België topic

In het centrum heb je voornamelijk Carrefour express en Delhaize Proxy, dat zijn de kleine filialen. Qua normale winkels heb je bv bij Ledeberg wel normale Carrefour en Delhaize. Ghelamco arena heeft een grote Albert Heijn. Eigenlijk moet je op hypermarkt Carrefour zoeken, dat zijn de echt grote maar wel een eindje van het centrum.

1 like

De Delhaize aan de watersportbaan is vrij groot.

2 likes

Deze is huge https://winkels.carrefour.be/nl/s/carrefour/hypermarkt-carrefour-st-denijs-westrem-gent/625

1 like

Dit is die bij de P+R toch? Anders wilde ik die nog aanraden, ergens aan het water

Wat is de leukste/beste dag om Antwerpen te bezoeken? (lunchen, winkels checken, museum)

• vrijdag
  • zaterdag
  • koopzondag

0 stemmers

Vrijdag is misschien iets minder druk, ook al kun je dat in december wel vergeten natuurlijk

3 likes

Theo Francken als minister van Defensie nu :nauseated_face::nauseated_face: en Annelies Verlinden en Anneleen Bossuyt zijn tot nu de enige vrouwen als federaal minister.

3 likes

Echt geen zin in Theo die vijf jaar roept dat het leger enkel voor echte mannen is en Anneleen die bij iedere rechtszaak haar Calimerohoedje op gaat zetten. Jambon is ook incompetent maar die kan tenminste ook niet communiceren.

1 like

Goed dat Anneleen federaal mag meedoen maar ik had graag nieuwe mensen gezien vanuit NVA. En vraag me af of er bij les engagés geen andere mensen dan Maxime Prévôt werken?

1 like

Zou nog wel kunnen dat Crucke ook een post krijgt? De tweede mr minister hebben we ook nog niet voor zover ik kan zien. Sowieso zit er eigenlijk nog niet veel nieuws in buiten bouchez en van bossuyt.

Ach ja, over drie en een half jaar is het toch weer gedaan als NVA een nieuw marrakechpact vind.

3 likes

Kan ik iemand plezier doen met een ticket voor deze voorstelling aanstaande woensdag in Leuven?

1 like

Is op 1 mei echt alles dicht in Gent (winkels, musea, restaurants)? En hebben jullie nog culturele tips in Gent, dus musea bijvoorbeeld?

Ja, het is dag van de arbeid, op wat horecagelegenheden na zal alles dicht zijn.

1 like

Oh top! Welk museum zou jij aanraden?

Dat klinkt heel leuk, dankjewel!

Ik ga binnenkort een weekend naar Gent (eind mei), hebben jullie nog leuke tips voor uit eten? Leuke lunchtentjes en restaurants waar je mosselen kan eten bvb 🩷

2 likes

Naast bovengenoemde musea zijn Huis van Alijn en GUM ook leuk! Gravensteen vind ik zelf niet zo de moeite, maar blijkbaar is het met de nieuwe audiogids wel leuk.

3 likes

Wij gaan een weekendje naar Antwerpen. Heb hier al heel wat tips gehaald. Maar we kunnen geen keuze maken ivm hotel. Iemand een (betaalbare ) aanrader?
We denken na over van der valk parklane, banks hotel, lindner hotel Antwerp, …
Iemand af of aanraders?

Bedankt!

1 like

Het yust hotel of het NH Collections. Het eerste is aan de De Koninck Brouwerij met zeer leuk ingerichte kamers en goede bedden. Tweede is aan centraal station, je hoort niets van de treinen, en wat klassieker.

3 likes

Ik heb geslapen in Hyllit Hotel omdat dat toen relatief het betaalbaarst was (lol 120 euro voor een nacht, wel in augustus zaterdag op zondag), en ik vond dat prima! Ik weet niet of je speciale eisen aan een hotel hebt maar ik vond dit comfortabel en schoon en het was vlakbij centraal station/openbaar vervoer. Niets op aan te merken.

1 like