Haha nee hoor, daar heb ik ook last van! Ik heb sowieso wel echt iets met structuur nodig, aan broeken met zo’n touwtje oid hoef ik niet te beginnen want dat wordt inderdaad meteen model hobbezak. Ik draag meestal iets culotte-achtigs (ben niet heel lang, dus die vallen bij mij minder casual dan het standaard driekwart idee, maar ik word er ook niet door opgeslurpt en dat doen normale lange wijde broeken soms wel). Ze moeten een vrij brede band hebben en ook naar buiten uitlopen. Ik heb ooit ergens in een kringloop zowaar een linnen broek gevonden die precies dat doet, dus dat is top! Maar ik draag meestal eigenlijk dun katoen of rayon of zo.
Monki had een paar jaar geleden een broek die echt perfect zat, totdat ze opeens besloten dat ze voor een soort low waisted trainingsbroek wilden gaan en subtiel de pasvorm veranderden, waardoor hij opeens heel lelijk bij me stond (was sowieso wel flutkwaliteit hoor dus nou ja misschien beter). Nu heb ik gewoon een paar random exemplaren van verschillende merken en niet echt een mainstay, maar daar speelt ook in mee dat ik alleen tweedehands kleding koop. Deze komt denk ik nog het dichtst bij en die draag ik ook gewoon naar mijn werk, maar ik vind hem nét te veel slobberfactor hebben voor een sollicitatiegesprek oid.
Hier moet ik trouwens wel bij zeggen dat ik een vrij uitgesproken kledingstijl heb, en ook een werkplek waar dat prima kan. Ik ben me ervan bewust dat ik nu heel cringe ga klinken dus dit gaat even in een spoiler, maar als ik de inspiratie achter mijn outfits moest omschrijven dan is dat soms een hobbit en soms een vampier maar ze zijn allebei in de jaren 80 beland en moeten er het beste van maken, lol. Ik draag op deze broeken dus bijvoorbeeld best vaak giletjes, en als het echt warm wordt dan is het minimum nog steeds een iets te groot blousje met flinke pofmouwen of geborduurde versiersels of kant of ruches of allebei. dus tldr; mijn bovenkleding is op zichzelf meestal zo flamboyant dat ik best veel slobberigheid kan verdragen zonder dat ik eruit zie alsof ik in mijn pyjama naar werk ben gegaan