Ik dacht dat het al langer bekend was dat het onzin is dat je kanker krijgt van een colaatje
Cynthia heeft dus weer een boek gelezen en nu moet er GEPREDIKT WORDEN “We hoeven helemaal niet bang te zijn voor ons eten! Eet wanneer je honger hebt! Minder regels rondom eten!”
Dat moet toch doodvermoeiend zijn. Om de zoveel tijd weer allerlei nieuwe inzichten en doorbraken rondom (gezond) eten en dan slaat het daarna weer helemaal om. Straks is het weer “ik hou van mijn lichaam dus ik vergiftig het niet met dingen die er niet goed voor zijn #cleaneating. ik ben meer waard.”
En ik denk dat er vast meer mensen zijn die dat hebben, maar waarom moet dat dan iedere keer rondgetetterd worden als de echte waarheid en wijsheid
Haha ja maar zij heeft toch ook een tijdje 2l cola light per dag gedronken? Geen 5 inderdaad en nu niet meer, maar dat vertelde ze altijd in haar posts over dat ze nu alleen nog maar water drinkt
Ik vind het vooral zo grappig dat ze dit boek nu een soort van presenteert als ‘De waarheid over voeding’, terwijl voeding nou juist iets is waar de meningen ernstig over verdeeld zijn. De een zweert bij een plantaardig dieet, volgens de ander heb je dierlijke producten juist nodig, de volgende zegt dat intermittent fasting het beste is, weer een ander zegt dat je juist 6 eetmomenten per dag moet hebben, etc. Heb het idee dat als ze een boek had gelezen met tegenovergestelde conclusies/standpunten dat ze dat dan had gepresenteerd als: Nou jongens zo zit het dus in elkaar met voeding!
Het klinkt ook wel alsof t niet volstaat met bijzondere inzichten maar gewoon nuchtere informatie ofzo. Lijkt mij veel te saai om een heel boek over eten te lezen maar t klinkt verder wel interessant vind ik
Wat een nietszeggend interview. En wat een raar oordeel over mensen met schulden. Je kan natuurlijk betwijfelen of ze die schuld echt hebben, maar in haar geliefde Amerika is het redelijk normaal om mensen te benaderen met gofundme linkjes als ze een schuld hebben. Bijzonder dat ze het triest noemt.
Ik vraag me ook af of ze de vraag van verzet goed begreep?
Ze zegt het ook zo bot. Ik kan me niet voorstellen dat mensen haar zo’n linkje sturen met de tekst ‘Ik kan mijn studie niet betalen kun je dat even voor me aflossen??’ Lekker overdreven weer.
Jaa as inderdaad @papierhier . Ken via via twee meisjes met ouders met goede banen die een GoFundMe zijn gestart voor vrijwilligerswerk (school bouwen ergens in een nader te bepalen land in Afrika was het plan geloof ik) en dat vind ik schaamteloos. Maar er zijn ook situaties waarin ik me wel kan voorstellen dat je het probeert bij iemand die het lekker breed laat hangen in vlogs. Als je echt wanhopig bent, snap ik het wel.
Eerlijk gezegd hoeft een wildvreemde mij ook niet te benaderen om een studieschuld ofzo voor hem/haar af te betalen. Ik vind het ook raar dat je een wildevreemde daar een bericht over stuurt. Ja, hij/zij denkt misschien Mascha te kennen maar het is natuurlijk geen familie of vriendin ofzo. En waarom denken mensen dat Mascha dat voor hun zou gaan betalen, alleen maar omdat ze meer geld heeft dan de gemiddelde Nederlander.
Dit is best wel normaal op social media? Er worden overal gofundme’s gedeeld. Ze had echt niet in haar eentje die hele schuld hoeven te betalen, maar waarschijnlijk werd er gevraagd of ze het ook wilde delen onder haar volgers.
Ik vind er echt wel wat dat ze mensen die om hulp vragen triest noemt. Je weet niet wat er speelt? Snap best dat ze geen zin heeft om jan en alleman geld te geven of dingen te delen, maar om deze mensen als triest te bestempelen? Niet heel aardig en vind het eigenlijk ook niks voor Mascha.
Precies dit. Je kent het verhaal niet, wat nou als je als in de toeslagenaffaire terecht bent gekomen en plots alles kwijt raakt. Dan zou ik alles op alles zetten incl DM sturen naar influencers.
Het gaat wel verder dan dat hoor. Joshua Wolrich is arts en heeft het ook veel over hoe er in de medische wereld wordt gekeken naar mensen met overgewicht (bijv ernstige medische aandoeningen worden automatisch gelinkt aan het overgewicht en daardoor niet op de juiste manier behandeld). Hij heeft het echt over het stigma dat op overgewicht zit en sowieso dat onze gezondheid veel te veel gelinkt wordt aan gewicht. Ik vind het mega interessant om hem te volgen op Instagram en ga het boek zeker lezen
Ik zag vandaag toevallig iemand een gofundme delen omdat haar kat geopereerd moest worden en ze geen verzekering hadden omdat die kat al oud was toen ze hem kregen. Kosten zouden tussen de 400-900 euro zijn. Ik snap wel dat niet iedereen dat op zijn rekening heeft, maar het voelt toch… gek. De reden klinkt aannemelijk maar je kan dan toch ook een reservepotje starten voor dit soort gevallen?
Niet iedereen heeft het geld om een reservepotje te starten. Dit klinkt echt een beetje als: waarom worden arme mensen niet gewoon rijk 🥲
Niemand verplicht je om iets te doneren maar als een paar mensen het wel doen kan dat enorm helpen, ik zie het probleem dan niet helemaal.
Ja, maar delen op je eigen pagina en daar vragen of mensen dit willen delen, of iemand persoonlijk benaderen en vragen je hele schuld te betalen, daar vind ik nogal wat verschil in zitten.
Dat realiseer ik me ook, maar als in op insta zie dat er wel regelmatig allerlei beautyproducten worden gekocht, kan ik me niet voorstellen dat je niet een paar euro per maand opzij kan zetten.
Favoriete plaats, in de Walmart tussen de cereals… Van alle plaatsen waar je al geweest bent kies je dat hahah
Over die studieschuld kon ze wel op een minder botte manier zeggen maar verder begrijp ik het probleem helemaal niet. Het is Mascha haar verantwoordelijkheid toch niet om iemand anders studieschuld af te lossen. En waar stopt het dan als ze dit voor één volger doet, krijgt ze vervolgens een hele groep andere mensen die hetzelfde van haar verwachten
Ik betwijfel of dat zo is gebeurd. Mascha overdrijft altijd nogal.
Mascha veranderd steeds meer in een privileged Karen achtig type. Ze was toch altijd best sympathiek maar dat wordt steeds minder.
Dit doet me denken aan een van de eerste dingenbdie ik vroeger op t egf over haar las. Ik kende haar verder niet toen. Maar toen werd er ook iets gezegd van ze was de ene x super blij met haar lichaam en de andere x ging ze weer super gezond doen omdat iemand een opmerking had gemaakt.
Lijkt me zo vermoeiend als je elke x zo zwaar overtuigd van iets bent en dan heel je leven er op aanpast.