Gezin van vijf met 2 katten. €125,- per week.
Alleen als ze hier voor de deur blijven hangen of als ik denk nu breekt echt de pleuris uit.
Echt hoor, alsof 1,5u een wereldreis is… Je woont in een land waar je in drie uur doorheen bent, letterlijk alles is dichtbij.
Mijn opa en oma woonden vroeger op 1,5u bij mijn ouders vandaan, en daar gingen we echt 1-2x per maand naartoe. Mijn oma leeft overigens nog en woont nog steeds in diezelfde buurt, en mijn moeder gaat nog steeds minstens 1x per maand. Mijn andere opa en oma woonden trouwens nog verder en die zagen we ook 1x per maand wel.
Als ik niet thuis ben en weer eens denk dat m’n huis in de brand staat als ik veel sirenes hoor. Voor de rest hoor ik thuis veel sirenes want dicht bij ziekenhuis, politie en brandweer en zie ook regelmatig de traumaheli, dus dan kijk ik alleen als ik ze echt heel veel en lang hoor.
Mijn ouders wonen ook ver en als m’n vriend niet kan rijden en ik met het ov moet is het echt 3,5 uur als ik geluk heb en als ik een slechte aansluiting heb langer. (En 3 of 4x overstappen) Dus dat doe ik Max 1x per maand. Maar als ik (niet beste)vrienden heb die 1,5 uur van me af wonen zou ik dat minder snel doen. Denk dat daar ook het verschil in zit, als het directe familie of hele goede vriendschappen zijn zou ik er sneller toe geneigd zijn.
Maar zij hebben dus wel veel mensen achter gelaten hier die echt niet zomaar langs gaan komen, zelfs al hadden ze echt een goeie band. Met de auto is het 2,5 uur dos nog steeds lang)
Vooral met dorpen met slechte ov verbindingen kan het ook in Nederland te ver zijn
Kwestie van de zin anders formuleren. Flared jeans?:
- Leuk voor een ander
- Tof
- Neutraal
- Afschuwelijk lelijk
0 stemmers
Echt uit het oog uit het hart hoor. Ik krijg het echt niet voor elkaar om serieuze vriendschappen te onderhouden met mensen die op 1.5 uur afstand wonen. Wil best eens langskomen, maar het is niet elke maand feest en ik denk dat je met sporadisch bezoek toch uit elkaar groeit. De enigen die lijken te geloven dat dat kan zijn de mensen die in de middle of nowhere gaan wonen (en ik ben zelf ook meermaals de persoon die ver ging wonen geweest)
Niet alleen je kind.
Ik snap hier echt niks van. M’n werk is anderhalf uur weg, dus ik zou nogal een probleem hebben met deze houding . Maar ik hou ook contact met mensen die duizenden kilometers verderop wonen (soms wel tot hun verbazing) dus ik sta er denk ik gewoon volledig anders in.
Zoooo ik heb hier ZIN in nu
Ik heb ook een aantal internationale vrienden, contact is meestal gewoon digitaal door de afstand. Een vriendin/kennis die hemelsbreed nog geen 30km van me af woont, kondigde toen ik wat verder weg ging verhuizen aan dat ze geen zin had om vaak in mijn stad af te spreken omdat ze dan 40(!) minuten met de trein moest en dat toch wel prijzig was. Toen stelde ze voor dat we dan gewoon bij haar zouden afspreken want ik heb toch een auto
Benieuwd naar deze:
Is er aan jou weleens gevraagd of je zwanger bent?
- Ja (was ik niet)
- Ja (was ik ook)
- Nee
0 stemmers
Oh en
- Ja (was ik niet) door een vrouw gevraagd
- Ja (was ik niet) door een man gevraagd
0 stemmers
Meerdere keren en ook door familie. Ik kom het meest in buikomvang aan.
Pijnlijkste was toen een vrouw het op een nare manier vroeg toen ik het was geweest en het heb afgebroken.
In her defence het was de huisarts en sloeg niet op mijnfiguur maar op vermoeidheid
Ik heb nee gestemd maar eigenlijk is het antwoord ja, voor een medische ingreep is het wel eens gevraagd. Maar dat is niet wat je bedoelde denk ik
Nouja eigenlijk wel vaak. Ik ben gewoon volgens mij al vanaf dat ik geboren ben heel snel misselijk van eten. Dus die link kan dan worden gelegd. Ik zeg er zelfs inmiddels achteraan: ik ben niet zwanger! dat gaat niet om buikomvang. Ik ben helemaal moe ervan. En mensen moeten hun tyfesbek eens houden. Who cares? Als je zwanger bent neem ik aan dat je hetzelf wel verteld wanneer je daar aantoe bent.
Ja door een leraar op de middelbare school toen ik een keer tegen een muur stond geleund met mijn buik naar voren. Liep hij langs, draaide zich om en vroeg: ben je zwanger of zo? Je buik steekt zo uit. Ik was 14