Iemand ervaring met drsmile?
Zelf geen ervaring mee, maar zelf aan je tanden gaan sleutelen zonder begeleiding van een orthodontist is echt een slecht idee. Goedkoop is duurkoop, al helemaal als het om je lichaam en gezondheid gaat. Er is best veel gewaarschuwd afgelopen jaren voor dit soort âdoe-het-zelfâ-beugelpraktijken
Ik kijk wat vakantiefotoâs terug en ik lach onbewust gewoon voluit, terwijl ik dat de laatste jaren niet echt meer deed zo blij met het resultaat
Vandaag is eindelijk mijn invisalign geplaatst. Duurde iets langer ivm vakanties etc. Nu enorm wennen want het zit meteen lekker strak. Maar ook hem even uit hebben om te eten is nieuw, de attachments voelen aardig scherp en het lijtk alsof daar wat lijmresten van op mijn tanden zitten want ik voel veel structuur ook al zit er geen attachment. Zal vast komende dagen steeds normaler voelen, mag ook wel, heb 30 alligners dus ben wel even zoet
Oeh kom net van mijn nieuwe tandarts en hij stelde gelijk voor een invisalign te doen voor het spleetje wat is ontstaan tussen mijn voortanden door los spalkje na mijn beugel, maar besloten dat ik t ga doen! Vind het al zo lang misstaan in mijn mond⊠wel een klap geld maar heel veel zin in
Is het spalkje wel ooit teruggeplaatst? Mijn vriend had daardoor ook een spleetje en die is gewoon weer dichtgegroeid toen hij er weer een spalkje achter liet zetten.
Ik heb sinds gister mijn invisalign. Merk dat het even wennen is om voor elke kop koffie of moment van eten dat ding uit te nemen maar o mijn god, wat een hemels verschil met die ellendige plaatjesbeugel die ik jaren geleden heb gehad.
Gister een beetje last gehad van gevoeligheid door de druk maar merk het nu al niet eens meer.
Ik moet nog 2 alligners en ik hoop zo erg dat ik er daarna helemaal vanaf ben. Ik heb wel gehoord dat ze vaak nog een extra set geven nadat je eigenlijk klaar zou zijn.
Ik was het ook HELEMAAL ZAT na de eerste serie van 30 maar vond 7 daarna echt supergoed te doen. zat bij mij ook een periode tussen waarbij ik mijn laatste aligner als onderhoud droeg en dus maar 15 uur per dag in hoefde. Dan was er veel minder gedoe rondom eten en drinken. Ben wel blij dat ik het gedaan heb!
Ik heb hem een eerste periode gedragen met een serie van ongeveer 27. Daarna een kaakoperatie waardoor ik hem even niet in kon doen en nu dus een serie van 21. Klinkt wel heel fijn om hem maar 15 uur per dag in te hoeven. Ik moet ook gewoon nog even doorzetten dus ben benieuwd naar mijn afspraak over 2 weken!
Ik ben even beneiuwd naar de ervaring van andere Invisalign dragers:
Ik heb sinds begin oktober elke 2 weken/10 dagen nieuwe aligners in en ik denk dat het best goed gaat qua vooruitgang. Voorals nog voornamelijk schuiven met mijn kiezen dus niet heel zichtbaarâŠ
Maar, door de aligners bij elke maaltijd en snack uit te moeten doen en te poetsen voor ik ze weer in doe heb ik naar mijn idee hele gevoelige tanden/tandvlees gekregen. Poets nu zeker 4/5 keer per dag ipv 2 keer. Ik poets het liefst niet diréct na de maaltijd maar wacht ook niet uren voor ik ga poeten om wel zo efficiënt te blijven dragen.
Ik benieuwd of meer gebruikers hier last van hebben/hadden
Dat eerste is heel herkenbaar!
En van gevoelig tandvlees heb ik geen last gehad. Kom je overal goed bij? Ik had wel dat ik soms niet kon stokeren omdat het te krap was en een maand later zat er op die plek een gapend gat toen kreeg ik Oral B super floss aangeraden, dan kon ik er wat beter bij. Poets je alleen of flos/stoker je ook?
Ik stook soms, zeker niet vaak genoeg. Ik denk 1 keer in de twee weken. Ik zal dat wal religieuzer moeten doen. Mijn tandarts had me van die oral b stokjes met van die silicone haartjes (weet even geen betere omschrijving) aangeraden ver voor ik een beugel had. Flossen nooit gedaan.
Met poetsen kom ik wel gewoon overal goed bij
Ik heb mijn maaltijden groter gemaakt en ik at dan 3x per dag en erna dus poetsen. Dan had ik minder honger tussendoor. In het begin deed ik dat heel strikt maar ik werd er steeds losser in. Later at ik snacks of borrelplanken (haha) zonder erna mijn tanden te poetsen. Ik spoelde mijn mond dan goed met water en wachtte weer tot de ochtend, middag of avond poetsbeurt.
Dat werkte echt prima! Ik heb er ook geen slechte hygiëne of gaatjes van gekregen.
Ik spoel vaak mijn mond met water en daarna mondwater. Ik poets na het ontbijt, lunch, en avondeten. Als ik een snack heb gehad of koffie heb gedronken doe ik alleen even spoelen
Ik heb nu al 1,5 jaar een invisalign (bijna klaar) en poets gewoon twee keer per dag, na het ontbijt en voor het slapen gaan. Ik had altijd gevoelig tandvlees maar kreeg laatst juist complimenten van de tandarts dat alles er zo goed uit ziet. Poets je niet teveel?
Ik poetste met invisalign âgewoonâ 2 keer per dag, dus niet na iedere maaltijd. Ik kreeg ook juist complimenten van de orthodontist dat het allemaal zoals plan bewoog.
Ik deed vaak na de maaltijd even met water spoelen en als je het een fijn idee vindt kun je wat vaker je beugel zelf zachtjes poetsen (zonder tandpasta). Ik deed alleen poetsen na een maaltijd als ik echt iets tussen mijn tanden had.
Dank voor alle antwoorden, ik denk inderdaad dat ik te veel poetste. Spoel nu al een aantal dagen alleen mijn mond en/of borstel etensresten weg zonder tandpasta na het eten. Mijn tanden zijn een stuk minder gevoelig!
Ik heb nu ruim 2 maanden een vaste (blokjes)beugel. Best een drempel op deze leeftijd maar ik ben wel blij dat ie er nu inzit. Nog anderhalf jaar te gaan. Mocht iemand benieuwd zijn naar ervaringen laat het even weten!
Ik poetste wel na elke snack en had geen last, maar misschien heb jij een harde borstel? Een zachte tandenborstel scheelt ook een hoop.