Beutyblogtopic XL #11

Plus sommige bedrijven hebben echt rare banknamen. Soms heb ik echt geeeeen idee wat voor bedrijf er geld heeft gestort omdat ik de naam totaal niet herken.

17 likes

Dit doet me denken aan die keer dat ik ruzie heb gemaakt met Stradivarius. Heb na een retour echt gigantisch lang moeten mailen en wachten op mijn terugbetaling, en toen hadden ze de hele bestelling terugbetaald, ipv enkel de retours. Ik dacht “oh ja da’s vast sorry voor het lange wachten” en een week later gingen ze mailen en het geld terug vragen. Ging om € 25 ofzo dus toen heb ik mijn adres veranderd naar Sesamstraat 2. Nooit meer wat van gehoord.

91 likes

Vind ik niet. Zoals anderen ook al zeggen, als ik gewoon betaald heb en het wordt daarna teruggestort dan zou ik dat misschien niet eens in de gaten hebben. Vind het dan ook onzin dat ik moet gaan uitzoeken of ik wel betaald heb. Als er iets mis gegaan is verwacht ik een berichtje daarover en dan betaal ik met alle liefde alsnog, maar ik ga daar echt niet zelf achteraan hoor. Zou wat zijn, als ik van alle betalingen die ik gedaan heb achteraf moet gaan checken of het allemaal wel goed gegaan is. Het is voor bedrijven toch sowieso heel gebruikelijk om bijv. betalingsherinneringen te versturen? Die bedrijven willen hun geld dus gaan daar actief achteraan. En dat is dan nog in de situatie dat mensen bewust niet betaald hebben/vergeten zijn te betalen/etc. en hun dus misschien nog enige nalatigheid kan worden verweten. Als ik gewoon afgerekend heb in een webshop vind ik niet dat ik nalatig ben als ik vervolgens niet ga controleren of het niet is teruggestort.

9 likes

Ik gok ook dat niemand ooit nog iets van haar wil kopen…

5 likes

Ik vind jouw standpunt mega verhelderend en fijn. Ik wordt er soms echt niet goed van hoe verwend klanten zijn, en zich ook gedragen. Het werkt inderdaad 2 kanten uit en je hebt beiden je verantwoordelijkheid, altijd maar de webshop die zich (zeker in deze tijd) in alle bochten wringt en de klant die vind dat hij heilig is en een grote mond heeft.
Uit mijn frustraties vaak genoeg in het klantenservice topic.

4 likes

Maar begrijp ik nou goed dat Serena zelf verkeerd gekeken heeft en het geld terug heeft gegeven? We hebben het hier dus niet over wanbetalers, maar iets dat ze zelf heel dom fout heeft gedaan.

Je krijgt soms toch ook wel eens te veel geld terug bij de supermarkt? Tenzij ik dat op het moment zie ga ik ook niet terug om dat terug te geven…

@Tubing de klant die vindt dat hij heilig is gaat ook wel ver in deze situatie, toch? Serena is zelf dom geweest en heeft orders niet bevestigd. Het is niet alsof ze een horde aan klanten heeft gehad die weigeren hun geld terug te geven en stampvoetend roepen dat de klant koning is. We hebben het hier over een ondernemer die zelf nalatig is geweest en nu op een erg klantonvriendelijke manier haar geld terug probeert te krijgen.

14 likes

Ja dit, ik ga niet elke terugstorting van Molly Payments of St. Derdengelden controleren om te kijken van wie het komt en of dat wel rechtmatig is.

19 likes

weird flex

113 likes

Je mag het altijd aan mij doneren, als je het toch niet merkt :grinning_face_with_smiling_eyes:

30 likes

Precies! Mag ook naar mij, ik beloof dat ik het merk!

8 likes

Ik zou het ook echt niet doorhebben als ik iets had betaald en het was later teruggestort. Zo vaak scroll ik niet in mijn app door mijn betaalrekening.

1 like

Ik gok als ik tegen mijn vriend zou zeggen dat ik een gratis creampie zou hebben gehad, dat ik dan met spullen en al buiten sta :rofl:

37 likes

En @Banananana jullie kunnen ook in gesprek gaan met de forummer als je het er niet mee eens bent in plaats van dit soort populaire statements (indirect) te uiten.

3 likes

Thanks voor de tip, ik sla m even op

15 likes

Hm ik weet het niet, het was een opmerking die voor mijn gevoel ten koste ging van een ander. Om die ander een beetje te kakken te zetten. Daarom denk ik: zeg dan niets of maak die opmerking wel, maar ga dan ook het gesprek aan.

Je hebt inderdaad gelijk dat je vaak genoeg het gesprek aan gaat!

1 like

Ik lees het toch allemaal net wat anders. Volgens mij is de koop door bol.com automatisch ontbinden doordat verkoper Serena de bestelling niet heeft bevestigd (zal vast een reden voor ontbinding zijn in de algemene voorwaarden).
Daarop heeft bol.com de betalingen teruggestort naar de koper. Vervolgens heeft Sereen, ondanks de ontbinding, wel haar pakketjes met geurkaarsen verstuurd. Ik zou zeggen dat de oorspronkelijke kopers met de ontvangst van de kaars ongerechtvaardigd verrijkt zijn, want ze hadden door de ontbinding van de koopovereenkomst geen recht meer op de kaars. Degene die is verrijkt is verplicht om de ander zijn schade te vergoeden. Uiteraard wel pas nadat de verrijkte op de hoogte is van de ongerechtvaardigde verrijking. Kortom: Sereen moet haar administratie op orde brengen en de mensen wie ze een kaars heeft opgestuurd aanschrijven met het verzoek tot betaling.

13 likes

Dus eigenlijk wat er al gezegd is haha

73 likes

Maar dan met duurdere woorden

62 likes

Ok

1 like

Zo onnodig

3 likes