België topic

@tuula @slurfhondje, wat vinden jullie leuke wijken om rond te struinen?

3 likes

https://www.instagram.com/reel/C97cBkPoIYh/?igsh=azg1cnp6OHptb2dl

Dankjewel!

Sorry ik heb nog een vraag :joy: kan je ergens in Antwerpen op zaterdagavond live muziek (bijvoorbeeld in een jazzcafé) luisteren?

Dat kan bij De Muze rond 22u. De paar tafeltjes buiten zitten op zo’n dag als vandaag sowieso vol, maar binnen is het ook super gezellig.

3 likes

Hebben jullie nog fijne aanraders qua restaurants in Antwerpen met Vlaamse keuken? Budget tot mid klasse, graag centraal gelegen. Heb al eens met de zoekfunctie gekeken maar die werkt momenteel niet goed bij me. Heb al Dansing Chocola en Arme Duivel getipt gekregen. Aansluitend hierop: denken jullie dat ik voor een dinsdag toch ook best reserveer?

En wat vinden jullie nog klassieke (of niet zo klassieke) must-sees in Antwerpen? Ik ben gids voor een paar vrienden uit het buitenland maar ben zelf eigenlijk niet zo bekend met de trekpleisters van Antwerpen, behalve de musea en de kathedraal natuurlijk. Zag al dat het Rubenshuis helaas nog dicht is.

Ik wilde ook arme duivel tippen :upside_down_face:

1 like

Klassieke keuken

• de Bourla
  • de mezzanine
  • bistrot de pottenbrug
  • de pottekijker

Klassiekers om te doen:

• het steen
  • de Ruien
  • het MAS
  • KMSKA

wat ik zelf altijd doe met bezoekers:

• zaterdag markt op theaterplein
  • buurten zoals Dageraad/Borgerhout/Rivierenhof/Groen kwartier verkennen met leuke koffiebars
  • bezoekers een dagkaart van Velo laten kopen om heel de dag mobiel te zijn
3 likes

Zelf nog niet geweest, maar ik heb goede dingen gehoord over Fons.

Qua musea toch even extra reclame malen voor mijn favoriete 2: het Red Star Line museum (op de toren heb je een mooi uitzicht, en nadien even doorwandelen naar de bocht van de Schelde voor het uitzicht en als je er op kan - er zijn werken - even de Droogdokkensite bekijken) en museum Plantin-Moretus (de tuin is mooi en hier kan je in zonder museumticket, even aan de balie vragen).
De Vlaeykensgang is een klassieker, en de omgeving van het Vleeshuis (dat is het oudste deeltje stad).

3 likes

Voor de Antwerpenaren; iemand toevallig een tip voor een fijne kleermaker?

Hier ook fan van Fons

1 like

Ik help een vriend met de zoektocht naar een verlovingsring! Hij heeft zelf een design in gedachten dat hij graag zou laten uitwerken. Kan iemand hiervoor een juwelier aanraden? Liefst Gent of omstreken.

2 likes

Misschien bij Van Bignoot, die in de Voldersstraat. Wel een redelijk dure juwelier. Heeft hij een bepaalde stijl voor ogen?

1 like

Hij wilt iets redelijk ornamenteel, ik denk iets met bloem- of boomblaadjes denk ik… Dus vermoedelijk al een beetje niche.

1 like

Is wel niet in de buurt van Gent maar hoe groot is België nou eigenlijk :rofl:.

2 likes

Ja Van Bignoot gaat het niet worden vrees ik.

Ik ben grote fan van Nele Braet (Wondelgem). Zij werkt met oud of Fairtrade goud.

2 likes

Elisa Lee in Hoogpoort

1 like

@jigglypuff hoe is de verkiezingen bij jullie meegevallen dan?

Ik ben weer als bijzitter gaan werken (krijg er overuren voor nu ik zelf bij de gemeente werk dus altijd fijn haha). Hte was echt merkelijk rustiger dan de verkiezingen in Juni, veel bureaus hadden totaal geen wachtrijen hier en je kan gewoon binnen lopen en gaan stemmen. Was eigenlijk niet zo fijn werken omdat je echt tegen de verveling begint te werken…

Ik heb de verkiezingen over het hele land niet bekeken maar merk lokaal wel dat er eigenlijk weinig verandering is? Wel veel absolute meerderheden. Op zich ben ik wel blij dat in mijn omgeving VB echt niet goed heeft gedaan wat een beetje ‘faith in humanity: restored’ is. In mijn gemeente zitten ze nu met dezelfde ploeg nog een krappe meerderheid van één zetel dus iedereen verwacht wel een coalitie maar dat zou direct een volledige raad vs één zetel zijn haha
image

1 like

Hier waren de bureaus ook heel rustig. Ik was op 5 minuten binnen en buiten. Toch helaas van veel vrienden gehoord dat ze niet geweest zijn.

1 like