Beugels

En @Lemongrab thanks voor jullie reacties! Klinkt ook wel heel logisch zo inderdaad. Ik ga voor deze paar dagen even geen elastieken dragen en even wachten tot ik kan bellen.

1 like

Je kan ook op Reddit kijken bij r/invisalign! Staat ook veel informatie/vragen/foto’s op.

Misschien is een consult ook fijn om te plannen? Mijn ortho doet invisalign, maar ook slotjes en andere soorten beugels dus die kunnen dan ook meedenken.

1 like

Mijne is er net uit en kan het zeker aanraden! Heb ook slotjes gehad en was binnen een jaar klaar. Mijn nichtjes hoeven voor een kleine correctie zelfs maar een half jaar. En met de huidige mondkapjes merken veel andere mensen het ook niet eens. Consult is meestal gratis of goedkoop dus zou zeker informeren naar de mogelijkheden

1 like

Ik heb mijn laatste controle gehad en ben gescand voor een spalkje :smiley: dus ik draag mijn aligners nu als een soort nachtbeugel tot ik het spalkje en de nachtbeugel heb. Echt heel blij met het resultaat.

3 likes

Ik ben benieuwd of andere die een Spark/Invisalign hebben gehad hetzelfde ooit hebben gehad. Ik merk dat bij de laatste paar bitjes de bitjes helemaal niet goed aansluiten, al bij het in doen moet ik super veel moeite doen. Heeft iemand van jullie dit weleens gehad? De aligner sluit niet goed aan bij een paar tanden als ik de beugel eenmaal in heb maar daar gaan we binnenkort naar kijken want het resultaat is niet zoals gewenst/gehoopt.

1 like

Ik zou een een afspraak maken voor een oriënterend consult ergens. Dan kan een orthodontist je vertellen welk traject ze je aanraden. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Ik heb als kind ook een beugel gehad maar mijn voortanden zijn langzaam weer scheef gaan staan dus ik was bang voor een heel nieuw beugeltraject maar uiteindelijk bleek het relatief makkelijk op te lossen (met een uitneembare plaatbeugel voor een paar maanden).

1 like

Ja dit heb ik ook gehad en mijn traject is toen gestopt en opnieuw gemaakt. De tanden waren niet genoeg meebewogen zoals verwacht was in het plan, dus ze stonden niet in de juiste stand voor het nieuwe bitje waardoor het dus niet helemaal paste. We hebben toen nieuwe scans gemaakt en nieuwe bitjes moeten maken

2 likes

Ja dit heb ik nu dus ook alleen ik moet wel nog 3 aligners afmaken en dan zou ik in principe klaar moeten zijn alleen gaan we nu dus over 3 weken weer een scan maken en een nieuw plan. Echt heel vervelend dat ze niet goed aansluiten. Bij jou hebben ze dus het plan vroegtijdig gestopt en weer een nieuw plan gemaakt als ik het goed begrijp? Is het de 2e keer wel beter gegaan?

Ja klopt, het plan is inderdaad onderbroken. Ik heb toen tijdelijk mijn laatste goedpassende bitjes moeten doordragen zodat m’n tanden niet terug zouden lopen en hebben dus nieuwe scans gemaakt.
Ik heb toen een paar weken moeten wachten op m’n nieuwe bitjes. Daarvoor zijn ook de oude attachments eraf gehaald en nieuwe geplaatst. Ik ben nu de nieuwe bitjes nog aan het dragen en ik zie echt verschil en ze passen ook weer heel goed. Moet er nog 2 beneden en 5 boven. Ik heb (gelukkig) de extra kosten ook niet hoeven betalen omdat de tandarts het onder de garantie vond vallen.
Ze konden namelijk ook niet zeggen waardoor het komt dat m’n tanden niet genoeg mee bewogen hebben. Het kan dat het kaakbot te sterk is, dat het plan te snel ging, dat het gewoon pech is.

De tandarts wilde het wel bewust onderbreken omdat zij bang was dat het effect van slechtzittende bitjes misschien slecht zou zijn op de (stand van de) tanden.

1 like

Dank je wel voor je uitgebreid antwoord. Goed om te lezen dat het bij jou nu goed loopt. Ben benieuwd wat ze bij mij gaan zeggen over 3 weken. Je weet natuurlijk ook niet van te voren of de tanden gaan meewerken of niet.

Neeeee morgen gaat eindelijk mijn beugel er uit, ik heb in de middag mijn afspraak. Echter, ik ga altijd met de trein naar mijn werk en nu rijden er geen treinen vanaf 14:00, waardoor ik niet op tijd meer bij mijn afspraak kan zijn. Echt ik kan wel janken.

Mijn attachments zijn eruit. :tada::tada: binnenkort mijn nachtbeugel ophalen en dan is het klaaaaaarrrrr

6 likes

:partying_face::partying_face::partying_face:
Hoe lang heb jij je beugel in totaal gehad?
En heb je nog refinements gehad?
Ik volg op Reddit r/invisalign en heb het gevoel dat iedereen daar voor meerdere rondes gaat…

Ik heb nu ook attachtments op m’n voortanden en draag elastiekjes :sob: Ik baal dat mondkapjes niet meer verplicht zijn :sweat_smile:

1 like

nu een jaar! ik heb een ronde van 5 aligners als refinement gedaan na een eerste ronde van 30 aligners, een tand stond nog wat gedraaid en had een andere aanpak nodig. Was een kleinigheid, maar wilde het nu ook wel perfect hebben omdat het ook die tand was waar ik me eerst het meest aan stoorde. het valt me wel op hoe lang het nog duurde na de actieve aligners. Duurde steeds best lang tussen de verschillende stappen in, eerst controle, dan scannen voor spalkjes, dan twee weken later die spalkjes plaatsen, dan attachments eraf… duurt al met al wel 2 maanden voordat ik klaar ben vanaf het moment dat ik gestopt ben met de laatste actieve aligner. Kan ook aan mijn orthodontist liggen natuurlijk.

2 likes

Oh wist ook niet dat het zo lang duurde daarna! Naja wel fijn dat het echte eind in zicht is!

Hi! Ik heb over een maand mijn kaakoperatie gepland. Ze gaan mijn onderkaak naar voren zetten en mijn bovenkaak naar boven. Heeft iemand toevallig ervaring hiermee en/of tips voor mij?

Ik ben klaar met beugelen en project gebit! Was een paar weken geleden klaar met de beugel, heb toen stangetjes achter m’n tanden gekregen. Heb vandaag een kleine correctie met composiet laten doen en ben nu helemaal klaar. Ben zoo blij met het eindresultaat, ben al de hele dag in de spiegel aan het kijken! Alles bij elkaar (beugel, scans, controles, stangetjes en de composiet heeft zo’n 2500 euro gekost. Niet goedkoop maar voor mij echt elke cent waard nu ik het eindresultaat zie.

Voor en na

25 likes

Wauw, heel mooi resultaat!

1 like

Heel mooi resultaat!

2 likes

Ik heb daar ervaring mee, stuur me maar een pb!