Goed bezig! Heb ik ook gedaan twee jaar geleden en (behalve het moment dat ik de techniek kosten betaalde ) geen moment spijt gehad!
Bij mij zeker niet! Ik kreeg eerst een consult van rond de 20€ (volgens mij zijn daar vaste tarieven voor, net als bij tandartsen) of het überhaupt bij mij kon. Toen dat was vastgesteld en ik door wilde, kreeg ik scans en dergelijke.
Ik heb ook een keer gehad dat een praktijk me zoveel wilden laten betalen voor een eerste afspraak. Dan krijg je meteen ook foto’s en scans. Heb toen een andere praktijk gezocht waar ik eerst een intake kon doen voor 25 euro waarin we de behandelopties bespraken voor ik echt het traject inging (en dus nog nergens aan vast zat).
In principe liggen alle tarieven vast voor alle praktijken dus ik zou vragen of je eerst een eerste consult kunt krijgen zonder alle foto’s, of een andere praktijk zoeken. Volgensmij zijn de meeste orthodontisten heel druk dus dit zal wel een truc zijn om je meteen aan ze te binden.
Ja ik had eerst gewoon een gesprek met een orthodontist, die ging nog beoordelen wat ongeveer mogelijk wat en hoeveel dat zou kosten, ook voor relatief weinig geld
Hoi! Vandaag merkte ik dat een van mijn tanden in mijn onderkaak aan het verschuiven is. Al langen stoor ik me aan mijn bovenkaak. Ik wil denk ik aligners.
Maar… ik heb een kroon op een voortand. Heeft iemand ervaring met aligners ivm een kroon voorin?
Wat waren/zijn jullie ongeveer kwijt per jaar of maand aan beugelkosten? Dus ortho en dergelijke. Ik wil zo graag, maar ben bang dat ik om de 3 maanden 500 moet aftikken ofzo haha.
Volgens mij was ik twee keer per maand consultkosten kwijt (20 piekx2) en de beugel zelf heb ik met m’n ogen dicht gepind en wil ik niet eens meer weten/opzoeken (paar k denk ik…)
Bij Invisalign was het eenmalig 1800 euro en dan elke twee maanden een bedrag tussen de 40 en 400 euro afhankelijk van wat er in de tussentijd gebeurd was in totaal 3200
Ik heb voor een vaste beugel eerst ongeveer 300 aan consultkosten betaald en daarna ongeveer 1300 euro voor het plaatsen/materiaal. En dan daarnaast de kosten van 1,5 jaar lang elke 5 weken een controle van 50 euro oid. En soms nog nieuw materiaal wat geplaatst moet worden waar je voor moet betalen.
Dus denk dat ik ergens tussen de 2500 en 3000 kwijt ga zijn. Maar ik kan grotere rekeningen in termijnen betalen, en je bent het dus sowieso al verspreid over langere tijd aan het betalen. Bij mijn ortho kreeg ik ook een hele duidelijke kostenopgave vantevoren.
Ja dit is ook zo @Negativ. En het hangt er ook van af hoe lang je 'm moet dragen qua oplopende consultkosten en foto’s maken om de zoveel tijd etc etc. (ik had een invisalign voor 1,5 jaar)
Ik heb in totaal voor mijn Invisalign rond de 3300 euro betaald. Was wel een traject van 2 jaar met een kaakoperatie.
Ik had een traject van ongeveer 2 jaar. Het plaatsen was iets van 600 euro per kaak (had eerst een jaar onder en toen kwam boven er pas bij). Controle was iedere 6 weken en iets van 25 euro. Volgens mij heb ik ook iets van 200 euro betaald voor foto’s maken, scannen etc. Ik had een vaste beugel.
Ik had een slotjesbeugel en was ook rond de 2000 euro. Ik had een slotjesbeugel en heb nu nog een nachtbeugel zodat alles op zijn plek blijft.
Ik was rond de 500 of 700 kwijt voor het plaatsen, daarna maandelijkse kosten voor aandraaien enzo, en nog een keer iets van 500 voor uithalen + nachtbeugel. Bij mijn ortho zou Invisalign dan rond de 4500/5000 kosten voor dezelfde correcties dus vandaar dat ik heb gekozen voor slotjes.
Dank voor alle berichten! Ik weet nu een beetje waar ik op kan rekenen! Ik denk dat ik het pas over 2 jaar doe gezien deze bedragen
Maar die consultshit is maandelijks, dus doet niet zo’n zeer vond ik (is natuurlijk voor iedereen anders wat je kan missen!) ik heb t maar zsm gedaan met het idee: hoe eerder je het doet, hoe langer je er profijt van hebt (waardoor het per jaar goedkoper is🤩) en wat als de prijzen over twee jaar omhoog zijn gegooid? Anyway… je moet de luxe hebben om maandelijks min 40 ekkies te missen en de aanschaf v d beugel te kunnen betalen. Hopelijk lukt het je zsm!
Die 40 euro vind ik prima te doen, maar die plaatsing vind ik best prijzig. Over 2 jaar is overdreven hoor, maar ik moet het wel even opzij gaan leggen! Denk dat ik in januari een afspraak ga maken, new year new me Ik zit er echt al zo lang tegenaan te hikken maar de ergernis van mijn gebit is zo groot. En je hebt gelijk hoor, hoe eerder hoe beter!
Ik liep er toen ik een afspraak wilde maken tegenaan dat bijna alle orthodontisten in mijn omgeving vol zaten en ik daarom pas een paar maanden later terecht kon voor een eerste afspraak toen ik belde. Als je volgend jaar niet te lang wil wachten zou je alvast een adviesconsult kunnen plannen (kostte iets van 30 euro), dan zit je nog nergens aan vast maar ben je wel al ‘binnen’ bij een praktijk. Na die afspraak had ik een beeld van het traject dat ik zou ingaan en een kosteninschatting, dat is misschien ook wel fijn om alvast te hebben. Je kunt dan altijd nog je uitgebreide intake wat later inplannen als je nog even wil sparen.
Gisteren heb ik met mijn tandarts aligners besproken. Ik heb vroeger gebeugeld maar nu 18 jr later is eea wat verschoven en heb ik 2 kronen voor in mijn mond waardoor de boel niet meer op een mooi rijtje staat. Ik vind het zonde.
Het gaat maar op een kleine correctie en de tandarts schat in dat het met 10 aligners gefixt is. Dat is nog geen half jaar
Ik heb om een kostenopgaaf gevraagd.
Heeft iemand voor een verhelijkbare periode aligners gehad? Wat was de opgaaf en wat waren de uiteindelijke kosten? Was je ook echt met de vooraf ingeschatte tijd klaar?
Vanmorgen heb ik op mijn ondertanden keramische slotjes gekregen. Over 3 weken krijg ik ook boven.
Het was supersnel gedaan. Binnen half uur stond ik weer buiten. Het gevoel valt me alles mee, maar er is nog geen correctie uitgevoerd.
Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen!