Ik mis Foodgloss
Vond het soms zo fijn om die filmpjes achter elkaar door te kijken.
1 teentje knoflook op 3 kipfilets en letterlijk nul kruiden, I CANāT
Maar dat is recept shaming.
You do you!
Jaa vers zouden die best lekker kunnen zijn denk ik (wel machtig!) maar een klaargemaakte wrap uit de vriezer lijkt me echt niets.
@LaPetiteRobeNoire ik mis dat ook! En ik vind het eigenlijk een beetje stom dat ze is gestopt nadat ze een dikke Miele keuken gespond heeft gekregen. Na een week waren ook echt alle filmpjes en recepten weg, het was echt abrupt.
Ja, ze zal haar redenen er wel voor hebben gehad dat ze dat wilde, en het zal aan de voorwaarden van de afspraak met Miele hebben voldaan maar wel gek ja.
Jennie from the Blog heeft nu ook een volledige nieuwe keuken gesponsord gekregen en die is nadat de deal rond was ook bijna helemaal gestopt met bloggen/youtube. Het enige dat ze de afgelopen maanden nog doet is 1x per maand een fotodagboek online zetten met een paar fotoās. En er komt dus nog ƩƩn video over de keuken, omdat dat de afspraak was.
Ik snap die keuze om offline te gaan helemaal hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat het bedrijf er nou zo blij mee is. Maar ja, dan moeten die maar betere afspraken maken! (en misschien wisten ze het gewoon vooraf en wilde ze de deal toch laten doorgaan, dat zou ook goed kunnen)
Ik kom er door die food diary van Mascha achter dat haar broertje nu gewoon 18 is
300 gram gerapste kaas
O, die vlog kan ik me ook nog herinneren! Ze had speciaal brood gekocht voor haar broertje omdat hij kwam logeren, ofzo?
Zo lief.
Ik heb deze een keer nagemaakt. ( Dont judge iedereen maakt fouten!)
Waren niet te nassen
Ik ben door haar ook die enchiladas gaan maken destijds, maar wel kruiden naar mijn smaak toegevoegd! Was echt lekker en ik eet dit wel elke week bijna. Wel totaal ander recept gebruikt inmiddels.
Ik haatte foodgloss omdat ze ALLES met zoān Xenos aardappelmesje sneed
Kon ik echt niet aan
Kom maar niet in mijn keuken kijken dan, professionele messenset staat te versloffen. Die kunnen namelijk niet in de vaatwasser
Haha maar oprecht, een goeie messenset van niet meer dan 5 scherpe messen is echt mān enige vereiste om ergens te koken.
Alles gaat ZOVEEL sneller als je mes goed is, vind het nu prima om veel te snijden terwijl ik dat vroeger in mān botte mes/aardappelmes periode echt haatte.
En ik was en droog elk mes meteen na gebruik, is letterlijk 15 seconden per mes als ik het direct doe, hoppa weer klaar voor gebruik.
Snap gewoon echt niet hoe je een aubergine te lijf kan gaan met zoān mini lemmet.
Mijn moeder gebruikt ook het liefst voor alles zoān schilmesje. Al 10000x gezegd dat het veiliger is om met een goed mes te werken. Zelfs voor dār gekocht, maar ze vindt het eng dat ze zo scherp zijn Als ik zie dat ze een zoete aardappel te lijf gaat met een schilmesje denk ik echt⦠mam de kans dat je nu gewond raakt is 10x groter
Ja jezus zoete aardappels vind ik zulke enge dingen
Hoe kan iets eetbaars zo hard zijn? Zelfs mān eenascherpste mes wil er niet doorheen, heb daar echt mān gevaarlijkste mes voor nodig.
Ik maak wel eens een recept en daarbij leg je hele zoete aardappelen 45min lang in de oven met schil. Echt geniaal, want 0% kans op ongewenste amputatie van een vinger.
haha heel herkenbaar. Sta ik weer in de winkel bij voorgesneden groenten en denk ik ja waarom zou je dat doen, je kan toch zelf snijden en het is veel duurder. Sta je een half uur later thuis weer proberen een zoete aardappel te slachten
Jaa die zoete aardappel is altijd een dingetje, dat kun je alleen met een lomp groot mes en veel agressie voor elkaar krijgen.
Ja of pompoen⦠pffff
Wel handig om de grote stukken even kort te koken. Dan kun je ze beter snijden. Maar dan moet je alsnog grove stukken snijdenš. Maja hell no dat ik voorgesneden koop! (Soms wel hoor maar voorgesneden pompoen vind ik dan overdreven haha!).
Pompoen is juist het enige dat ik voorgesneden koop omdat ik dat snijden niet te doen vind.
Maar juist dat niveau vond ik fijn aan foodgloss haha, ik ging er ook echt nooit iets van namaken maar het was altijd zo goed bedoeld en simpel. Ik keek het ook bijna nooit en dan ineens een hele rits achter elkaar, zo ontspannend.
Ha ik ook! Vooral het plukken van die kip maakt gewone kipfilets wel echt lekkerder. En inderdaad, lekker los gaan met veel meer knoflook, chilipoeder en gerookte paprika poeder. Extra groenten toevoegen (hier vaak champignons, paprika en bonen) en veel kaas. Altijd een succes. En de basis komt toch echt van dit filmpje van Mascha afā¦