Beutyblogtopic XL #10

Oké gaan we weer.
Elk antwoord wat gegeven wordt is niet juist. Mensen kunnen niks meer zeggen zonder direct aangesproken te worden. Als ik nu noem dat het vermoeiend is dat we weer belanden in een maatschappelijke discussie in dit topic over beautybloggers krijg ik het bovenstaande antwoord, namelijk hoe vermoeiend het is om constant racisme te ervaren of er constant op te moeten reageren.

5 likes

Ik dacht eerst wellicht hetzelfde, maar inmiddels zie ik het zo: racisme zit duidelijk zo veel dieper dan je aanvankelijk denkt, onder de meest oppervlakkige shit zit nog racisme ‘verborgen’. Ik vind nu dus dat je een denkfout maakt, want niemand heeft er baat bij om elke discussie koste wat kost om te buigen richting racisme - tenzij er racisme aan ten grondslag ligt.
En bovendien, stel jezelf voor hoe het is als je daar op dagelijkse basis talloze keren mee te maken hebt. Ik zie dit forum als een ‘minimaatschappij’ die de Nederlandse maatschappij prima weerspiegelt. En dan te bedenken dat je binnen die maatschappij als POC ook nog eens de belastende taak toebedeeld hebt gekregen om het probleem op te lossen.
Eigenlijk is het enigszins ongelofelijk wat je zegt, zo van ‘even niet nu, want ik wil lekker forummen’. Ja, dat zouden POC ook graag willen, maar die kunnen niet achterover leunen en genieten van dezelfde privileges als jij.

Edit: Ook voor @Jetje

14 likes

Oké prima.
Ik ben er klaar mee.
Ga me er niet meer mee bemoeien.

Mega chill dat je die keuze hebt, geniet ervan !

27 likes

Ik vraag me af van wat voor soort forum jij lid wil zijn. Wil je lid zijn van een forum waar men streeft naar inclusiviteit voor alle members? Je houdt het alleen inclusief als ook in het beutyblogtopic racisme wordt aangekaart, niet als je zegt ‘ga maar naar het juiste topic’. Ik vind dat je in dit topic niet je privilegekaart kan inzetten om vervolgens op selectieve momenten dat andere topic in te duiken als je wilt dat dit een inclusief forum is.

3 likes

Hierbij het verzoek om de discussie rondom racisme/white privilege voort te zetten in het daarvoor bestemde topic: White privilege / racisme

We zijn het er allemaal mee eens dat het een relevant maatschappelijk probleem is en we proberen met het verplaatsen van deze discussie daar absoluut niks aan af te doen. Het is echter wel onze taak als moderators om ervoor te zorgen dat we ontopic blijven. Ongeacht het onderwerp. En dat is momenteel niet het geval.

73 likes

Omg wat ik klikte perongeuk op het hartje maar ik wil mij hiervan distantiëren!! Dit vertegenwoordigt totaal niet mijn visie excuus

Denk dat het gelukt is te verwijderen. Oef.

3 likes

Je kan een like weer intrekken

Doe ik zo’n 50x per dag

44 likes

Jaa dacht ik! Maar hij leek te bleven staan maaaar het is goedgekomen.

Groetjes van m’n uitschietende vingers.

2 likes

Omg kerstmutsen YES. ook off-topic sorry

3 likes

Ik zie geen kerstmutsen :cry:

1 like

Volgens mij ligt dat aan je thema. Er zijn er altijd een paar (of 1?) die het niet hebben dacht ik. Zodat je het kan ontvluchten als je wil haha.
Ik heb Dark en daarbij zie ik ze wel.

1 like

Nikkie gaat om 18.00 iets droppen, ben heel benieuwd

2 likes

Het is de trailer van haar docu!! Ben zo benieuwd daar naar!

38 likes

Linkje:

Wow ik ben suuuperbenieuwd! Ik ben nooit echt van de beautyguru’s geweest maar ik vond haar altijd wel heel sympathiek.

3 likes

Ja, in de trailer belt Nikkie een paar keer met Linda en ik denk dat hun vriendschap een hele mooie laag aan de docu gaat geven, heel persoonlijk.

3 likes

Die twee hebben volgens mij echt een hele fijne band. Ben zoooo excited!

Edit: lees op de insta van Linda dat de 28e de eerste aflevering is, dus zijn meerdere delen denk ik?

2 likes

Oooooh eindelijk! Kan niet wachten, ben zo benieuwd naar haar leven.

Oooh ik ben zo benieuwd! Leuk dat het meerdere afleveringen zijn ook!