Beutyblogtopic XL #11

Dat zeg ik toch niet niet! Ik ken alleen zat mensen die ze er nog bij nemen als ze het al niet breed hebben

2 likes

Dit heet anekdotisch bewijs en is niet heel veel waard.

2 likes

Het is wel waar dat ze niet altijd de meest verstandige keuzes maken

4 likes

Nou, laat maar gaan. Ik word hier echt woedend van.
De groeten zeg.

22 likes

Jaa op tv zullen de programmamakers echt wel kiezen voor de sensatie en stellen waarbij er nog wat te verbeteren valt. Vind het dan jammer dat daarmee een beeld wordt geschept, waarbij ik zelf misschien ook wel door beĆÆnvloed raak/vooroordelen vorm.
Vraag me wel af of er een verband is tussen opleidingsniveau/salaris en roken/aantal huisdieren etc. Of misschien dat die mensen hun ā€˜leegte’ proberen te vullen? Maar ja dat zijn allemaal aannames, je weet t pas als je het van dichtbij meemaakt.

2 likes

Lekker bezig meid.

8 likes

:+1:t2: Is goed meid

4 likes

Ik zie dat de sfeer hier nog precies zo is als op ellegirl vroeger. Als je iets uit het gareel loopt krijg je gelijk weer het hele forum over je heen

12 likes

Dat is helemaal niet zo? Het gaat hier over een gofundme voor een operatie voor een kat van 900 euro en jij trekt dan meteen de conclusie dat arme mensen altijd 5 katten en chihuahua’s hebben en niet gewoon maar ƩƩn huisdier. Terwijl het letterlijk ging over een situatie met ƩƩn kat.

17 likes

Oei dit is in ieder geval niet wat ik wilde veroorzaken met mijn eerste bericht. Ik deel dit standpunt ook niet.

2 likes

Je kunt ook arm worden of in de bijstand belanden als je al die huisdieren al had vanuit de tijd dat je wel geld had. Die huisdieren zijn dan vaak het enige wat die mensen nog hebben, moeten ze die dan maar weg doen?
Snap best dat menig mens dat niet over z’n hart van verkrijgen, zou ik ook niet kunnen.
Een huisdier aanschaffen terwijl je al geen geld hebt om er voor te zorgen is dan weer wat anders.

7 likes

Hierboven werden mensen ook veroordeeld hoor omdat ze mascha om geld vroegen. Dat is minstens net zo judgemental als mijn huisdieren opmerking

Ik zeg nu juist de tijd dat ik mensen bedoel die het al niet breed hebben en er nog dertien katten bij nemen

Maar hoe is dat relevant? Dit kom je zelf uit het niets toevoegen. Alsof je even extra wil bewijzen dat arme mensen domme keuzes maken terwijl dit nooit zo zwart/wit is als jij nu stelt.

Daarom is jouw opmerking ook heel anders dan die al gegeven waren.

2 likes

Dat zei je niet in je eerste post.

2 likes

Aannames. Jij verzint nu dat ik dat vind

1 like

…. Ben jij een trol? Dit zeg je zelf 🄲

2 likes

Ik wil niks bewijzen. Ik snap niet wat een trol is en waarom dat gelijk word gezegd als je uit het gareel loopt. Of dat nou hier is of op Twitter. Ik vind dat mensen in de bijstand veel meer begeleiding zouden moeten krijgen in financiƫle keuzes die ze maken en een stimulans voor werk op een positieve manier zouden moeten krijgen

3 likes

Kijk, dat is een hele andere insteek. Wat je nu zegt is namelijk helemaal niet veroordelend.

4 likes

Ik kan me namelijk ook voorstellen dat je veel gelukkiger word van werken en daarbij meer inkomsten maar ook meer vrije keuze dan die controle van de bijstand. Die bijstand is verschrikkelijk en kan me heeeel goed voorstellen dat je juist door die kut situatie wellicht een minder verstandige financiƫle keuze maakt

2 likes