België topic

Laatst op werk zei een collega die ik nooit ontmoet had “hoor ik daar een West Vlaams accent?” En ik zei “nee ik ben van Gent” en ze antwoordde “ah ja, wel van die kanten dus”

Uhm nee? :rofl: Alsof Gent niet de provinciehoofstad van Oost-Vlaanderen is :sweat_smile: Het was ook echt echt een vrouw van middelbare leeftijd die dat zei.

Hahaha de vrouw was van Antwerpen zeker? :sweat_smile:

2 likes

En Gents en West Vlaams is toch ook totaal iets anders :smiley:

Ho ho, dat verschil horen wij hier wel hoor😄

Met de verkiezingen in aantocht wil ik graag de partijprogramma’s doorlezen, maar ik vind het niet evident. Weet iemand of er ergens een soort samenvatting per thema staat?

Ik heb verschillende stemtesten gedaan maar ik vind die altijd zo beperkt en ik kom ook steeds andere resultaten uit per stemtest.

Ohja ik kijk ook naar Het Conclaaf, maar ik word daar boos van, als dat de mentaliteit van partijvoorzitters is… Je verliest toch alle vertrouwen in de politiek.

2 likes

In De Standaard staat sinds vandaag een Partijvergelijker online. Ze hebben de afgelopen weken ook de grootste programmapunten opgelost van elke partij.

2 likes

Exact wat ik zocht, thanks!

1 like

Ik vond de stemtest van de standaard/VRT eigenlijk wel verbazingwekkend goed en uitgebreid. De Standaard schrijft sowieso wel veel over de programmas nu in meerdere series, Petra de Sutter had een heel goed interview dit weekend.

1 like

Ik blijf me toch afvragen waarom Melissa niet Vooruit vertegenwoordigt. Jij bent partijvoorzitter, niet Connor Wie neemt die beslissingen daar? Volledig verkeerde communicatie- en pr-strategie.
Tom Van Grieken is wel een beetje de kleuter die op strafkamp is gestuurd. Altijd kritiek dat hij nooit wordt uitgenodigd en dat andere partijen het zo slecht doen maar dat hij nu spreekt en zegt waar zijn partij voor staat en verdedigt dat. Hij werd omvergeblazen door Bart.

2 likes

Volgende week ga ik een paar dagen naar Gent met een vriendin waarvan 1 dag met de trein op en neer naar Brugge.
Alle tips uit dit topic heb ik al gelezen en opgelagen haha. Maar wat zijn nu jullie tips voor gewoon lekker en goed eten, maar niet super luxe of met heel verfijnde smaken? Gewoon ‘basic’, maar wel goed? Zowel qua lunch als diner.

Mocht je nog andere specifieke tips hebben ben ik ook zeer benieuwd! :blush:

Lunch:

• Blackbird
  • Nomad
  • Le Pain Quotiden
  • De Lange Muur (Chinees met een goed lunchmenu)

Diner:

• Stoepa
  • pizzeria Amuni
  • Brugs Pitahuis (is beter dan de naam doet vermoeden haha)
  • Bistro Du Phare
  • Rose Red
2 likes

Ik heb een interview gelezen met Eric Goens in Humo en blijkbaar was het zijn eis dat het Conner zou zijn en niet Melissa. Vind ik wel kut voor haar (en weer typisch dat zoiets met een vrouw gebeurt…)

Edit: zijn = die van Eric Goens

4 likes

Ik vind dit best wel degoutant? Ik ga er sowieso wel van uit dat Conner achter de schermen de teugels vast heeft gehouden maar als je een beetje fatsoen hebt weet je toch dat je hiermee alleen maar haar positie teniet doet? Ik hoop zo hard dat hij straks kei hard op zijn bek gaat, en dat die dagvaarding van de roma gemeenschap daadwerkelijk effect zal hebben op zijn carriere.

2 likes

Voor de duidelijkheid: het was de eis van Eric Goens, zei Eric Goens in Humo. Waarmee ik Conner niet wil verdedigen, die kan ook eisen stellen. Het is hoe dan ook degoutant inderdaad.

Ja snap ik hoor! Ik vind de eis van Goens echt belachelijk maar vind het ook fout dat zowel Conner als het volledige partijbureau van Vooruit hier in mee zijn gegaan.

1 like

Is er nog iemand hier opgeroepen om bijzitter te zijn? :smiling_face_with_tear:

1 like

Gelukkig niet. Echt een nachtmerrie. Zijn dat niet vaak bepaalde jobs (leerkracht?) en 30 jarigen? :sweat_smile:
Heb je het aan je been? :unamused:

1 like

Voorzitter :sob:

Ja helaas :sob: Geen leerkracht, wel 30er

2 likes

Ik had het verwacht vanwege mijn job en leeftijd, maar dit keer niet! Zal in oktober wel prijs hebben vermoed ik 🫠

1 like