Beutyblogtopic XL #11

ik dacht dat jij met jelly foef zou komen.

11 likes

Nehhhh, zo voorspelbaar

1 like

Inherent aan een plaatje is uiteraard dat je niet alle context en mitsen/maren kunt opnemen. Ik zie niet goed in waarom dat bij dit specifieke conflict niet zou kunnen. Het kan zijn dat zij toch op basis van wat ze nu ziet of heeft gelezen meer sympathiseert met of de situatie anders taxeert dan hoe jij dat doet. Hoe dat onnodig polariserend is, volg ik niet.
De meest complexe strijd in de wereld? ken nog wat brandhaarden die al eeuwenlange strijd opleveren, maar niet nodig om dat te gaan vergelijken

7 likes

Geen enkel ingewikkeld probleem leent zich voor zo’n insta plaatje vind ik. De bron is zelden echt duidelijk en betrouwbaar en ik geloof echt niet dat de mensen die het delen het plaatje goed lezen, laat staan er meer vanaf weten dan alleen het instaplaatje. Dat maakt het een een heel goede manier om desinformatie de wereld in te helpen, ingewikkelde kwesties te simplistisch voor te doen en daarmee te polariseren.

16 likes

Helemaal eens.

Als je bewustzijn wil creĂ«ren over zo’n enorm precair en ingewikkeld onderwerp, lijkt het me beter om een aantal verschillende nieuwsbronnen en naslagwerken door te geven, in plaats van een kek getekende cartoon met platte info.
De intentie is goed, maar het is weer een beetje makkelijk allemaal.

6 likes

Net als dat de meeste influencers een zwart vierkantje plaatsten tegen racisme. Was in de meeste gevallen ff een makkelijke post om “mee te doen” en daarna hoorde je er nooit meer iets van. Echt kul

2 likes

Ik heb toen veel meer gehad aan dat (veel te) kleine handje influencers die naslagwerken over wit huiswerk deelden.
Rot op met je vierkantje.

1 like

Maar oh wee als ze er niks over posten, dan is het voor vele mensen ook weer niet goed

4 likes

Mas heeft ooit in een vlog geroepen niet meer (politiek) gevoelige onderwerpen aan te snijden, omdat dat dat heftige reacties op kan roepen bij haar volgers. (Toen MH17 speelde vgm, but correct me if I’m wrong).
Dan vind ik het op z’n minst bijzonder om uitgerekend over IsraĂ«l/Palestina iets de ether in te slingeren.

6 likes

MH17 was in 2014, een mens kan in 7 jaar toch van mening veranderen?

Mas zei immers ook dat ze Mila niet in zou zetten voor spon en we weten allemaal hoe dat gaat :crazy_face:

24 likes

Ze doet toch geen #spon posts met M op haar instagram? Ze laat haar helaas wel zien in vlogs maar dat is wat anders.

1 like

Mascha heeft zich wel vaker geuit over een ogenschijnlijk simpel onderwerp, waarin ze gevaarlijk weinig verdieping toonde.

Of het nu gaat over dat iedere boot een unieke naam zou moeten hebben wettelijk , een ruzie met een buitenlands gezin in Limburg of zomaar iets roepen over hoe het standaard is met kinderen.

Dat is ook wel een gevoel wat overheerst bij mij als ze politieke plaatjes op instagram zet. Complex of eenvoudig maakt dan niet zo heel veel uit.

7 likes

Ik dacht ff dat mascha een pro israel plaatje had gepost gezien jullie reacties. Maar dit plaatje gaat toch gewoon over de situatie tussen die 2 landen.

2 likes

In other Mascha nieuws: wie zin heeft in irritainment, kijk de vlog vandaag vanaf 3:15 tot 4:10 ongeveer. “Dit is de Mascha die hiervoor afgestudeerd is, ontwikkeling van kinderen is echt my jam, dit is mijn :sparkles:andere kant :sparkles:” Op dat ene interessante toontje. Girl je bent 10 jaar geleden afgestudeerd en hebt er sindsdien niets meer mee gedaan.

60 likes

Ik ging door Gregor wel een beetje twijfelen over het woord ‘ceintuur’. Mascha gebruikt het voor de riem aan haar trenchcoat (klopt, volgens mij), maar dan zegt Gregor (vanaf 5:15): “Ja, gaat die in een baan om de aarde bijna, de ceintuur? (
) De ceintuurbaan?” Ceintuur is toch gewoon een juiste benaming?

1 like

Ja, dat is het eerste en ook het enige waar ik het woord ceintuur voor gebruik.
Zo’n band die je omknoopt. Anders noem ik het een riem.
Dat heeft niets met de aarde de maken haha.
Ceintuurbaan is de ringweg.

10 likes

Is Gregor in de war met evenaar? :thinking:

14 likes

Seriously lip dacht dat je kanker krijgt van aspartaam???:man_shrugging:

Nou
 volgens mij is het wel een kankerverwekkende stof.

Edit: is dus toch niet zo
 maar werd wel gedacht.

3 likes

Enkel in zéér hoge hoeveelheden. Denk aan dagelijks meer dan 5l light frisdrank.
In lagere normale hoeveelheden is er geen verband aangetoond.

Edit: wat je zelf zegt dus haha