Iemand een leuke tip voor een vakantiehuisje in Belgisch Limburg? We willen graag toch even naar het buitenland, maar niet te ver. Ik zag al vakantie parken van Europarcs en Centerparcs maar de recensies zijn erg wisselend. Liefst vlakbij de Hoge Kempen, maar we hebben een auto dus even rijden is geen probleem! Ik vond deze wel leuk lijken: Landhuisjes bij de Wouterbron - De Wouterbron maar kan er geen recensies van vinden.
Terhills in Maasmechelen, prachtige omgeving! Of eventueel Warredal in Neeroeteren, is vlakbij de Wouterbron.
Oh Warredal ziet er leuk uit
Guesthouse Momo vond ik heel mooi en een fijn verblijf. Een interbellem villa. Qua locatie ideaal, vlakbij Terhills en Maasmechelen. Direct grenzend aan mooie fietsroutes.
roompot in Eksel is ook fijn als je vooral op pad wilt gaan qua fietsen en wandelen
Die huisjes zien er mooi uit maar door weet je ook hoe het park is opgezet? Op de foto’s zie ik niet heel duidelijk of het alleen huisjes zijn of dat er ook afscheidingen tussen de huisjes zijn bijvoorbeeld.
Never mind, ik had niet goed gekeken, het is vooral veel huisjes, weinig groen en beschutting . Jammer want de huisjes zien er leuk uit!
Is er iemand van Nederland naar België verhuisd maar in Nederland blijven werken?
Zijn er dingen waar je rekening mee moet houden als je van Nederland naar België gaat? Hoe zit het bv met X aantal keer de huur verdienen? Andere bijzonderheden?
In de fb-groep Nederlanders in Antwerpen gaat het daar regelmatig over. Ik heb zelf geen ervaring maar lees vooral 3 punten: files tijdens je woon-werkverkeer, dat je zowel in NL als in BE verzekerd moet zijn. En dat je belastingaangifte wat ingewikkelder wordt. Allemaal wel te overzien. En verder kan een verhuurder ter controle om een laatste loon fiche vragen, maar je hoeft niet 3x huur te verdienen ofzo. Je mag zelf bepalen hoe groot percentage van je loon naar je huur gaat, zolang je het maar kan betalen.
Wat zijn je plannen?
Thanks! Hier heb wat aan!
Niet zo zeer voor mezelf, maar mijn vriend wordt een soort van zijn huurhuis uitgewerkt door zijn huidige huurbaas & moet nu stel op sprong iets anders vinden. Wij wonen in het grensgebied en daarom is het voor hem ook wel serieus her overwegen waard om over de grens te kijken naar een huurhuis
Ik heb hier ooit naar gekeken en ik weet niet of hij ook vanuit huis werkt, maar je bent dan ook belastingplichtig in België voor die dagen. Ook al zit je werkgever in Nederland. Dus dat zou ik wel even goed uitzoeken
Geen meer om te zwemmen (denk ik), maar Bouillon is mijn favo binnenlandse uitstap. Gezellig dorpje, je kan pedalo op de rivier doen, kasteel van bouillon bezoeken, le tombeau du gant / in het bos gaan wandelen
in de ardennen zijn wel tamelijk wat zwemplaatsen te vinden in de natuur, kwam net dit tegen als ik google
als je op jouw regio zoekt vind je waarschijnlijk ook wel iets dichtbij, op basis van 6 jaar jeugdkampen zijn het wel altijd goede en relatief rustige plaatsen met weinig accommedatie
Yes klopt! Wijnresto de merlijn is heel leuk als je into wijn bent.
In heuvelland kan je ook naar wijndomein entre les deux monts, en kan je wijn proeven, zijn super vriendelijke mensen. Ook in heuvelland, praktisch naast het wijndomein, is er de telesiège /kabelbaan bekend van de serie “eigen kweek”.
Ook daar dicht in de buurt heb je surprice voor een ijsje, en kan je wandelen in de bossen.
In ieper zelf is Les Halles een leuk tapasrestaurant. Het Depot is leuk om iets te drinken, en alle meubilair en deco is te koop.
Andere goeie tips vind je op deze blog. Wat moet je zeker gezien hebben in en rond Ieper (tips van locals)? - De Voyageurs + niet in de blog maar ook leuk: de vestingen, met restaurant Het Eilandje (je kan er ook gewoon iets drinken en met bootjes varen).
Let wel, de Menenpoort is momenteel in de stellingen door renovaties. De renovaties van het belfort zijn wel al afgerond.
15 augustus is het hemelvaart in België. Bij mijn vaste piercingshop is die dag ook geen afspraak te boeken, weten jullie hoe het verder zit met de winkels? Ik lees verschillende dingen op Google. Had net een dagje shoppen in Antwerpen met een vriendin gepland maar anders verplaats ik het beter.
Op een feestdag is alles dicht in België. Ik zou het risico niet nemen.
Nee precies! Bedankt voor de bevestiging.
Ik ga a.s. zaterdag een nachtje met m’n partner naar Antwerpen. Wat zijn jullie favoriete bars, café’s/eetcafés, restaurants? Hoeft niet chique of super hip, eerder gewoon gezellig.
en andere niet te missen echte antwerpen tips?
Oh dat ziet er allebei heel leuk uit, bedankt!
Deze zaterdag is het museumnacht in antwerpen, mocht dat je ding zijn
Omg wat leuk! Ik ga kijken of er nog kaarten zijn/hoe dat werkt