Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar als ik de posts van Popje lees krijg ik niet het idee dat ze geen idee heeft hoe ze met haar financiën om moet gaan? Hoe ik het opvat is dat ze gewoon op een bepaald moment met haar man heeft afgesproken dat hij een oogje in het zeil houdt wat betreft de rekeningen en dat ze er zelf nooit naar om hoeft te kijken tenzij ze een melding krijgt of zelf nieuwsgierig is. Als elke maand hetzelfde bedrag naar de gezamenlijke rekening wordt overgeschreven en je verder genoeg geld op je rekening hebt staan om daarmee nog te doen wat je verder wilt (dit is een aanname hoor), dan zou ik ook niet weten waarvoor je bij wijze van spreken dagelijks op je rekening moet kijken tenzij je het natuurlijk leuk vindt of erg op je geld moet letten. Stel ze zouden samen maar 1 rekening hebben waar al hun geld op staat is er in feite ook weinig verschil toch? Dan zou hij (of zij, dat kan natuurlijk ook he) ook gewoon op een dag alles door kunnen sluizen naar een andere rekening en er met al het geld vandoor kunnen gaan.
Lijkt me dat ze tot ze haar man leerde kennen/getrouwd was ook gewoon haar eigen bankzaken geregeld heeft en prima weet hoe dat allemaal werkt. Dat zal nu dan toch niet anders zijn?