Beutyblogtopic XL #11

Dit. Hierboven wordt het precair, ingewikkeld, meest complexe ooit, moet je genuanceerd mee omgaan etc etc etc genoemd. Terwijl het in mijn ogen in de basis toch echt een vrij simpel verhaal is. Is het probleem juist niet dat mensen (zoals hierboven) en landen al jaren hun best doen om hier maar absoluut geen stelling in te nemen? Daarmee suggererend dat hier twee krachten een soort van eerlijke, maar complexe strijd voeren?

42 likes

Mascha heeft zich wel vaker geuit over een ogenschijnlijk simpel onderwerp, waarin ze gevaarlijk weinig verdieping toonde.

Of het nu gaat over dat iedere boot een unieke naam zou moeten hebben wettelijk , een ruzie met een buitenlands gezin in Limburg of zomaar iets roepen over hoe het standaard is met kinderen.

Dat is ook wel een gevoel wat overheerst bij mij als ze politieke plaatjes op instagram zet. Complex of eenvoudig maakt dan niet zo heel veel uit.

7 likes

Ik dacht ff dat mascha een pro israel plaatje had gepost gezien jullie reacties. Maar dit plaatje gaat toch gewoon over de situatie tussen die 2 landen.

2 likes

In other Mascha nieuws: wie zin heeft in irritainment, kijk de vlog vandaag vanaf 3:15 tot 4:10 ongeveer. “Dit is de Mascha die hiervoor afgestudeerd is, ontwikkeling van kinderen is echt my jam, dit is mijn :sparkles:andere kant :sparkles:” Op dat ene interessante toontje. Girl je bent 10 jaar geleden afgestudeerd en hebt er sindsdien niets meer mee gedaan.

60 likes

Ik ging door Gregor wel een beetje twijfelen over het woord ‘ceintuur’. Mascha gebruikt het voor de riem aan haar trenchcoat (klopt, volgens mij), maar dan zegt Gregor (vanaf 5:15): “Ja, gaat die in een baan om de aarde bijna, de ceintuur? (…) De ceintuurbaan?” Ceintuur is toch gewoon een juiste benaming?

1 like

Ja, dat is het eerste en ook het enige waar ik het woord ceintuur voor gebruik.
Zo’n band die je omknoopt. Anders noem ik het een riem.
Dat heeft niets met de aarde de maken haha.
Ceintuurbaan is de ringweg.

10 likes

Is Gregor in de war met evenaar? :thinking:

14 likes

Seriously lip dacht dat je kanker krijgt van aspartaam???:man_shrugging:

Nou… volgens mij is het wel een kankerverwekkende stof.

Edit: is dus toch niet zo… maar werd wel gedacht.

3 likes

Enkel in zéér hoge hoeveelheden. Denk aan dagelijks meer dan 5l light frisdrank.
In lagere normale hoeveelheden is er geen verband aangetoond.

Edit: wat je zelf zegt dus haha

Ik dacht dat het al langer bekend was dat het onzin is dat je kanker krijgt van een colaatje

3 likes

Cynthia heeft dus weer een boek gelezen en nu moet er GEPREDIKT WORDEN “We hoeven helemaal niet bang te zijn voor ons eten! Eet wanneer je honger hebt! Minder regels rondom eten!”

Dat moet toch doodvermoeiend zijn. Om de zoveel tijd weer allerlei nieuwe inzichten en doorbraken rondom (gezond) eten en dan slaat het daarna weer helemaal om. Straks is het weer “ik hou van mijn lichaam dus ik vergiftig het niet met dingen die er niet goed voor zijn #cleaneating. ik ben meer waard.”
En ik denk dat er vast meer mensen zijn die dat hebben, maar waarom moet dat dan iedere keer rondgetetterd worden als :pray: de echte waarheid en wijsheid :pray:

31 likes

Haha ja maar zij heeft toch ook een tijdje 2l cola light per dag gedronken? Geen 5 inderdaad en nu niet meer, maar dat vertelde ze altijd in haar posts over dat ze nu alleen nog maar water drinkt :v:

1 like

Ik vind het vooral zo grappig dat ze dit boek nu een soort van presenteert als ‘De waarheid over voeding’, terwijl voeding nou juist iets is waar de meningen ernstig over verdeeld zijn. De een zweert bij een plantaardig dieet, volgens de ander heb je dierlijke producten juist nodig, de volgende zegt dat intermittent fasting het beste is, weer een ander zegt dat je juist 6 eetmomenten per dag moet hebben, etc. Heb het idee dat als ze een boek had gelezen met tegenovergestelde conclusies/standpunten dat ze dat dan had gepresenteerd als: Nou jongens zo zit het dus in elkaar met voeding!

8 likes

Het klinkt ook wel alsof t niet volstaat met bijzondere inzichten maar gewoon nuchtere informatie ofzo. Lijkt mij veel te saai om een heel boek over eten te lezen maar t klinkt verder wel interessant vind ik

1 like

Wat een nietszeggend interview. En wat een raar oordeel over mensen met schulden. Je kan natuurlijk betwijfelen of ze die schuld echt hebben, maar in haar geliefde Amerika is het redelijk normaal om mensen te benaderen met gofundme linkjes als ze een schuld hebben. Bijzonder dat ze het triest noemt.

Ik vraag me ook af of ze de vraag van verzet goed begreep?

14 likes

Ze zegt het ook zo bot. Ik kan me niet voorstellen dat mensen haar zo’n linkje sturen met de tekst ‘Ik kan mijn studie niet betalen kun je dat even voor me aflossen??’ Lekker overdreven weer.

3 likes

Jaa as inderdaad @papierhier . Ken via via twee meisjes met ouders met goede banen die een GoFundMe zijn gestart voor vrijwilligerswerk (school bouwen ergens in een nader te bepalen land in Afrika was het plan geloof ik) en dat vind ik schaamteloos. Maar er zijn ook situaties waarin ik me wel kan voorstellen dat je het probeert bij iemand die het lekker breed laat hangen in vlogs. Als je echt wanhopig bent, snap ik het wel.

3 likes

Eerlijk gezegd hoeft een wildvreemde mij ook niet te benaderen om een studieschuld ofzo voor hem/haar af te betalen. Ik vind het ook raar dat je een wildevreemde daar een bericht over stuurt. Ja, hij/zij denkt misschien Mascha te kennen maar het is natuurlijk geen familie of vriendin ofzo. En waarom denken mensen dat Mascha dat voor hun zou gaan betalen, alleen maar omdat ze meer geld heeft dan de gemiddelde Nederlander.

14 likes

Dit is best wel normaal op social media? Er worden overal gofundme’s gedeeld. Ze had echt niet in haar eentje die hele schuld hoeven te betalen, maar waarschijnlijk werd er gevraagd of ze het ook wilde delen onder haar volgers.

Ik vind er echt wel wat dat ze mensen die om hulp vragen triest noemt. Je weet niet wat er speelt? Snap best dat ze geen zin heeft om jan en alleman geld te geven of dingen te delen, maar om deze mensen als triest te bestempelen? Niet heel aardig en vind het eigenlijk ook niks voor Mascha.

19 likes