Ben ik de enige die #2

Ik doe squats, high knee marches of wall sits in de badkamer :joy:

9 likes

Hmm misschien tmi maar ik moet toch op een gegeven moment wel bij de wasbak zijn anders loopt het er vanzelf uit. Misschien gebruik ik te veel tandpasta :sweat_smile:
Of lopen jullie wel af en toe terug om wat uit te spugen?

5 likes

Mijn man voert graag gesprekken als hij aan het poetsen is, nadat ik dan 5x “wat zeg je nou” heb gezegd geeft hij het maar op, maar hij leert het nooit want de dag erna probeert ie het opnieuw.

3 likes

Nee gewoon een handdoek eronder.

3 likes

:joy: sorry

1 like

Ik lig meestal in bed :joy:

3 likes

Mijn vader was ooit aan een of ander traject begonnen om af te vallen en bij de eerste sessie kreeg hij als afvaltip dat hij met tandenpoetsen op 1 been moest gaan staan :joy::joy: arme man heeft het maar bij die ene sessie gelaten

5 likes

Ik poets onder de douche

4 likes

Als ik een tijdschrift lees begin ik altijd achteraan en lees ik van achter naar voren. Volgens mijn vriend ben ik raar

  • Doe ik ook
  • Ik begin gewoon vooraan en lees van voor naar achteren
  • Alle artikelen door elkaar

0 stemmers

2 likes

Verschilt wel per tijdschrift, maar meestal bewaar ik de leukste columns voor het laatste

1 like

Ligt eraan! Bij m’n oma’s Libelles begon ik altijd achteraan bij de Jan Jans en de kinderen strip en las ik dan naar voren, maar de meeste andere tijdschriften van voor naar achter.

2 likes

Oh ja en bij de Tina ook achterin bij Noortje!
(Hier is het waarschijnlijk begonnen :woman_shrugging:t3:)

2 likes

Ik lees wel altijd de laatste pagina van een boek voor ik begin, heel irritant want vaak heb ik dan een spoiler te pakken.

11 likes

Haha, dat deed mijn oma ook altijd. Nooit begrepen.

6 likes

Nee ik snap het zelf ook niet maar krijg het er niet meer uit, doe het al sinds kinds af aan.

3 likes

Jaa dit doe ik ook, ook met tijdschriften maar dus ook met boeken. En ik weet niet waarom of wat ik eruit wil halen, behalve dan dat t te lang duurt tot t einde, terwijl ik moet nog beginnen? De spoiler die je soms ziet voelt ergens ook comforting?

6 likes

Mijn oma deed dat ook altijd! Ik doe dat niet meteen maar wel vaak. Meestal omdat graag wil weten of ik het einde goed geraden heb of als het heel spannend is. Maar ik vind spoilers geen ramp en het bederft mijn leesplezier ook niet. Ik vind het ook wel leuk om een boek kriskras te lezen maar goed misschien is dat ook gewoon mijn ongeduld.

Ik vind die kleine kaartjes in bieb boeken ook altijd vet handig! Door de trefwoorden lijkt het ook wel een soort voorloper van de triggerwarning maar dan super clean en basic.

3 likes

Ja soms maar dan ken ik het boek al of ben ik in de bieb wat aan het bladeren blijf bij een pagina hangen ga doorlezen blader wat terug vooruit naar het einde zoiets.

Maar meestal is het ik begin vooraan wil het einde weten dus lees de laatste bladzijde maar net niet genoeg info dus lees de twee daarvoor die daarvoor en ga dan weer verder waar ik vooraan was gebleven. Na een paar pagina’s of hoofdstukken spoel ik dan weer wat door en terug. Zoiets.

dit is niet mijn standaard manier hoor ik lees in principe gewoon van voor naar achteren met eventueel de laatste bladzijde. Het komt misschien ook wel zit ik net te denken doordat vroeger had je vaak geen hele series in de bieb, soms alleen een deel 2 en 5. En reserveren kostte toen nog geld dus dan ging je maar random beginnen en dan moest je een soort van puzzelen net als met halverwege een film binnenvallen op tv. Ik vond dat altijd wel leuk!

5 likes

Ik kan heel goed routes en plaatsen onthouden vooral als ik een route vaker dan één keer volg. Ik was vandaag een beetje op Google Maps aan het kijken en kwam in Friesland bij een dorpje uit waar ik twintig jaar geleden eens een week op een camping heb gestaan. Ik wist nog precies hoe je van het zwembad naar onze kampeerplek moest komen, en hoe daar een voetbalveld vlakbij was en dat tegenover het zwembad de cafetaria was. Ik denk eigenlijk dat ik dat van alle vakanties vanaf m’n twaalfde wel weet, ook hoe de binnenkant van de huizen eruit zagen.

Ben ik de enige met zo’n verder totaal nutteloos goed geheugen voor plaatsen/routes?

  • Ja je bent de enige
  • Nee dit heb ik ook

0 stemmers

1 like

Heb ik ook, ik was vorige week op een camping waar ik 25 jaar geleden met mijn ouders ben geweest en ik herkende een groot deel heel goed, wist nog waar we toen zaten (en waar anderen zaten), wist precies wat er nieuw was.

En mijn man werkt voor zijn bedrijf wel eens op onze middelbare school, maakte een random foto en ik vroeg of dat lokaal 215 was en dat klopte.

Ik loop ook vaak via Google Maps door bepaalde steden, gewoon om te kijken hoe het er nu uit ziet.

6 likes