België topic

Over twee weken ben ik in Antwerpen voor werk. Heeft iemand leuke suggesties voor fijne, rustige cafeetjes/plekken om te werken met een laptop? Mijn hotel zit dichtbij het mode museum.

1 like

Heeft iemand aanraders voor restaurants met veel vega opties in Antwerpen?

En sowieso andere aanraders voor wat te doen/zien/bezoeken in Antwerpen zijn ook welkom!

Camionette in Antwerpen, is volledig vegetarisch en ik dacht dat het restaurant van het Yust hotel ook goede opties had.

2 likes

Qua ontbijt/brunch veel veggie keuze bij Barchel en BeLeaf.
Een hele goede bakker is Dellafaille (meerdere locaties).

Bar Cava is een leuke tapasrestaurant met heerlijke wijn en voldoende veggie opties.

1 like

Spritz is ook volledig veggie.

Humm (Middenoosters geinspireerd, volledig plantaardig)
Yalla Yalla (Libanees, veel vegetarische opties maar ook vlees/vis)
Hart (tappas & pizza, geloof wel alleen brunch/lunch)
Ahaar (Indiaas, ook echt heel betaalbaar, buffet voor 12 euro. Wel vrij ongezellig van binnen haha)
Beastie Burgers (vrij veel vega(n) burgers, ook vlees. Wederom niet super gezellig zitten, typische burgertent)
GRAAN (pizza’s)
Orso (pizza’s)

Als je van een foodmarket houdt dan kun je ook naar WOLF in Felix Pakhuis gaan. Ik heb zelf geen ervaring met de vestiging in Antwerpen, maar in Brussel vond ik het wel tof.

Als je voor lunch/ontbijt wil gaan heeft Camionette ook nog een vestiging gefocust daarop, dat heet Camion!

2 likes

Camion stopt er mee :frowning:. @flwhrs Vitis in Berchem heeft geen uitgebreide kaart, maar wel lekkere veggie opties.

Ik weet even geen ander topic hiervoor, maar heeft iemand tips voor leuke kinderkleding winkels in Antwerpen? Niet de grote Zara hm ketens?

Heeft iemand hier al eens als volwassene een diagnose voor autisme proberen krijgen? Ik heb al jaren een sterk vermoeden dat dit de oorzaak van veel van mijn problemen is en nu ik weer bijna tegen een total breakdown aan zit, vraag ik me toch af of dit een mogelijke verklaring kan zijn. Maar heb natuurlijk al gelezen over de lange wachtlijsten en hoge prijzen. Maar misschien lijkt het me toch de moeite om mezelf wat mentale rust te geven en misschien wat meer ruimte te krijgen van bepaalde mensen in mijn omgeving, aangezien ik de laatste tijd zo in tweestrijd zit tussen ‘nog 5% en je gaat er volledig onderdoor, rustig aan’ en ‘just get your shit together, luie trien, iedereen kan xyz’. Ik heb zowel mijn huisarts, psycholoog als therapeut wel al eens verteld over mijn vermoeden, maar nooit actief verder iets mee gedaan btw. Ik vermoed dat dit eerst best met een van hen wordt besproken?

1 like

Je huisarts kan contacten voor je leggen, zij hebben wel een goed zicht op je regio normaal.
Waarschijnlijk ga je moeten kiezen tussen tijd en geld om aan een mogelijk diagnose te geraken. De publieke wachtlijsten zijn lang (enkele jaren) maar goedkoop. Als je privé gaat kan je sneller starten maar gaat het je een pak meer kosten, ik denk dat je wel snel rond de 1500 euro zal landen…

Je kan trouwens even kijken in het autisme topic, daar hebben de laatste jaren veel forummers hun ervaringen gedeeld met een late diagnose.

1 like

Bedankt! Ga het topic eens bekijken. Heb jij er zelf ook ervaring mee?

Tribu, hygge, play

1 like

Ik heb zelf al van 11e een diagnose maar nooit echt ondersteuning gehad. Na de eerste coronopieken in 2022 ben ik hulp gaan zoeken omdat ik een duidelijk cyclus van autistische burnouts had vanaf mijn studieperiode.

1 like

We gaan vanavond naar een concert in Antwerpen en willen van tevoren een hapje eten. Niet al te fancy, vlaams mag maar hoeft niet, gezellige sfeer en in het centrum, maar ook vega friendly. Mijn vriend wil graag naar een Belgisch restaurant, maar daar vind ik vaak de vega(n) opties erg tegenvallen. We zijn met zessen, 1 vega, 1 flexivegan, 4 vleeseters. Wie heeft de ultieme tip haha

Ik ben niet van België maar denk dat Bourla precies aan je eisen voldoet! Heb daar heel lekker vega gegeten maar er staan ook echt belgische gerechten op de kaart.

1 like

Iemand hier toevallig een tip voor een goede lunch omgeving Durbuy? Er zijn twee kinderen bij en we willen geen pannenkoeken :sweat_smile:
Dit is niet het reizen topic geloof ik maar die kon ik niet vinden.
Edit; als iemand ooit nog via de zoekfunctie hier terecht komt. Les Lanternes in Wéris. Goede brasserie met halve kinderporties. :ok_hand:

2 likes

Weet iemand welke winkel in Antwerpen Miu Miu zonnebrillen verkoopt en waar je ze (laagdrempelig) kan passen?

1 like

Weet iemand toevallig waar ze keukenstroop/ suikerstroop verkopen? Bij ah hebben ze het in elk geval niet. Heb dat nodig voor een aantal Nederlandse koekjesrecepten en kan het nergens vinden. Anders probeer ik het eens met kandijstroop, maar dat heeft volgens mij een veel meer uitgesproken smaak vergeleken met Nederlandse keukenstroop?

Bij Delhaize zie ik suikersiroop maar wel van rietsuiker, is dat oké? Ook Colruyt verkoopt het.

1 like

Als ik in de AH app “stroop” opzoek krijg ik er verschillende. Ik koop het zelf ook gewoon bij de AH, ben je in een kleiner filiaal geweest? Anders kan je misschien ook Jumbo proberen als je die in je omgeving hebt. Omdat dat ook een NLse keten is denk ik dat je daar ook nog wel kans hebt.

Edit; stroop kan trouwens zowel bij de bakspullen (meer specifiek bij pannenkoekenmix) staan als bij het zoet broodbeleg.