België topic

Zou nog wel kunnen dat Crucke ook een post krijgt? De tweede mr minister hebben we ook nog niet voor zover ik kan zien. Sowieso zit er eigenlijk nog niet veel nieuws in buiten bouchez en van bossuyt.

Ach ja, over drie en een half jaar is het toch weer gedaan als NVA een nieuw marrakechpact vind.

3 likes

Kan ik iemand plezier doen met een ticket voor deze voorstelling aanstaande woensdag in Leuven?

1 like

Is op 1 mei echt alles dicht in Gent (winkels, musea, restaurants)? En hebben jullie nog culturele tips in Gent, dus musea bijvoorbeeld?

Ja, het is dag van de arbeid, op wat horecagelegenheden na zal alles dicht zijn.

1 like

Musea zijn wel open denk ik, het SMAK bvb wel

1 like

Oh top! Welk museum zou jij aanraden?

Hmm, ik heb in Gent alleen SMAK, MSK en Dr. Guilain gedaan denk ik. Allemaal wel aanraders, een beetje afhankelijk waar je van houdt. In het SMAK is nu een grote tijdelijke tentoonstelling die een overzicht geeft van de hedendaagse schilderkunst in België, ze hebben daarvoor een 70-tal kunstenaars jonger dan 55j geselecteerd. Veel totaal verschillende stijlen en grote ruimten, vond dat wel cool om te zien. Painting after painting heet het.

Oh ja en het Gravensteen natuurlijk, al is dat geen museum (heb ik echt 20 jaar geleden ofzo bezocht dus geen idee of dat een aanrader is).

Huis van Alijn schijnt ook echt leuk te zijn.

En gewoon door de stad slenteren is ook al heel leuk in Gent.

1 like

Dat klinkt heel leuk, dankjewel!

Ik ga binnenkort een weekend naar Gent (eind mei), hebben jullie nog leuke tips voor uit eten? Leuke lunchtentjes en restaurants waar je mosselen kan eten bvb 🩷

2 likes

Naast bovengenoemde musea zijn Huis van Alijn en GUM ook leuk! Gravensteen vind ik zelf niet zo de moeite, maar blijkbaar is het met de nieuwe audiogids wel leuk.

3 likes

Wij gaan een weekendje naar Antwerpen. Heb hier al heel wat tips gehaald. Maar we kunnen geen keuze maken ivm hotel. Iemand een (betaalbare ) aanrader?
We denken na over van der valk parklane, banks hotel, lindner hotel Antwerp, …
Iemand af of aanraders?

Bedankt!

1 like

Het yust hotel of het NH Collections. Het eerste is aan de De Koninck Brouwerij met zeer leuk ingerichte kamers en goede bedden. Tweede is aan centraal station, je hoort niets van de treinen, en wat klassieker.

2 likes

Ik heb geslapen in Hyllit Hotel omdat dat toen relatief het betaalbaarst was (lol 120 euro voor een nacht, wel in augustus zaterdag op zondag), en ik vond dat prima! Ik weet niet of je speciale eisen aan een hotel hebt maar ik vond dit comfortabel en schoon en het was vlakbij centraal station/openbaar vervoer. Niets op aan te merken.

1 like

Moxy ligt in een hele leuke buurt.

Motel One! Heel nieuw nog, mooie kamers, chille locatie en een van de goedkopere opties (toen ik in december ging)

Is er in Antwerpen een leuk museum dat niet zo bekend is. Ik ben er komende week een middag en wil naar een museum waar ik eerder nog niet geweest ben en niet zo groot is.

Red star line

1 like

Museum Mayer van den Bergh is helaas dicht, maar een aantal werken kan je zien in het Maagdenhuis.
En best wel bekend, dus je bent er wrs al geweest, maar toch: museum Plantin-Moretus.

3 likes

Het fotomuseum heeft een toffe expo van een fotografe/oorlogscorrespondente Lee Miller
https://fomu.be/expos/lee-miller-in-print. En als je liever een 17e eeuws pand bezoekt met kunstkabinetten en werken van Vlaamse meesterschilders is het Snijders&Rockoxhuis een aanrader. Mooi aangekleed, kleinschalig en een leuke audiotour.

2 likes

Fomu en plantin-moretus zijn niet zo groot, red star line is mijn favo maar ik ben er wel altijd uren omdat ik alle begeleidende tekstjes wil lezen

1 like