Beutyblogtopic XL #11

Je kunt ook arm worden of in de bijstand belanden als je al die huisdieren al had vanuit de tijd dat je wel geld had. Die huisdieren zijn dan vaak het enige wat die mensen nog hebben, moeten ze die dan maar weg doen?
Snap best dat menig mens dat niet over z’n hart van verkrijgen, zou ik ook niet kunnen.
Een huisdier aanschaffen terwijl je al geen geld hebt om er voor te zorgen is dan weer wat anders.

7 likes

Hierboven werden mensen ook veroordeeld hoor omdat ze mascha om geld vroegen. Dat is minstens net zo judgemental als mijn huisdieren opmerking

Ik zeg nu juist de tijd dat ik mensen bedoel die het al niet breed hebben en er nog dertien katten bij nemen

Maar hoe is dat relevant? Dit kom je zelf uit het niets toevoegen. Alsof je even extra wil bewijzen dat arme mensen domme keuzes maken terwijl dit nooit zo zwart/wit is als jij nu stelt.

Daarom is jouw opmerking ook heel anders dan die al gegeven waren.

2 likes

Dat zei je niet in je eerste post.

2 likes

Aannames. Jij verzint nu dat ik dat vind

1 like

…. Ben jij een trol? Dit zeg je zelf 🥲

2 likes

Ik wil niks bewijzen. Ik snap niet wat een trol is en waarom dat gelijk word gezegd als je uit het gareel loopt. Of dat nou hier is of op Twitter. Ik vind dat mensen in de bijstand veel meer begeleiding zouden moeten krijgen in financiële keuzes die ze maken en een stimulans voor werk op een positieve manier zouden moeten krijgen

3 likes

Kijk, dat is een hele andere insteek. Wat je nu zegt is namelijk helemaal niet veroordelend.

4 likes

Ik kan me namelijk ook voorstellen dat je veel gelukkiger word van werken en daarbij meer inkomsten maar ook meer vrije keuze dan die controle van de bijstand. Die bijstand is verschrikkelijk en kan me heeeel goed voorstellen dat je juist door die kut situatie wellicht een minder verstandige financiële keuze maakt

2 likes

Zelfs al is het waar dat “arme mensen vaak veel huisdieren hebben”, is het dan niet constructiever om te gaan kijken naar de reden waarom? Ik ben zelf een tijdje werkloos/arbeidsongeschikt geweest en ik kon gelukkig nog de eindjes aan elkaar knopen om grotendeels mijn levensstijl van voordien te behouden.
Maar er heerst zo’n groot taboe op niet werken, op arm zijn, op van een uitkering leven. Als ik me zelfs voelde alsof ik naar de marge van de maatschappij was verbannen, hoe moet iemand met échte problemen zich dan voelen, vraag ik me af.

Dan snap ik het wel als je je geluk in andere dingen gaat zoeken, bijvoorbeeld in huisdieren of erger: drinken en roken.

32 likes

Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat ik nog liever m’n nier verkoop dan dat ik ooit m’n huisdier wegdoe. Als ik zo in de problemen kom dat ik niet kan rondkomen, dan word ik zo iemand van wie mensen niet gaan snappen hoe ik een kat kan hebben als ik niet eens voor mezelf kan zorgen. Jammer dan. Dat zou m’n laatste beetje geluk zijn.

17 likes

Persoonlijk geef ik zwervers die om geld vragen ook alleen maar maaltijden (met een maximale waarde van €2.25) die voldoen aan de schijf van vijf en waar minstens 1 superfood inzit.

Met geld kopen ze toch alleen maar drugs en ik als niet-thuisloze kan vanaf mijn hoge paard natuurlijk beter beslissen :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

72 likes

Maar waarom begeleiding bij hun keuzes? Wie beoordeelt er dan welke keuzes goed of fout zijn? Jij? De rijke weldoener? De buurvrouw?

Hoe zie je dit voor je? Je bonnetjes inleveren en dat de maatschappelijk werker dan gaat zeggen: nou, nou een biefstukje zelfs! Daar had je een hele pan nasi van kunnen maken!
(Komen geheid trauma’s van (sorry, grapje tussendoor).)

Ik vind dit alsnog net zo veroordelend.

6 likes

Ik geef ze altijd mijn HelloFresh kortingscodes en dan vertel ik ze dat ze met een extra bakje vla en wat brood maar €2,63 per maaltijd uit hoeven te geven. Dat heb je zo bij elkaar gebedeld als je maar van die verdomde drugs kan afblijven natuurlijk.

Zo ben ik gewoon :sun_with_face:
Als ik iemand zie dan moet ik gewoon helpen

50 likes

Ik snap niet zo goed wat deze overdreven (cynische?) nepdiscussie toevoegt aan het gesprek. Zeker om daarbij situaties van daklozen te gebruiken vind ik vreemd.
of gewoon goedbedoelde algemene adviezen die totaal niet veroordelend zijn bedoeld (zoals die van mij over hello Fresh)

10 likes

Ik werd echt weer kriegel van het zinnetje over de haverkoeken die Cynthia voor haar assistent gekocht had:

Typisch ‘kijk hoe goed van mij, ze wilde ze zelf betalen maar ik heb ze voor haar betaald!!!1!!1’ classic cynth

102 likes

Dit dacht ik ook precies toen ik het las
mother Theresa is er niets bij

25 likes

Hahaha. Classic Cynth idd. (irritatie is wel makkelijker te handelen voor me dan de jaloezie die ik eigenlijk voel vanwege de bedragen die zij er zonder moeilijk doen doorheen smijt maar okee)

3 likes

Ja inderdaad, vooral het stukje tussen aanhalingstekens is zo irritant. Waarom moet je dat in hemelsnaam benadrukken

2 likes