Beutyblogtopic XL #11

Zelfs al is het waar dat “arme mensen vaak veel huisdieren hebben”, is het dan niet constructiever om te gaan kijken naar de reden waarom? Ik ben zelf een tijdje werkloos/arbeidsongeschikt geweest en ik kon gelukkig nog de eindjes aan elkaar knopen om grotendeels mijn levensstijl van voordien te behouden.
Maar er heerst zo’n groot taboe op niet werken, op arm zijn, op van een uitkering leven. Als ik me zelfs voelde alsof ik naar de marge van de maatschappij was verbannen, hoe moet iemand met échte problemen zich dan voelen, vraag ik me af.

Dan snap ik het wel als je je geluk in andere dingen gaat zoeken, bijvoorbeeld in huisdieren of erger: drinken en roken.

32 likes

Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat ik nog liever m’n nier verkoop dan dat ik ooit m’n huisdier wegdoe. Als ik zo in de problemen kom dat ik niet kan rondkomen, dan word ik zo iemand van wie mensen niet gaan snappen hoe ik een kat kan hebben als ik niet eens voor mezelf kan zorgen. Jammer dan. Dat zou m’n laatste beetje geluk zijn.

17 likes

Persoonlijk geef ik zwervers die om geld vragen ook alleen maar maaltijden (met een maximale waarde van €2.25) die voldoen aan de schijf van vijf en waar minstens 1 superfood inzit.

Met geld kopen ze toch alleen maar drugs en ik als niet-thuisloze kan vanaf mijn hoge paard natuurlijk beter beslissen :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

72 likes

Maar waarom begeleiding bij hun keuzes? Wie beoordeelt er dan welke keuzes goed of fout zijn? Jij? De rijke weldoener? De buurvrouw?

Hoe zie je dit voor je? Je bonnetjes inleveren en dat de maatschappelijk werker dan gaat zeggen: nou, nou een biefstukje zelfs! Daar had je een hele pan nasi van kunnen maken!
(Komen geheid trauma’s van (sorry, grapje tussendoor).)

Ik vind dit alsnog net zo veroordelend.

6 likes

Je kan ze ook eerst voor je laten werken he. Ja tuurlijk mag jij een maaltijd, maar eerst moet je mijn boodschappen voor mij doen en thuisbrengen. Dan leren ze eindelijk iets over de waarde van geld.

19 likes

Ik geef ze altijd mijn HelloFresh kortingscodes en dan vertel ik ze dat ze met een extra bakje vla en wat brood maar €2,63 per maaltijd uit hoeven te geven. Dat heb je zo bij elkaar gebedeld als je maar van die verdomde drugs kan afblijven natuurlijk.

Zo ben ik gewoon :sun_with_face:
Als ik iemand zie dan moet ik gewoon helpen

50 likes

Ik snap niet zo goed wat deze overdreven (cynische?) nepdiscussie toevoegt aan het gesprek. Zeker om daarbij situaties van daklozen te gebruiken vind ik vreemd.
of gewoon goedbedoelde algemene adviezen die totaal niet veroordelend zijn bedoeld (zoals die van mij over hello Fresh)

10 likes

Ik werd echt weer kriegel van het zinnetje over de haverkoeken die Cynthia voor haar assistent gekocht had:

Typisch ‘kijk hoe goed van mij, ze wilde ze zelf betalen maar ik heb ze voor haar betaald!!!1!!1’ classic cynth

102 likes

Dit dacht ik ook precies toen ik het las
mother Theresa is er niets bij

25 likes

Hahaha. Classic Cynth idd. (irritatie is wel makkelijker te handelen voor me dan de jaloezie die ik eigenlijk voel vanwege de bedragen die zij er zonder moeilijk doen doorheen smijt maar okee)

3 likes

Ja inderdaad, vooral het stukje tussen aanhalingstekens is zo irritant. Waarom moet je dat in hemelsnaam benadrukken

2 likes

Ik verbaas me er sowieso over dat mensen dit willen lezen

4 likes

Helemaal niet cynisch, gewoon een grapje

Jij bent niet HelloFresh, ik kan daar best grappen over maken zonder jou daar mee te bedoelen. In de categorie gordijnen wassen blablablabla

3 likes

Regelmatig wel, soms niet.

2 likes

Ja en dan hoop ik van harte dat ze echt kenker high worden en even kunnen ontsnappen aan alles

Ik bedoel ik klap ook een jonko als ik te veel stress, waarom zou ik een ander alleen een pak yoghurt of een appel gunnen.

Vind autonomie belangrijk, ik geef het omdat ik het wil geven, niet omdat ik hun leven wil sturen en een verstandige uitgave terugverwacht.

69 likes

Kijk jij bent iemand die echt aan de behoeftes van anderen denkt. :ok_hand:t3:

4 likes

Deze discussie komt elke zoveel maanden voorbij. Misschien is alles nog terug te vinden. Er is toen goede ‘uitleg’ over gegeven.

2 likes

Ik snap ff niet of dit jouw humor is of weer een van jouw domme vragen

30 likes

Rondom dit o.a. Gierige acties - #3114 door Gelatelli

4 likes

En heel veel leggings

3 likes