Beutyblogtopic XL #11

Dit doet me denken aan dat de moeder van mijn middelbare school vriendje een t-shirt had met economy sucks. (Ok was in 2009, economie was ook kut)

4 likes

Ja in het Youtubers topic geloof ik!

2 likes

Zeg dat dit een grap is.

2 likes

Het was afgesproken geloof ik, maar niemand weet het hele verhaal.

2 likes

Ik zie deze heel vaak voorbij komen. Misschien repost van iemand anders?

2 likes

Bedoel je dat ze deze repost niet gedaan kan hebben of de info die erin staat? Want er staat eronder door wie het is gemaakt.

2 likes

Het is duidelijk aan welke kant jij staat in het conflict :joy:

73 likes

Ik denk het wel, ze post ook veel dingen tegen Zwarte Piet. Dat kan ook polariserend werken (maar het is de waarheid)

4 likes

Los van dat ik het echt oneens ben met dat het ‘maffe posts’ zijn (ik denk dat het belangrijk is dat er grote aandacht naartoe gaat, zeker gezien de situatie de afgelopen dagen), Instagram staat al dagen vol met zulke posts en iedereen en z’n moeder repost (in mijn omgeving, in ieder geval), dus zou niet echt snappen waarom Mascha zich er niet over uit zou willen spreken bij haar following.

32 likes

Het kan indd een beetje dubbel voelen hoor, wat je zegt, ‘ik repost ff en dan heb ik m’n goede daad ook weer gedaan’, maar denk dat het (vooral bij iemand met zo’n groot bereik) ook gewoon zorgt voor informatieverspreiding, en dat is natuurlijk ook al iets!

6 likes

Het viel mij ook al op bij Mas. Maar ze is niet de enige: ik zie heel veel mensen op Instagram pro-palestijnse stories posten terwijl ze anders nooit ĂŒberhaupt iets posten. Niets mis mee, maar wel verbazend.

3 likes

Zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die vorig jaar een zwart vierkantje op Instagram hebben gepost en zichzelf daarna een schouderklopje hebben gegeven omdat hun goede daad van het jaar weer volbracht was. :woman_shrugging:t2:

30 likes

Inderdaad, het zou leuk zijn als ze meer zou doen dan plaatjes delen wanneer het onderwerp trending is

3 likes

Ik denk dat je met dit soort instagram plaatjes en dit soort posts deze brandhaard over-simplificeert.

22 likes

Sowieso is die hele kwestie zo lastig dat ik me niet kan voorstellen dat al die mensen zich echt goed ingelezen hebben.

9 likes

Dus wat is precies het probleem, dat zij informatie deelt of de bron van wie zij informatie deelt?

Tuurlijk is heel veel meer over te zeggen, gelaagder / genuanceerder etc maar ik vind alle aandacht voor wat hier vandaag de dag gebeurt, goed. NOS begon zo laat met de berichtgeving hierover eergister, bizar

2 likes

Aha okay omdat het eerst over Mascha en de bron ging. Maar je hebt dus een issue met de vorm

Ik denk niet dat zo’n visual in algemene zin pretendeert compleet en alllesomvattend te zijn? Het is bedoeld om te informeren/prikkelen en afhankelijk van je eigen interesse/informatieverwerking en -vergaring logisch om er meer over op te zoeken vanuit div bronnen en kanten om je uiteindelijke mening te vormen

Ik begrijp niet zo goed de irritatie waarom Mascha dit niet zou mogen posten

12 likes

Ik ben dus iemand die dit geen handige actie vind van Mascha. Dit is namelijk geen kwestie die je in zo’n plaatje kunt “vereenvoudigen” en draagt wat mij betreft wel degelijk bij tot polarisatie. Het is de meest complexe strijd die wij denk ik kennen in de wereld.

8 likes

Mas en Gregor hebben het in de vlog van vandaag over plannen om een boot te kopen eens ze naar het nieuwe huis trekken. Zoeken ze naar een leuke naam voor die boot, komen ze bloedserieus met deze naam
 de Foefmobiel :joy:
Haha I can’t, ik weet niet eens waarom ik dit zo grappig vind

64 likes

Oh please noem het dan wet foef.

33 likes