Beutyblogtopic XL #11

Zou Serena het zelf betalen als de rollen waren omgedraaid?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Haha zo salty dit, zit hardop te gniffelen :face_with_hand_over_mouth:

6 likes

58 stemmers allemaal nee omg :joy:

10 likes

Jeetje wat een bittere post seg. Ieder zijn situatie is toch anders. Ik doe ook genoeg andere dingen voor ons gezin.

12 likes

Maar waarom ? Mijn maanden zien er echt elke maand het zelfde uit. Moet ik dan elke week mijn rekening checken ? Als er ooit iets gebeurd dan zal ik het wel checken. Het is niet dat ik financieel afhankelijk ben, en dan nog ! Zat vrouwen of mannen die dat zijn.

Er zijn genoeg andere dingen die ik dan wel regel. Dit is nu eenmaal onze verdeling ! Je hoeft iemand anders keuze echt niet zo af te breken omdat het bij jou anders is. Ik heb mijn eigen geld, mijn eigen spaarrekening etc.

8 likes

Are you kidding? Vraagt ze om advies? Nope. Ziet zij een probleem? Also nope. Laten we elkaar hier aub geen ongevraagd financieel advies gaan geven of vertellen hoe vaak mensen hun rekening moeten checken, waar slaat dit op.

48 likes

@Popje Ja tot je een keer flink mot hebt met je man, hij in de weken daarna steeds je rekening leegsluist tot net boven het bedrag waar jij een melding van zou krijgen, en daarna met jouw centen met de noorderzon vertrekt. Zeker wat geld betreft zou ik zeggen ā€œvertrouw alleen je eige!ā€

Zeg niet dat jouw man dit zeker weten zou doen hoor, maar je weet nooit waar iemand toe in staat is

41 likes

Bizar dat je zo denkt.

En nee ik ben niet naĆÆef maar ik weet dat mijn man zo iets NOOIT zou doen.

En zoals al gezegd, ik kn ook gewoon aan zijn rekening.

En waarom, what the fuck zit ik mij hier te verdedigen ook.

20 likes

Bizar dat je denkt dat dit soort dingen (of erger) niet gebeuren

77 likes

Nou idd zegt. Het is eigenlijk gewoon onaardig en verdekt opgesteld met ā€œoprecht adviesā€? Ik snap je insteek helemaal hoor en het is niet zo dat ik je mening niet deel, maar het is ook nieyalsof @Popje nu al haar financiĆ«le zaken anders aan gaat pakken door jouw opmerkingen? Als zij zich er goed bij voelt is het toch goed? You do you

18 likes

Mijn man beheert mijn rekening niet actief ! En wat is er ook te beheren ? ELKE MAAND ZIET ER HETZELFDE UIT.

Hij zegt het me wel als ik eens wat anders moet doen.

3 likes

Spijtig voor jou dat je zo denkt dat elke man zo kan zijn. Wel ik vertrouw 100% in hem.

3 likes

Ja het is zeker goed !

3 likes

Wat beheert hij dan als er niks te beheren valt?

25 likes

Het wachtwoord :grimacing:

7 likes

Vind het spijtig dat jullie blijkbaar geen vertrouwen kunnen hebben in je partner. Ik heb dat namelijk wel.

So bitter dit allemaal.

1 like

@Popje je bent niet alleen hoor. Grootste gedeelte van de tijd geen idee wat er op de rekeningen gebeurt. We sparen en beleggen en we betalen de hypotheek en ik heb genoeg geld om te doen wat ik leuk vind.

Dit is het laatste wat ik er over zeg. Antwoorden of tips hoef ik niet.

En wil ook niet in detail gaan maar ik weet gerust wat ik moet doen als hij er niet meer is. En ja hij ā€œbeheertā€ mijn rekening maar dit wilt niet zeggen dat hij alles beslist. Dan doen we samen. Ik heb nog steeds mijn eigen geld en doe ermee wat ik wil. Het enige wat hij doet is ons gezamenlijk geld beheren. Want daar is hij gewoon beter in !

Vind het ook echt heel spijtig dat vele denken dat het ooit toch wel kan misgaan en daar op voorhand naar handelen. Dit doe ik dus niet. En als het ooit misgaat dan weet ik zeker dat het eerlijk zal verlopen. Ik kies ervoor om zo door het leven te gaan niet van het slechtste uit te gaan.

Dus ja zo gaat en blijft het bij ons.

Volledig uit de context getrokken dit.

Ben nog niet zo lang actief op dit forum maar bizar dat het er hier zo aan toe gaat. Heel aanvallend vind ik.

En bedankt aan de steun die ik toch kreeg. Merk toch dat ik niet alleen ben in deze situatie.

65 likes

Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar als ik de posts van Popje lees krijg ik niet het idee dat ze geen idee heeft hoe ze met haar financiƫn om moet gaan? Hoe ik het opvat is dat ze gewoon op een bepaald moment met haar man heeft afgesproken dat hij een oogje in het zeil houdt wat betreft de rekeningen en dat ze er zelf nooit naar om hoeft te kijken tenzij ze een melding krijgt of zelf nieuwsgierig is. Als elke maand hetzelfde bedrag naar de gezamenlijke rekening wordt overgeschreven en je verder genoeg geld op je rekening hebt staan om daarmee nog te doen wat je verder wilt (dit is een aanname hoor), dan zou ik ook niet weten waarvoor je bij wijze van spreken dagelijks op je rekening moet kijken tenzij je het natuurlijk leuk vindt of erg op je geld moet letten. Stel ze zouden samen maar 1 rekening hebben waar al hun geld op staat is er in feite ook weinig verschil toch? Dan zou hij (of zij, dat kan natuurlijk ook he) ook gewoon op een dag alles door kunnen sluizen naar een andere rekening en er met al het geld vandoor kunnen gaan.

Lijkt me dat ze tot ze haar man leerde kennen/getrouwd was ook gewoon haar eigen bankzaken geregeld heeft en prima weet hoe dat allemaal werkt. Dat zal nu dan toch niet anders zijn?

7 likes

Nou ja dat laatste hoeft dus allemaal niet he… Van een vriendin van me gaan haar ouders nu uit elkaar, zijn al samen sinds ze begin twintig zijn, vrouw is altijd kostwinner geweest en heeft ook alle financiĆ«n geregeld/ā€œbeheerdā€. Man ging vreemd, ze zijn nu net uit elkaar, maar die man wist niet eens dat/hoe hij een zorgverzekering moest afsluiten. Misschien dat 'ie die dingen wel zelf deed voor ze samen waren, maar dat is inmiddels ook zo lang geleden dat er ook een hoop veranderd is. En denk dat dit soort gevallen nog best vaak voorkomen en dat je beter je best kan doen om niet in zo’n situatie te belanden cause it ain’t pretty.

5 likes