Beutyblogtopic XL #11

Zoals ik zei was ik uit het oog verloren dat die blog haar hoofdbaan niet meer is. Maar inderdaad, in een normale job krijg je ook feedback en die is ook niet alleen rozengeur en maneschijn.
En ja, het gaat om een persoonlijke blog en haatcomments heeft niemand iets aan. Ik begrijp het zeker ook wat betreft haar blog dan.

Maar als je een “social media influencer” bent en je zet de comments volledig af omdat je geen kritiek wilt op het feit dat je middenin een pandemie naar Curacao vliegt, stop je een beetje je kop in het zand.

Het is een eeuwige discussie he, dat die mensen gratis content leveren en dat niemand recht heeft om daar dan eisen aan te stellen etc, en dat is ergens ook zo. Maar je haalt het ‘social’ uit social media op die manier, want je laat enkel toe dat volgers bevestigen dat wat je doet, goed is en laat geen ruimte voor andere meningen. En dat vind ik een beetje vreemd. Dan schakel je ook de mogelijkheid om zelf te groeien in je standpunt omdat je enkel feedback krijgt van mensen met dezelfde visie.

Nogmaals, het is een eeuwige discussie en ik ga hier geen doorbraak in forceren. Maar elke job heeft voor- en nadelen, en soms lijkt het alsof influencers/bloggers de nadelen bewust wegduwen door dan gewoon geen comments toe te laten. In het “echte” leven gaat dat ook niet, ik krijg ook opmerkingen van klanten of collega’s op het werk. Maar ik blokkeer de mailadressen toch ook niet van iedereen die een andere mening heeft?

Ik begrijp haar ook, ik zou dat ook niet fijn vinden en ik zou geen blogger/vlogger/influencer willen zijn om die reden.
Voor haarzelf is het denk ik een goede move geweest om te shiften richting haar structuurjunkie etc want zo ligt de focus niet op haar als individu.

4 likes

En daarom zou ik geen online job willen hebben, geef mij maar anonimiteit online :sweat_smile:

1 like

Mascha: ik noem de vlog ‘mini ontbijt mukbang’
Ook Mascha: “de mukbang is opgenomen voor beautygloss!”

:clown_face: die dacht toppp heb ik de zaterdagvideo ook lekker klaar

40 likes

Jammer wel

2 likes

Aansluitend op de kritiek/feedback op bloggers/influencers discussie: ik vind wel dat je als iemand met veel volgers een bepaalde verantwoordelijkheid hebt voor het voorbeeld dat je neerzet en de boodschap die je uitdraagt. Ik postte vanochtend bijvoorbeeld dit in Waar erger je je aan:

Een vrouw op Instagram die stories plaatst over een vakantieplek waar ze verbleef, o.a. van het eten daar en hoe lekker ze dat vond, en direct erna filmt ze haar buik en zegt ze: was it a good idea to wear a crop top? probably not. Misschien ben ik overgevoelig maar fijn dat zij even de norm aanduidt voor hoe je buik eruit moet zien om het wel/niet een goed idee te laten zijn om een croptop te dragen :roll_eyes:

Ik heb daar een dm achteraan gestuurd met dat ik me afvraag of ze in de gaten heeft wat voor boodschap ze afgeeft door dat soort dingen te zeggen. Vind dat je echt wel stil moet staan (en gewezen mag worden op) bij wat je uitdraagt naar al die volgers. Maar dat geldt net zo goed voor wat je op je social media zet als je docent, of politieagent, of een ander beroep met een voorbeeldfunctie hebt, en ook dan kun je verwachten dat je (terecht) aangesproken wordt als je iets post dat niet zo handig of grof of beledigend kan zijn.

Maar misschien is dit een heel ander deel van de discussie. Je zult altijd haters hebben op de wereld, maar ik vraag me wel af waarom je een openbare blog hebt en/of influencer bent als je niet kunt of wilt dealen met reacties van mensen. Kun je het dan niet beter lekker op je eigen computer laten staan of een dagboekje voor jezelf bijhouden?

6 likes

Wel weer een beetje makkelijke content, filmen hoe je in de auto een afhaal bak kwark zit te eten, niet eens zelf gemaakt of wat verschillende gerechten om te proeven of met een leuke twist of iets.

8 likes

Ze bedacht het ook echt ter plekke volgens mij, want in de vlog zegt ze: “hee volgens mij hebben we nog nooit een ontbijt mukbang gedaan”

9 likes

Ja dit bedoel ik. Tegenwoordig is alles haat of jaloezie terwijl dat niet altijd zo is.
Als je iets enkel voor jezelf doet, hou een dagboekje bij, niemand zal daar commentaar geven.
Maar als je ervoor kiest om er je verdienmodel van te maken is het iets anders.
Ahja, het blijft een discussiepunt he :woman_shrugging:. Like I said, haatcomments zijn altijd overbodig en daarin snap ik het absoluut.

Voor mij moet niemand groeien, het lijkt me alleen menselijk dat je doorheen je leven evolueert en meningen bijstelt.
10 jaar geleden had ik over bepaalde topics ook een andere mening dan nu en die evolueert (onder andere) toch door in dialoog te gaan en andere standpunten te aanhoren.
Maar misschien zijn er mensen die gewoon levenslang dezelfde ideeën blijven houden en daar verder niet over nadenken.

Ik denk dat ze ook meer iets heeft van alle haters moeten het maar niet lezen en kunnen dan niet reageren. Zo weet je ook niet hoeveel haat je op een bericht hebt en kan je lekker je oogkleppen op houden. Ik ga er nu wel vanuit dat elk kritisch bericht als haat wordt gezien door onze Sint.

2 likes

Ind echt typisch Mascha “oh ik gebruik dit gwn als content dan”

9 likes

Mijn antwoord had dan ook algemeen betrekking op jouw stelling “waarom moet iemand groeien”, niet specifiek Cynthia.
Ik heb geen, valse of echte, bezorgdheden over mensen op het internet.

2 likes

Ik snap Cynthia ook heel goed, als ze feedback wilt geeft ze die mogelijkheid wel door een vraagsticker te plaatsen. En je kan haar mailen. Maar verder deelt ze gewoon haar eigen privileged leventje en wie dat leuk vindt blijft haar volgen en wie niet, die kan lekker unfollowen.

Naar mijn idee is een interactie met je following alleen noodzakelijk als je een klantenkring wilt opbouwen (dus dat doet ze wel bij Structuurjunkie), maar op haar persoonlijke pagina en blog heeft ze dat niet nodig dus waarom zou ze de comments open laten als ze daar onrustig van wordt. Beter helemaal geen comments meer krijgen dan alles negeren en daar weer reactie op krijgen.

Ik vind het wel goed dat het steeds gebruikelijker wordt om duidelijk je eigen grenzen aan te geven. Zo zijn we ook ooit begonnen met onze whatsapp status te verbergen of de blauwe vinkjes uit te zetten. Of je werktelefoon buiten werktijd uitzetten, ook zoiets, is naar mijn mening hetzelfde. Als ik mijn tijd niet wil besteden aan reageren op andermans reacties op mijn leven dan beperk ik graag de mogelijkheid ertoe.

14 likes

Ja haha keek voor het eerst in tijden een beuatyfloss video van haar “we gaan verhuizen naar de natuur”? Que? Zo zeg je dat toch niet😂 zitten ze uberhaupt daadwerkelijk IN de natuur. Nowm het dan het bos, ofzo? (Boshuisgloss)

Vind het ergens echt wereldvreemd van haar, en ook sowieso “verhuizen” :thinking: maar ok

4 likes

Ze huurt nu een huis, vakantiehuisje, ondertussen verblijven ze in nog een ander vakantiehuis(ok spon), hypotheek voor nieuw huis, een opslag, en een busje om de spullen heen en weer te brengen. EN elke avond thuisbezorgd natuurlijk.
What’s next…Ik zou helemaal kriebelig worden van dat gedoe van hot naar her en nergens een vaste plaats en al die huurdingen regelen. Voor de rest doen ze alsnog de hele dag niks in dat nieuwe huis voor mijn gevoel, alleen in de avond even wat editten?
Maargoed hier is al zoveel over gesproken haha, ik ben alleen zo verbaast. :thinking:

25 likes

Maar nee hoor, ze zijn echt wel arm en zouden bij dat ene tv programma totaal niet bij de rijke categorie horen!

25 likes

Deze uitspraak komt echt vaak terug hahaha!

Maar het is ook echt haar domste uitspraak. :face_with_hand_over_mouth:

7 likes

Godnondedomme wat is dit voor bakje braaksel???

5 likes

Bosgloss :sunglasses::deciduous_tree::evergreen_tree::deciduous_tree::evergreen_tree:

43 likes

:sob:

1 like