warredal in Neeroeteren, is vlakbij de Wouterbron.

3 likes

Oh Warredal ziet er leuk uit :smiley:

Guesthouse Momo vond ik heel mooi en een fijn verblijf. Een interbellem villa. Qua locatie ideaal, vlakbij Terhills en Maasmechelen. Direct grenzend aan mooie fietsroutes.

2 likes

roompot in Eksel is ook fijn als je vooral op pad wilt gaan qua fietsen en wandelen

1 like

Die huisjes zien er mooi uit maar door weet je ook hoe het park is opgezet? Op de foto’s zie ik niet heel duidelijk of het alleen huisjes zijn of dat er ook afscheidingen tussen de huisjes zijn bijvoorbeeld.

Never mind, ik had niet goed gekeken, het is vooral veel huisjes, weinig groen en beschutting . Jammer want de huisjes zien er leuk uit!

2 likes

Is er iemand van Nederland naar België verhuisd maar in Nederland blijven werken?

Zijn er dingen waar je rekening mee moet houden als je van Nederland naar België gaat? Hoe zit het bv met X aantal keer de huur verdienen? Andere bijzonderheden?

In de fb-groep Nederlanders in Antwerpen gaat het daar regelmatig over. Ik heb zelf geen ervaring maar lees vooral 3 punten: files tijdens je woon-werkverkeer, dat je zowel in NL als in BE verzekerd moet zijn. En dat je belastingaangifte wat ingewikkelder wordt. Allemaal wel te overzien. En verder kan een verhuurder ter controle om een laatste loon fiche vragen, maar je hoeft niet 3x huur te verdienen ofzo. Je mag zelf bepalen hoe groot percentage van je loon naar je huur gaat, zolang je het maar kan betalen.
Wat zijn je plannen?

1 like

Thanks! Hier heb wat aan!
Niet zo zeer voor mezelf, maar mijn vriend wordt een soort van zijn huurhuis uitgewerkt door zijn huidige huurbaas & moet nu stel op sprong iets anders vinden. Wij wonen in het grensgebied en daarom is het voor hem ook wel serieus her overwegen waard om over de grens te kijken naar een huurhuis

2 likes

Ik heb hier ooit naar gekeken en ik weet niet of hij ook vanuit huis werkt, maar je bent dan ook belastingplichtig in België voor die dagen. Ook al zit je werkgever in Nederland. Dus dat zou ik wel even goed uitzoeken

1 like

Geen meer om te zwemmen (denk ik), maar Bouillon is mijn favo binnenlandse uitstap. Gezellig dorpje, je kan pedalo op de rivier doen, kasteel van bouillon bezoeken, le tombeau du gant / in het bos gaan wandelen

2 likes