Ik kan het wel met links maar niet met rechts
Ben ik de enige bij wie ontspanningsoefeningen onder begeleiding juist averechts werken? Ik word daar compleet panisch van.
- Ja, je bent de enige
- Nee, ik heb dit ook
0 stemmers
Mijn huisarts zit weer te hinten op een psychosomatisch fysio en die types denken dat de bodyscan mij blijkbaar gaat redden. En dat ik een kleuter ben. (Zalvende stem: “Heb je wel eens gehoord van een ontspanningsoefening?”) Terwijl ik zelf van alles doe aan ontspanning en het me juist veel stress oplevert om naar zo’n fysio te gaan. Maar misschien ervaren anderen ‘ontspanning op commando’ wel als helpend? Mijn huisarts is er vast niet voor niks zo gek op.
Het is in de loop der jaren wel minder erg geworden, maar nog steeds mijn hobby niet. Het ligt er wel echt aan hoe de begeleiding is. Dit is bijv zonder een zalige irritante stem maar helpt wel echt om te ontspannen. Ipv ontspanning helpen spanningsoefeningen ook beter. Dus aanspannen en dan loslaten. Ontspanningsmassages op regelmatige basis helpen ook goed omdat je dan steeds meer went aan ontspannen.
Kortom ik begrijp niet waarom er zo fanatiek altijd naar ontspanningsoefeningen gegrepen wordt omdat er zoveel andere manieren zijn waarbij je niet op de grond ligt te luisteren, die ook helpen.
Zodra ik op mn ademhaling moet letten ofzo dan voel ik van alles en voelt t alsof ik geen adem kan halen.
Ik word direct duizelig en krijg geen lucht meer haha. Laat me gewoon op mijn eigen manier en moment ademen.
Ben ik de enige die een hekel heeft aan flared jeans ?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja alleen jij niemand anders op deze hele aarde
deze poll hoort eigenlijk in het “ben ik de enige die” topic
Love flared jeans, zo blij dat je ze weer zo veel ziet (en je niet eerst 30 winkels bij langs moet om een te kopen omdat ze jarenlang bijna nergens verkrijgbaar waren)
Ben ik de enige die na een vakantie vaak last heeft van een soort post-vakantie depressie?
Op vakantie heb ik dan echt de tijd van mijn leven gehad en voel ik me ZO gelukkig en heb ik het super gezellig met m’n bff en is alles goed. En dan kom ik thuis en ben ik weer alleen en mis ik alles van vakantie en hoe goed ik me toen voelde en dan vind ik dit leven helemaal niet meer zo leuk en weet ik echt niet wat ik aan moet met mezelf en heb ik vooral zin om te janken
- Heb ik ook wel eens
- Ja je bent de enige
0 stemmers
Je bent niet de enige! Haha.
Ik postte het een tijdje geleden hier al; ik ben altijd na een vakantie een paar dagen flink chagrijnig en huilerig. Boos op alles, geen zin om te werken, etc.
Oh ‘fijn’ om te horen. Niet voor jou, maar vind het ZO zonde dat ik dan zo’n leuke vakantie heb gehad en dan nu nog ellendiger ben dan ervoor Wil gewoon zo graag kunnen nagenieten maar voel me echt forever alone
Heb dat heel erg en altijd zeggen mensen dan nou nu lekker nagenieten he, nu kan je er weer tegenaan. Terwijl ik de eerste dagen alleen maar lig te janken in bed 🥹
Ik snap mensen ook nooit die zeggen “fijn om weer thuis te zijn”, of “ik was wel weer toe aan mijn eigen bed”.
Ik vind thuiskomen elke keer weer verschrikkelijk, idd.
Ik vind de eerste nacht in mijn eigen bed altijd heerlijk, maar de volgende morgen komt dan het besef dat ik echt gewoon weer thuis ben en word ik heel melancholisch.
Ik heb echt altijd na de vakantie een dipje. Soms maar een dag, maar kan ook langer aanhouden. Heb me ook wel eens een week down gevoeld. Ik heb dan zoveel moeite weer in mijn vaste ritme te moeten komen.
Niet fijn dat we dat hebben maar het doet me wel goed te lezen dat ik niet de enige ben. Voelde me zo’n negatieve zeikerd
Ik heb dat de laatste vakantiedag vaak al… dan voel ik de druk van alles wat weer gaat moeten precies al zo kut
Ik heb het zelfs na een nachtje weg al
Ohh nee haha dan heeft het nachtje weg bijna geen zin meer Bij mij begint het altijd echt pas na 2 dagen of zo thuis maar dan hit het ook echt hard.