Beugels

Wauw, heel mooi resultaat!

1 like

Heel mooi resultaat!

2 likes

Ik heb daar ervaring mee, stuur me maar een pb!

Wauw, echt prachtig!’ Daar doe je het voor!

1 like

Wowie!!! :heart_eyes:

Kan je op ‘latere leeftijd’ ook nog starten met een beugel? Ik had een recht gebit vroeger maar mijn wijsheidstanden hebben alles scheef geduwd. Mijn boventanden staan ook zeg maar over mijn ondertanden.

Mn tandarts zegt er nooit wat van en ik vind het spannend om te vragen ofzo :sweat_smile: en vrees voor het kostenplaatje

Iedereen in dit topic valt onder de categorie “latere leeftijd” :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik ben op m’n 31e begonnen met Invisalign en zit nu op de helft (als er geen nieuw traject meer nodig is na deze ronde).

Als ik jou was zou ik een afspraak maken bij een orthodontist voor een intake!

3 likes

Ja hoor kan prima, sterker nog bij mijn orthodontist zijn meer dan de helft van de patiënten volwassenen. Bespreken met je tandarts kan maar hoeft niet, je hebt geen verwijzing nodig om naar een ortho te gaan. Een vrijblijvend intakeconsult kost 23 euro en dan kun je al een goede indicatie krijgen van de mogelijkheden en kosten, dus zou gewoon eens een afspraak maken

1 like

Haha ja wel waar over die leeftijd :sweat_smile:

Bedankt! Ook @Lemongrab, als ik het goed begrijp dus ook niet raar dat de tandarts er niks over zegt omdat het niet echt hun vakgebied is.

Ik ga er eens verder mee!

Ik denk dat als je zelf niet aangeeft bij je tandarts dat je er last van hebt, en die ook niet aan je gebit kan zien dat er schade of andere klachten (kunnen) ontstaan door de stand van je tanden ze er niet zo snel zelf over zullen beginnen. Ze willen hun patiënten vast ook geen complex aanpraten over hun scheve tanden als het gebit verder prima functioneert.

Ben benieuwd of je overstag gaat! Ik ben nu bijna klaar na een jaar en ben echt zo blij dat ik het heb gedaan, het is me 100% meegevallen en ik had het veel eerder moeten doen (behalve dat ik het toen niet kon betalen haha, want een beugel als volwassene is wel schreeuwend duur).

2 likes

Ja da’s ook wel waar! En op zich heb ik ook geen klachten verder.

Ik heb inderdaad ook al wel even mijn verzekering gechecked :sweat_smile: maar ik ben er aanvullend voor verzekerd, dus dat scheelt!

Goed om te horen dat je wel blij bent dat je het gedaan hebt! Ik herinner me als tiener vooral vriendinnen die veel pijn hadden door hun beugel enzo, wat me in eerste instantie vooral tegenhield.

Heeft hier iemand ervaring met invisalign om spleetjes/ruimte tussen de tanden weg te krijgen? Ik zie dat op reddit nauwelijks voorbij komen.

Ja ik! Je kan pb sturen als je meer wilt weten. e

1 like

Ik ben sinds deze week weer een beugelbekkie!
10 jaar geleden heb ik een slotjesbeugel gehad, maar door het doorkomen van mijn verstandskiezen is met name 1 hoektand onder weer helemaal uit de bocht gevlogen. Ik heb nu invisalign en ze gaan in de loop van de tijd mijn ondertanden wat smaller slijpen, dat vind ik wel spannend.

Ik heb alleen nu het gevoel dat die hoektand juist nog meer naar buiten gaat staan en dat voelt heel eng! Als ik de aligners in heb zit het wel stevig maar elke keer als ik iets eet heb ik het gevoel dat mijn tand er zo uit zou kunnen vallen! De tand zit verder niet los, maar het is een beetje een nachtmerrie achtig gevoel. Dit gevoel had ik ook toen mijn spalkje eruit werd gehaald, 2 weken terug. Maar trust the process, i guess.

Ik lees hier alleen overal dat mensen na iedere keer iets eten of drinken hun tanden ook poetsen, maar tegen mij zei de ortho alleen dat ik moest spoelen met water. Weet iemand hoe nauw dat is? En hebben mensen ervaring met het drinken van bijvoorbeeld witte wijn of andere ‘kleurloze’ dranken die niet water zijn? :smile:

1 like

Ja ik deed dat ook dat met water spoelen maar niet tussendoor poetsen. Laatste dagen van m’n aligner dronk ik ook gewoon koffie met aligner in. Je aligner wordt er wel sneller smerig van en verkleurt van koffie. Toen ik later de aligners maar 14 uur oid droeg, bleven ze veel schoner dan wanneer ik tussendoor heel snel de aligners weer in deed.

1 like

Ik poets ook niet elke keer als ik heb gegeten, poets gewoon zoals ik altijd deed en verder spoelen idd. Ik flos en stoker wel een stuk meer. En ik drink stiekem ook weleens lichte dranken met aligners in, bier of wijn of lauwe thee. Was ik in het begin wel braver mee maar het werd soms te lastig om mijn tijd te halen. Wel daarna ook even goed spoelen zodat niet al die suiker in je aligner blijft hangen, krijg je gaatjes van

1 like

@tessel @Lemongrab ah bedankt! Ik vermoedde ook al dat het niet zo nauw zou meten, maar dat het meer gaat om algemene mondverzorging!

Ik heb gisteren mijn invisalign animatie gezien en akkoord gegeven, nu afwachten wanneer ze hem klaar hebben en dan 30 aligners.
Waar ik in april voor het eerst een afspraak maakte omdat de tand naast mijn voortand er achter aan het schuiven is (puur cosmetisch), bleken mijn kiezen helemaal niet goed op elkaar te staan en moeten die allemaal verschoven worden. Best spannend maar als ik hier de resultaten zie heb ik alle vertrouwen

4 likes

Leuk is die animatie hè? Ik heb hem ook elke week gekeken daarna, vooral omdat ik in het begin weinig vooruitgang zag

Hahaha ja! Ik zou hem zelf in de mail krijgen om thuis akkoord te geven maar dat lukt niet. Ik wil hem eigenlijk nog wel hebben om vaker te kunnen bekijken. Gek idee dat het eindresultaat straks in mijn mond zit

1 like