Beutyblogtopic XL #11

Precies dit. Je kent het verhaal niet, wat nou als je als in de toeslagenaffaire terecht bent gekomen en plots alles kwijt raakt. Dan zou ik alles op alles zetten incl DM sturen naar influencers.

9 likes

Het gaat wel verder dan dat hoor. Joshua Wolrich is arts en heeft het ook veel over hoe er in de medische wereld wordt gekeken naar mensen met overgewicht (bijv ernstige medische aandoeningen worden automatisch gelinkt aan het overgewicht en daardoor niet op de juiste manier behandeld). Hij heeft het echt over het stigma dat op overgewicht zit en sowieso dat onze gezondheid veel te veel gelinkt wordt aan gewicht. Ik vind het mega interessant om hem te volgen op Instagram en ga het boek zeker lezen

5 likes

Ik zag vandaag toevallig iemand een gofundme delen omdat haar kat geopereerd moest worden en ze geen verzekering hadden omdat die kat al oud was toen ze hem kregen. Kosten zouden tussen de 400-900 euro zijn. Ik snap wel dat niet iedereen dat op zijn rekening heeft, maar het voelt toch… gek. De reden klinkt aannemelijk maar je kan dan toch ook een reservepotje starten voor dit soort gevallen?

1 like

Niet iedereen heeft het geld om een reservepotje te starten. Dit klinkt echt een beetje als: waarom worden arme mensen niet gewoon rijk 🥲

Niemand verplicht je om iets te doneren maar als een paar mensen het wel doen kan dat enorm helpen, ik zie het probleem dan niet helemaal.

8 likes

Ja, maar delen op je eigen pagina en daar vragen of mensen dit willen delen, of iemand persoonlijk benaderen en vragen je hele schuld te betalen, daar vind ik nogal wat verschil in zitten.

Dat realiseer ik me ook, maar als in op insta zie dat er wel regelmatig allerlei beautyproducten worden gekocht, kan ik me niet voorstellen dat je niet een paar euro per maand opzij kan zetten.

1 like

Favoriete plaats, in de Walmart tussen de cereals… :roll_eyes: Van alle plaatsen waar je al geweest bent kies je dat hahah

Over die studieschuld kon ze wel op een minder botte manier zeggen maar verder begrijp ik het probleem helemaal niet. Het is Mascha haar verantwoordelijkheid toch niet om iemand anders studieschuld af te lossen. En waar stopt het dan als ze dit voor één volger doet, krijgt ze vervolgens een hele groep andere mensen die hetzelfde van haar verwachten

17 likes

Ik betwijfel of dat zo is gebeurd. Mascha overdrijft altijd nogal.

5 likes

Mascha veranderd steeds meer in een privileged Karen achtig type. Ze was toch altijd best sympathiek maar dat wordt steeds minder.

37 likes

Dit doet me denken aan een van de eerste dingenbdie ik vroeger op t egf over haar las. Ik kende haar verder niet toen. Maar toen werd er ook iets gezegd van ze was de ene x super blij met haar lichaam en de andere x ging ze weer super gezond doen omdat iemand een opmerking had gemaakt.
Lijkt me zo vermoeiend als je elke x zo zwaar overtuigd van iets bent en dan heel je leven er op aanpast.

2 likes

Dit soort dingen vind ik wel meevallen.

Ik zag er vorige week 1 voorbij komen van iemand die 1 miljoen als doel had, omdat ze een eigen huis wilde kopen. Die vond ik best wel tja apart te noemen.

3 likes

Ik snap überhaupt niet waarom arme mensen of mensen in de bijstand vaak 5 katten en 3 chiwawa’s hebben

9 likes

Omdat ook arme mensen behoefte hebben aan liefde? Omdat ze die al hadden voor het leven om de hoek kwam? Omdat ze het willen?

Gelukkig mag ik zelf weten waar ik mijn geld aan uit geef. Net als ieder ander.

Behoorlijk denigrerend dit.

74 likes

En zeker geen telefoon van na 2010!!!

17 likes

Waarom hebben arme mensen überhaupt een telefoon!!! Waarom gaan ze niet gewoon werken om rijk te worden???

21 likes

Ik denk dat Tskkie snapt dat ze een domme opmerking gemaakt heeft :sweat_smile:

Althans, dat hoop ik.

3 likes

Ik snap jullie maar ergens zit er wel een grens daarin. Men kan misschien ook net een mega dure auto of iPhone betalen maar als ze daarna op een houtje moet bijten en moet vragen of iemand anders bijvoorbeeld schade wil betalen of geen essentiële dingen meer kan kopen, dan hebben ze toch ergens een verkeerde keuze gemaakt. Huisdieren zijn sowieso een lastige, omdat die als kinderen voor je kunnen zijn. Vind ik niet vallen onder iets materialistisch ofzo. Roken vind ik wel vaak een puntje van verbetering om geld te besparen bijvoorbeeld. Ik heb dit nu getypt en denk ja wat is eigenlijk de reden om hier überhaupt een mening over te hebben. Hun geld hun leven.

9 likes

Misschien is mijn opmerking provocerend maar je kan ook 1 huisdier hebben! Er zijn zat voorbeelden van mensen die het al niet breed hebben en toch veel huisdieren nemen bijv en dan in de knoop komen met dierenarts kosten. Ik ken persoonlijk meerdere voorbeelden ervan. Dus niet gelijk allemaal op jullie achterste benen staan

10 likes

Maar als je om wat voor reden ook in de bijstand terecht komt ( en dat doe je echt niet omdat het zo makkelijk is, de bijstand is de absolute hel) moet je dan maar afstand doen van je huisdieren, ofzo?

13 likes

Maar daar ging het hier helemaal niet om? Het voorbeeld dat genoemd werd ging over de kosten van een operatie voor één kat. Volgens mij begon jij over 5 huisdieren zonder echt een aanleiding?