Beutyblogtopic XL #11

Zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die vorig jaar een zwart vierkantje op Instagram hebben gepost en zichzelf daarna een schouderklopje hebben gegeven omdat hun goede daad van het jaar weer volbracht was. :woman_shrugging:t2:

30 likes

Inderdaad, het zou leuk zijn als ze meer zou doen dan plaatjes delen wanneer het onderwerp trending is

3 likes

Ik denk dat je met dit soort instagram plaatjes en dit soort posts deze brandhaard over-simplificeert.

22 likes

Sowieso is die hele kwestie zo lastig dat ik me niet kan voorstellen dat al die mensen zich echt goed ingelezen hebben.

9 likes

Dus wat is precies het probleem, dat zij informatie deelt of de bron van wie zij informatie deelt?

Tuurlijk is heel veel meer over te zeggen, gelaagder / genuanceerder etc maar ik vind alle aandacht voor wat hier vandaag de dag gebeurt, goed. NOS begon zo laat met de berichtgeving hierover eergister, bizar

2 likes

Aha okay omdat het eerst over Mascha en de bron ging. Maar je hebt dus een issue met de vorm

Ik denk niet dat zo’n visual in algemene zin pretendeert compleet en alllesomvattend te zijn? Het is bedoeld om te informeren/prikkelen en afhankelijk van je eigen interesse/informatieverwerking en -vergaring logisch om er meer over op te zoeken vanuit div bronnen en kanten om je uiteindelijke mening te vormen

Ik begrijp niet zo goed de irritatie waarom Mascha dit niet zou mogen posten

12 likes

Ik ben dus iemand die dit geen handige actie vind van Mascha. Dit is namelijk geen kwestie die je in zo’n plaatje kunt ā€œvereenvoudigenā€ en draagt wat mij betreft wel degelijk bij tot polarisatie. Het is de meest complexe strijd die wij denk ik kennen in de wereld.

8 likes

Mas en Gregor hebben het in de vlog van vandaag over plannen om een boot te kopen eens ze naar het nieuwe huis trekken. Zoeken ze naar een leuke naam voor die boot, komen ze bloedserieus met deze naam… de Foefmobiel :joy:
Haha I can’t, ik weet niet eens waarom ik dit zo grappig vind

64 likes

Oh please noem het dan wet foef.

33 likes

ik dacht dat jij met jelly foef zou komen.

11 likes

Nehhhh, zo voorspelbaar

1 like

Inherent aan een plaatje is uiteraard dat je niet alle context en mitsen/maren kunt opnemen. Ik zie niet goed in waarom dat bij dit specifieke conflict niet zou kunnen. Het kan zijn dat zij toch op basis van wat ze nu ziet of heeft gelezen meer sympathiseert met of de situatie anders taxeert dan hoe jij dat doet. Hoe dat onnodig polariserend is, volg ik niet.
De meest complexe strijd in de wereld? ken nog wat brandhaarden die al eeuwenlange strijd opleveren, maar niet nodig om dat te gaan vergelijken

7 likes

Geen enkel ingewikkeld probleem leent zich voor zo’n insta plaatje vind ik. De bron is zelden echt duidelijk en betrouwbaar en ik geloof echt niet dat de mensen die het delen het plaatje goed lezen, laat staan er meer vanaf weten dan alleen het instaplaatje. Dat maakt het een een heel goede manier om desinformatie de wereld in te helpen, ingewikkelde kwesties te simplistisch voor te doen en daarmee te polariseren.

16 likes

Helemaal eens.

Als je bewustzijn wil creĆ«ren over zo’n enorm precair en ingewikkeld onderwerp, lijkt het me beter om een aantal verschillende nieuwsbronnen en naslagwerken door te geven, in plaats van een kek getekende cartoon met platte info.
De intentie is goed, maar het is weer een beetje makkelijk allemaal.

6 likes

Net als dat de meeste influencers een zwart vierkantje plaatsten tegen racisme. Was in de meeste gevallen ff een makkelijke post om ā€œmee te doenā€ en daarna hoorde je er nooit meer iets van. Echt kul

2 likes

Ik heb toen veel meer gehad aan dat (veel te) kleine handje influencers die naslagwerken over wit huiswerk deelden.
Rot op met je vierkantje.

1 like

Maar oh wee als ze er niks over posten, dan is het voor vele mensen ook weer niet goed…

4 likes

Mas heeft ooit in een vlog geroepen niet meer (politiek) gevoelige onderwerpen aan te snijden, omdat dat dat heftige reacties op kan roepen bij haar volgers. (Toen MH17 speelde vgm, but correct me if I’m wrong).
Dan vind ik het op z’n minst bijzonder om uitgerekend over IsraĆ«l/Palestina iets de ether in te slingeren.

6 likes

MH17 was in 2014, een mens kan in 7 jaar toch van mening veranderen?

Mas zei immers ook dat ze Mila niet in zou zetten voor spon en we weten allemaal hoe dat gaat :crazy_face:

24 likes

Ze doet toch geen #spon posts met M op haar instagram? Ze laat haar helaas wel zien in vlogs maar dat is wat anders.

1 like