Ik ben sinds deze week weer een beugelbekkie!
10 jaar geleden heb ik een slotjesbeugel gehad, maar door het doorkomen van mijn verstandskiezen is met name 1 hoektand onder weer helemaal uit de bocht gevlogen. Ik heb nu invisalign en ze gaan in de loop van de tijd mijn ondertanden wat smaller slijpen, dat vind ik wel spannend.
Ik heb alleen nu het gevoel dat die hoektand juist nog meer naar buiten gaat staan en dat voelt heel eng! Als ik de aligners in heb zit het wel stevig maar elke keer als ik iets eet heb ik het gevoel dat mijn tand er zo uit zou kunnen vallen! De tand zit verder niet los, maar het is een beetje een nachtmerrie achtig gevoel. Dit gevoel had ik ook toen mijn spalkje eruit werd gehaald, 2 weken terug. Maar trust the process, i guess.
Ik lees hier alleen overal dat mensen na iedere keer iets eten of drinken hun tanden ook poetsen, maar tegen mij zei de ortho alleen dat ik moest spoelen met water. Weet iemand hoe nauw dat is? En hebben mensen ervaring met het drinken van bijvoorbeeld witte wijn of andere ‘kleurloze’ dranken die niet water zijn?