Ik snap dat ze zeggen wij vinden het heel leuk om vast te leggen. Maar waarom moet het dan ook online met iedereen gedeelt worden. Ook mensen die je niet kent.
Ik zou het denk ik ook als familie gek vinden dat je dat kind online vaker ziet dan in het echt haha.
(Online als in waar iedereen het kan zien. Niet in familie app groepen ofzo)
Ze waren ook echt een beetje aan het zoeken naar redenen om te blijven filmen. Er kwam echt totaal geen duidelijke overtuiging uit.
Ik denk dat het voor hun heel normaal is om hun leven te delen en aangezien je kind een groot onderdeel van je leven is vinden ze t denk ik niet zo vreemd om dat ook te delen. Vloggers denken gewoon heel anders dan normale mensen. Denk dat de meeste van ons er niet aan moeten denken om zoveel online te delen. Maar ze zijn eraan gewend. En is t voor hun een logische stap (denk ik).
Maar denk niet dat t goed is. Vind t vaak ook zo bizar dat kinderen op hun 2e zelf al die camera willen vasthouden en filmen. En sommige zie je gewoon uitsloven voor de camera. Hoe bizar is t als je in t dagelijks leven zo vaak leuk moet doen voor de camera. Denk echt niet dat t gezond is om zo op te groeien.
Hoezo heb je trouwens je avatar verandert? Zou verboden moeten worden hier
Ze filmt enkel dingen die voor Mila leuk zijn om later terug te bekijken. Alsof dat kind zit te wachten om binnen een paar jaar alle vlogs terug te bekijken over haar slaapschema’s en welke papjes ze wanneer eette
Heb je gelijk in. Beetje scheef. Hypocriet om het enerzijds leuk en interessant te vinden hoe het in zo’n gezin gaat maar tegelijkertijd het ook niet oké vinden om dat te filmen en online te zetten. Klopt helemaal.
Dit is zo treffend! Ik heb niet zulke heftige dingen als je man meegemaakt, maar vind het vooral heel erg confronterend om mezelf als (achteraf gezien toch wel ongelukkig) kind terug te zien. Ongelukkig klinkt meteen zo dramatisch, maar dat zit hem in kleine dingen die anderen niet per se zien, maar wel algemeen als irritant of obnoxious beschouwd kunnen worden god, dat zou maar op internet staan.
Een beetje is natuurlijk vooral cute en passief, maar hoe ouder ze worden, hoe meer dat veranderd. Kijk naar queen of jetlags of huismuts. Ik heb zelf ook hier wel eens iets over p.ip haar gedrag gezegd op een instastory. Terwijl huismuts dat waarschijnlijk niet eens bewust van was.
Zou Huismuts haar kind dan niet meer (of minder) moeten laten zien?
Of dat wij ook niet zo snel over hun gedrag een comment plaatsen?
ook moeilijk te concluderen wat Pips gedrag (of aanleiding of context) was na een story van 20 sec
Nou ja beiden natuurlijk.
Maar ik zou zelf als moeder zijnde mijn kind dus sowieso niet in die hoedanigheid online zetten (het is niet alsof dat kind maar in 1 story ooit te zien was ook). Wat je kunt willen dat mensen er geen mening over hebben, maar dat kun je niet storen. Het zelf al dan niet delen van je kind online wel.
Nu je het zegt. Mascha roept altijd dat ze weinig privacy heeft en niet eens met de metro kan. Maar dan wel vollop je kind in beeld brengen.
Misschien schaamt Mila zich later wel dat zij in de vlogs zit EN dat haar ouders vloggen
Ja hier dacht ik ook meteen aan. Gregor zegt dat hij niks online wilde zetten waar ze zich voor zou kunnen schamen. Nou stop maar met vloggen dan, want ik schaamde me al als mijn moeder naar mijn sportwedstrijden kwam kijken en langs de lijn doodnormaal stond te doen.
Laat staat je puberklasgenoten die alles over jou EN je ouders weten.
Wat een VRESELIJKE figuren zijn ze geworden zeg. Dat dramatische gedoe rondom die “drukke” ochtend (helemaal niet druk maar gewoon stressvol/stupide ingedeeld, oh we hebben zoveel haast maar we gaan wel ondertussen ff avocadotoast op t terras eten, pfoe wat een ochtend).
En hoe voorspelbaar dat ze Mila gewoon blijven laten zien “omdat ze zo leuk is” (AKA, zonder haar de helft minder views).
Ja dit viel mij ook op! Ik vind Mascha soms zo hyper. Ik heb zelf ADD en ik word daar helemaal onrustig van. Also, hoe kun je zo lang pratend een mandarijn staan eten haha.
incl orgietent escapades van je ouders, no thanks
Precies dit. Je hebt gewoon niet meer de keus óf en hoe je jezelf online neerzet. Dat hebben je ouders al voor je gedaan. Sommige mensen willen ook gewoon liever niet dat er vanalles over ze te vinden is en liever niets van hun leven openbaar maken.
Maar dat is voor haar denk ik ook het geval. Doet denken aan hoe Zuckerberg het voor ogen zag. Volgens hem kan je maar 1 identiteit hebben. Mensen die verschillende identiteiten hebben voor bijvoorbeeld hun collega’s of familie, die ontbreekt het volgens hem aan integriteit. Zijn echt twee totaal verschillende wereldbeelden.
En je ouders’ seksleven in de beving man orgie dome
voor als je je graag wat minimalistischer wilt voelen, kijken de vlog van laura ponticorvo my god hoeveel spullen moet je hebben. Ik krijg er echt paniek van.