Duitslandtopic


Hier ook maar even een topic over Berlijn aangezien ik daar deze zomer heen ga en benieuwd ben naar allemaal leuke/goede tips qua winkelen, (betaalbare) restaurants etc.

2 likes

Ik ga binnen enkele weken een verlengd weekend naar Berlijn. Eerste keer dus kan ook wel wat tips gebruiken!

3 likes

Heeft niks met winkelen en eten te maken, maar als je de tijd hebt (en er in geïnteresseerd bent) ga dan naar Sachsenhausen, een voormalig oorlogskamp. Erg indrukwekkend, ongeveer een half uurtje met de trein vanaf CS Berlijn.

2 likes

3 tot 9 september ga ik heen. :smiley:

Het verlaten vliegveld Tempelhof, heel chille sfeer daar en perfect voor een zomeravond.
Edit: besef me dat dit klinkt alsof het er uitgestorven is, integendeel!

2 likes

Wat vinden jullie de leukste plek om te winkelen in Berlijn? :slight_smile: Liefst niet al te dure winkels en mogen best wat winkels zijn die we in NL ook gewoon hebben. (Ik kom hier ook niet vaak in een grote stad)

Welk deel van Berlijn is echt de moeite waard, behalve het centrum en de bekende trekpleisters? Niet qua winkelen maar de stad zelf.

Wij hebben destijds een fiets gehuurd en zijn lukraak de stad rond gefietst. Dan kom je echt de mooiste plekjes tegen!

3 likes

Ohhhh deze tip heb ik jaren geleden eens gelezen, helemaal vergeten! Goed idee!

Ik heb echt superlekker koreaans gegeten bij Mercosy in Kreuzberg, was ook echt een knus plekje en mijn lekkerste maaltijd van 2017 denk ik.

1 like

Deze staat op mijn lijstje haha. :smiley: Had al een klein lijstje gemaakt door mijn topic op het vorige forum.

1 like

Wat is nou eigenlijk de goedkoopste manier om naar Berlijn te reizen? Zelf met de auto wil mijn vriend niet.

Ik denk met een soort flex-bus. Zit je wel uuuuuuuurenlang in een volle (warme?) bus. Daarna trein (ik zag enkeltje voor 40,-) al verschilt de prijs per dag. Vliegtuig weet ik niet, schijnt tegenwoordig goedkoop te zijn maar hóe goedkoop zou je even moeten checken.

1 like

Ja vliegtuig goedkoop had ik ook al vaker gehoord maar als ik zoek zie ik allemaal vluchten die best wel duur zijn. Of ik zoek niet goed.

Wij zijn een paar jaar geleden met de trein geweest, heerlijk! Zou ik zo weer doen. Kost niet veel, je hebt een vaste plek, treinen hebben airco, en je stapt in hartje Berlijn uit. Vanaf sommige plaatsen reis je rechtstreeks (volgens mij gingen wij vanaf Hengelo, was ook rechtstreeks) dus ook geen gezeik met overstappen.

Heeft iemand een tip voor een leuk/goedkoop hotel in kreuzberg? :upside_down_face:

1 like

Via Trivago kun je ook de hotels op een kaart aanklikken! Prijsfilter laag zetten en go

1 like

Ik ga met oud&nieuw voor het eerst naar Berlijn, dus als iemand tips heeft graag!

Je moet mazzel hebben, ik ben met Easyjet een keer 39 euro kwijt geweest (wel alleen handbagage). Vond ik een prima prijs! Maar een vriendin die een paar jaar in Berlijn heeft gewoond, ging ook vaak met de trein naar Nederland om familie te bezoeken. Vond zij zelf nog prettiger, omdat je daar gewoon lekker kunt zitten/werken/chillen en op het vliegveld is het allemaal wat onrustiger.

Joehoe, net terug uit Berlijn. Het was heerlijk! Waarom heeft niemand mij op voorhand verteld dat ze zo veel geweldige ijssalons hebben? Ik heb echt gewoon 2 ijsjes per dag moeten eten omdat ik bang was om life changing smaken te missen :eek:
Heb geluncht bij Monsieur Vuong, niet moeten aanschuiven en inderdaad heel lekker! Thanks voor de tip. Eigenlijk is alles wat we hebben gegeten heel goed meegevallen, ik weet helaas niet meer alle namen.
Wat ik me herinner:

We logeerden in Mitte dus dineren hebben we altijd in deze buurt gedaan:

  • Hummus & friends: leuk als je van food sharing en (uiteraard) hummus houdt
  • Shiso burger: SUUUPER LEKKER. Aziatisch geïnspireerde burgers, fakking heerlijk, eet dit!
  • Transit: eigenlijk een tapas/meze-concept maar met aziatische gerechten. Heel leuk om in groep te doen, voor elk wat wils en niet duur

Verder: eet een cinnamon bun bij Zeit Fur Brot, jezus christus te paard, hiervan ga ik nog maanden dromen. Vet lekkere koffie & cheesecake bij Five elephant coffee.
Ijs dat me is bijgebleven: Cuore di Vetro zat om de hoek van onze airbnb. Originele smaken en ook een groot vegan aanbod (de chocoladesorbet is een aanrader!). We werden bediend door een soort Fall out boy die qua look rechtstreeks uit 2005 leek te komen, leuk! Verder heb ik bij Hokey Pokey in Prenzlauer Berg zulk lekker ijs gegeten: witte chocolade met pistache en gezouten karamel :inlove:

Lunch was ook altijd lekker, maar ik kan me echt de namen niet meer herinneren helaas.

5 likes