Ben ik de enige die #2

Ik weet dit zeker. Er zijn een hoop nare en onveilige dingen gebeurd vanaf mijn geboorte tot aan mijn 4e/5e jaar. Gelukkig kan ik me die niet allemaal herinneren. Heb soms wel flarden van herinneringen maar die kan ik bij de persoon die daarbij was niet meer nagaan (=overleden).
Pas de laatste jaren is de realisatie gekomen dat ik daardoor best wat hechtingsproblemen heb opgelopen.

6 likes

Ik was begin 20 toen ik erachter kwam dat het niet normaal is dat je je vrijwel niks van je kind- en tienertijd herinnert. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik heb dit met een iets recentere medische situatie van ongeveer 10 jaar geleden. 8 weken in het ziekenhuis gelegen en daarna 6 maanden gerevalideerd en ik weet daar echt bijna niets meer van. Mijn moeder, die heel veel bij me was, weet bijna van dag tot dag nog na te vertellen wat er allemaal gebeurd is en soms denk ik echt “hè?”. Terwijl ik van de weken in aanloop naar de ziekenhuisopname echt extreem goede herinneringen heb. Weet zelfs nog wat ik als lunch en avondeten heb gegeten etc. Best bizar.

4 likes

Ik denk niet echt dat er één traumatische gebeurtenis is geweest die ik heb geblokkeerd, maar ik weet wel echt bijna niets meer van m’n kindertijd en alles onder 14 en denk wel dat dat een reden heeft :sweat_smile:

4 likes

Serieus, is dit niet normaal? Ik heb (naar mijn idee?) geen traumatische jeugd gehad, ja ik werd gepest op de basisschool en er zijn hier en daar wel wat heftige dingen gebeurd, maar zelfs van mijn fijne tijd op de middelbare school herinner ik me alleen nog wat flarden. Basisschool evenmin.

2 likes

Ik herinner me ook vrijwel niks van voor mijn 15e. Ik heb een zeer normale jeugd gehad en geen traumatische ervaringen.

1 like

Ja, dat wil je brein je laten geloven, maar ondertussen… :joy:

4 likes

Hoeveel je je herinnert en waarom wel of niet zal voor iedereen anders zijn, voor mezelf weet ik dat het komt door traumatische gebeurtenissen/leefomgeving. M’n broertje, die vrijwel dezelfde jeugd heeft gehad, herinnert zich juist alles goed.

Maar als je bent gepest op school zal onbewust school altijd wat onveilig gevoeld kunnen hebben? En dat je je daardoor weinig herinnert van ook je middelbare school.

1 like

Hier nog een herinner me echt bijna niets.

3 likes

Maar is het ook niet zo dat als je met mensen praat over vroeger je de herinneringen wel ophaalt? Dan is het zo van ooooh jaaa is ook zo.

1 like

Nee, ik heb ook alleen beelden gebaseerd op foto’s uit mijn fotoboek, ik kan me bv de indeling van het huis waar ik woonde tot mijn 8e bijna niet voor de geest halen, alleen op basis van wat foto’s.

Na het lezen van jullie verhalen hoor ik mijn moeder in mijn hoofd. Die heeft jouw nog als baby op de arm gehad. Weet je dat niet meer? Of oh dat was de buurvrouw tot je 1 jaar was. Kun je je dat echt niet meer herinneren? En dan gewoon oprecht verbaasd zijn bij nee als antwoord.

3 likes

Late reactie, maar dit vind in zo irritant aan nederlanders. Een stukje korter aan je broek helpt letterlijk niks. Beter is eigenlijk een lange broek. Wel van een bepaald soort stof.

1 like

Huh haha is toch veel luchtiger vaak. Ja vaak want geen zin om 903i38 uitzonderingen te typen

Ik vind het vreselijk. Ik moet stof tussen mn benen hebben. Schijnt een adhd ding te zijn. Wil alleen niet in dat topic kijken.

Echt in enorme hitte volgens mn moeder, wilde ik nog de pyjamabroek aan, zodat je stof tussen je benen voelt! Ik vind huid op huid echt naar

1 like

Wat een onzin, is echt niet een adhd ding hoor. En misschien komen je bovenbenen tegen elkaar maar je onderbenen toch niet?

6 likes

Boeit mij idd ook geen reet. Mn bovenbenen komen niet tegen elkaar. Ik heb wel letterlijk boeken in huis die het daar over hebben gerelateerd aan adhd.

Ik denk dat jij dan eerder de uitzondering bent dan dat alle mensen die een korte broek dragen

8 likes

Ik heb ad(h)d, maar hoe minder stof er aan me plakt in de hitte hoe beter hoor! Het liefst een wijd jurkje, zodat niks me raakt :joy:

2 likes

Ben ik de enige die regelmatig gebeld wordt door telefoonnummers die heel veel op mijn telefoonnummer lijken?

Dus stel mijn telefoonnummer is 0612344567, dan wordt ik dus steeds gebeld door telefoonnummers die ook beginnen met 061234. De laatste 4 cijfers zijn wel telkens anders en komen niet overeen met mijn telefoonnummer. Dit is toch gek? Sinds 30 juni is het 4x gebeurt en daarvoor ook elke maand wel 1x. Mijn provider herkent de telefoonnummers niet als scam en ik kan eigenlijk ook niet bedenken wat de scam zou zijn in deze :thinking:

• Ik heb dit ook
  • Dit herken ik niet

0 stemmers

4 likes