Ik vind dit altijd ook maar makkelijk gezegd maar in de praktijk lastig uitvoerbaar als je niet zelf degene bent die beslissingen maakt. Denk niet dat de meeste mensen in loondienst zomaar kunnen aankomen met: ‘Ik focus me de komende tijd op plezier in mijn werk en niet op gefocust en gestructureerd werken.’
Niet handig maar toch wel begrijpelijk dat ze het zo probeert? Zo verkeerd is de tekst ook niet.
Ik vind dat je best een beroep mag doen op elkaars menselijkheid.
Onlangs heb ik ergens blind gepind en zag ik later in mijn internetbankieren dat ik teveel had betaald. Ik ben gewoon weer langs het restaurantje gegaan en heb gevraagd we het konden regelen met elkaar. En dat kon. Prima toch
Ja, jij bent langs gegaan en hebt het daar gevraagd. Je hebt het niet via een social media account van het restaurant gevraagd.
Serena heeft de kaarsen verstuurd, ze kan zien van wie ze wel / geen geld ontvangen heeft, dan kan ze het ook persoonlijk aan die mensen vragen. Vind dat wel een verschil.
Ik denk dat het grootste gedeelte van de mensen wel terug zouden gaan als ze te veel betaald hadden, maar niet als ze te weinig betaald hebben. Niet geheel netjes, maar wel begrijpelijk. Vind dit wel echt een andere situatie.
Persoonlijk vragen ? Dat is toch veel te veel werk voor onze sereen. Die wilt gewoon stilzittend geld verdienen met zo min mogelijk doen.
Ohh Serena wat een vreselijk onsympathieke formulering. Dit zou een tiener geschreven kunnen hebben die alleen maar aan zichzelf denkt. Als dertiger weet je inmiddels toch wel dat het de toon is die de muziek maakt?
Ik heb dit ooit eens uitgezocht voor mijn webshop, van de duizend terugbetalingen die ik per jaar doe waren er 2 per ongeluk dubbel betaald (wel net wat anders) maar dan hoor je natuurlijk niets van de klant.
Dus ik had ze netjes verzocht het bedrag terug te betalen, en dat het erg vervelend was. Van 1 netjes gehad met alle begrip, en de andere weigerde het gewoon want het was mijn ‘eigen fout’. Dus toen uitgezocht en het is zelfs strafbaar. (valt onder diefstal)
Onpopulaire mening; Sereen staat in haar recht, ik zou iedereen gewoon netjes persoonlijke een berichtje sturen met alsnog een factuur/betaalverzoek en excuses. (geen rare story en dit iets publiekelijks maken?)
Je hebt gewoon een koopovereenkomst aangegaan met betaalplicht als je iets online besteld, werk je hier niet aan mee dan is dat strafbaar en kan ze aangifte doen tegen wanbetaling etc. (geloof ik)
Ook al is het natuurlijk mega onhandig van haar, maar fouten maken is menselijk, en niks is helaas gratis, dat kun je weten.
Ik ben het met je eens dat betaling logisch is en ik denk dat elke bestelling is van mensen die haar volgen. Die haar dus ook willen supporten door zo’n kaars te kopen.
Het is niet een anonieme bol verkoper, waarbij ik het ook al dubieus vind om niet te betalen. Maar in dit geval is het misschien echt niet opgemerkt. Of zijn mensen onaardiger dan ik hoop. Maar dan zou ik wel echt een persoonlijke aanpak kiezen ipv socials om het geld terug te krijgen.
Maar als ik persoonlijk een bericht hierover zou krijgen dan zou ik ook altijd gewoon betalen. Ik denk alleen dat zo’n Instagram-post mij nou niet over de streep zou trekken om alsnog te betalen, vind het een beetje makkelijk ofzo? Zij heeft een fout gemaakt die ze graag hersteld wil hebben (logisch, want ze wil haar geld en heeft daar ook recht op natuurlijk) maar lever dan zelf ook enige inspanning om deze te herstellen. Dit voelt zo typisch Serena, vooral zelf zo weinig mogelijk moeite doen.
Precies wat jij zegt. Als je nu dit op IG ziet moet je zelf je bankrekening gaan checken of je wel of niet hebt betaald dat soort dingen. Kost je toch paar minuten moeite. En dan zou ik denken joe joe moet ik je nu ook nog gaan mailen.
Terwijl als ze mij mailt zou ik het alsnog even zelf checken en dan gewoon betalen.
Ik zou dat echt niet doorhebben… Ik bestel zoveel via bol.com dat ik echt niet meer weet welke facturen ik precies betaald zijn en waar ik een betaallink voor gekregen, zolang eronder de streep maar 0 staat. Als ik niks meer hoor, ga ik er vanuit dat alles klopt. Ik ga niet uitzoeken of een bedrijf het wel goed gedaan heeft, dat mogen ze echt lekker zelf doen.
Het gaat het vooral om dat mensen wel betaald hebben maar dat er door een actie van Sereen is teruggestort.
En ik persoonlijk zou dat echt niet in de gaten hebben omdat ik mijb rekenint niet op die manier in de gaten houd
Volgens mij heeft Serena de stories verwijderd, misschien gaat ze toch persoonlijk iedereen berichten. Wat ook zo hoort, administratieve rompslomp betrek je bij de kosten van het product of je webshop.
Maar dit is ook niet bij iedereen het geval, dus ze legt het probleem bij alle consumenten die via bol bij haar hebben gekocht, terwijl zij makkelijk degene om wie het gaat eruit kan filteren
Dan nog heb ik zoveel betalingen aan bol in mijn afschriften staan dat ik echt niet weet welke waar van is en ik er weinig voor voel om dat zelf uit te zoeken. Zij maakt een fout, niet ik. Ik ben het helemaal met je eens dat er betaald moet worden en als blijkt dat het niet goed gegaan is, zou ik meteen betalen, daar gaat het niet om. Ik vind het alleen niet mijn taak om dat uit te gaan zoeken
Huh dit is toch de omgekeerde wereld. Het is niet haar verantwoordelijkheid om geld te gaan halen. De klanten zijn gewoon verplicht om te betalen en het is hun verantwoordelijkheid dat dat goed gaat. Als je er dan op deze manier achterkomt dat het bij veel mensen mis is gegaan, kan je toch gewoon even checken of jij wel hebt betaald. Zij hoeft geen inspanning te leveren, de klanten moeten ervoor zorgen dat ze betalen.
Ik vind het echt verbazend hoeveel mensen hier vinden dat je als klant geen enkele moeite zou moeten doen voor het betalen van je aankopen. Nou en dat je veel bestellingen open hebt staan op bol.com, het is jouw verantwoordelijkheid dat je betaald voor de producten die je koopt. Dat veel bedrijven zo klantvriendelijk zijn dat ze je er tig keer aan herinneren, betekent niet dat ze daartoe verplicht zijn.
Maar mensen hadden dus betaald, zij had de order niet bevestigd en toen was het dus teruggestort. Dat vind ik anders dan de situatie die jij nu schetst. Tbh zou ik het ook wel hebben laten weten ‘joe, je hebt die kaars wel opgestuurd maar mijn betaling is teruggeboekt’ maar nu is het toch gewoon haar taak deze mensen even een betaalverzoek/factuur te sturen? Dit is slechte administratie van haar kant.
Ik weet niet eens of ik het zou merken als een betaling wordt teruggestort. Ik kijk echt maar 2-3 keer in de maand op mijn rekening, omdat ik wel aardig weet wat erin en uit gaat. Als ik iets betaal ga ik ervan uit dat het permanent van mijn rekening is verdwenen.
Ja de klant moet betalen. Maar Serena heeft een fout gemaakt waardoor de klanten hun geld hebben terug gekregen. In een maand waarbij de klanten wss meer dan alleen een kaars hebben besteld enzo. Ik kijk nadat ik iets heb gekocht niet of dat het terug gestort is of niet.
Niet iedereen houd dat bij. En zo moeilijk is het vgm niet om een mailtje op te stellen met hoi er is iets mis gegaan wil je even kijken of je wel hebt betaald.
Als er bij mijn werk gasten niet op tijd betalen moet je er echt zelf achteraan. Ze hebben waarschijnlijk de factuur gemist, zijn het vergeten, of er klopt iets niet op de factuur waardoor hij niet met de betalingen mee kan. Als ik dan moet wachten tot de gasten er zelf achter komen en de factuur alsnog betalen kan ik wachten tot ik een ons weeg. Gewoon even een mailtje sturen of bellen, dan zijn ze op de hoogte en dan kan het geregeld worden. Maar op Instagram zetten dat er nog een hoop facturen open staan gaat daar helaas niet bij helpen.