Beutyblogtopic XL #11

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk is ieder mens baas over eigen lichaam maar er valt wel wat te zeggen over de invloed (bekende) mensen die cosmetische ingrepen laten uitvoeren hebben op onze maatschappij.

In een ideale wereld zouden alle neuzen, borsten, buiken, oren etc gewoon mogen bestaan, zonder gevolgen (onzekerheden, pesterijen…). “Mooi zijn” wordt veel te belangrijk gevonden.

37 likes

Vallen we hier even om Mascha’s neus, terwijl Jessie ondertussen een hele behandeling met fillers en al online gooit.

13 likes

Maar het is toch niet zo dat iedereen dat hier goed vindt, ik vind het een slechte voorbeeld voor de jeugd. Omdat de meeste instagrammers die aan plastische chirurgie doen er bijna hetzelfde uitzien. Als je je geen dikke lippen hebt wat nu in is gaan jonge mensen bijna denken dat dat lelijk is. Daar stoor ik mij aan, ik vind dat er geen promotie moet worden gemaakt voor plastische chirurgie.

10 likes

Dit vind ik ook niet ‘goed’. Jessie volg ik daarom ook niet, ik vind haar te ver afstaan van mijn eigen normen en waarden, niet sympathiek etc. denk dat ze geen goede invloed heeft om dit allemaal te laten zien. (los van haar eigen struggle en dat ze zelf moet weten wat ze doet)

Maar Mascha staat juist altijd voor 'blij zijn met jezelf, women empowerment, eventuele imperfecties maken uniek etc. (dacht ik) daarvoor had ik altijd bewondering voor haar. dus vind het daarom wel jammer dat ze toch zo gevoelig is voor de maakbaarheid van schoonheid, en nu dit aan zichzelf wil veranderen ofzo?

5 likes

Ik ben het helemaal met je eens! Ik bedoelde het meer van dat er nu hele commotie is over een neuscorrectie maar nog niemand het heeft gehad over een video die het nóg meer promoot.

Heb je het dan over Jessie Maya? Want dan gaat die vergelijking niet op vind ik. Ik kan me inbeelden dat gezichtschirurgie voor transvrouwen een belangrijke stap in de transitie kan zijn, en dat lijkt me ook véél dieper gaan dan een mooiere neus willen.

Maar dat geldt dan toch ook voor de personen die nu een ingreep laten uitvoeren of al hebben laten uitvoeren?

13 likes

Maar is dat ook niet wat hier mis gaat? Ik heb de video niet gezien hoor, maar als Mascha zelf onderzoek had gedaan en nagedacht had en dan op een gegeven moment kwam met de boodschap; “ik ga een neusoperatie laten doen want dat wil ik graag” is dat iets heel anders dan tussen neus en lippen door zeggen “ik wil een sinusoperatie en een neusoperatie tegelijk, laat in de comments achter waar ik dat kan doen”.

2 likes

Ik val sowieso al over het feit dat ze een sinusoperatie “wil”. Misschien een arts dit laten bepalen? Is dit echt medisch noodzakelijk? En dan nog aan je volgers vragen wat een goede kliniek is. Ook daar kan een arts je bij helpen?

Maar goed he. Dit is dezelfde vrouw die na aanleiding van een gesprek met een taxichauffeur cupping geprobeerd heeft. Wat hij wist er natuurlijk alles van! Een arts raadplegen? Heb mijn volgers toch.

13 likes

Nou, anekdote
Enkele minuten na m’n geboorte zei mn vader tegen mn moeder “ze heeft wel de neus van je zus”, aka m’n tante die een nogal pontificale neus heeft.

And it came true :star2:

49 likes

Ah bij mij was het andersom. ‘Gelukkig heeft ze jou neus niet naam vader’ maar helaas is die zo gegroeid.

3 likes

oh eindelijk!!!

PS: Iedereen moet doen wat ze zelf willen. als zij niet comfy is met haar neus, moet ze het vooral doen. Plus als ze paar jaar geleden heeft gezegd ’ ik ga het nooit doen’ dan kan je daar altijd op terug komen.

18 likes

Zo gek dat de grazia nog bestaat, die eetdagboeken vond ik wel entertainment, ‘één chiazaad smoothie met spirulina en dan zit ik al helemaal vol hoor’.

17 likes

Volgens mij is dit weer een andere post, want ik had het op haar eigen blog gelezen en ver voor 2018! Misschien zegt dat ook wel dat ze er vaker aan denkt.

1 like

Ik vind het echt vals om dit te zeggen over een transvrouw.

19 likes

Ja ik vind dit echt een beetje level “ik heb niks tegen homo’s, als ze me maar met rust laten”

1 like

Huh maar dit heeft toch niks te maken met dat ze een transvrouw is?? Hoe is dat nu relevant

20 likes

Ik heb het feit dat ze transvrouw is niet eens benoemd.
Het mist compleet het punt dat ik wilde maken.

6 likes

Je kan iemand gewoon niet leuk vinden hé. Dat staat toch helemaal los van gender?!
Ik vind haar ook echt niet sympathiek. Heeft echt geen ene bal te maken met dat ze transvrouw is.

62 likes

Ze denkt dat Jessie geen goede invloed heeft om dit allemaal te laten zien. Dat vind ik vals om over een transvrouw te zeggen. Ze ondergaat deze behandelingen namelijk allemaal met een hele andere insteek dan een cis vrouw.

6 likes

Nou je lippen laten opspuiten voor de 6e keer lijkt me niets meer met transgender zijn te maken hebben. Je kunt het ook te ver door trekken hoor

14 likes